Δοκιμή: Mitsubishi Colt Ralliart
Σελίδα 1 από 1
Δοκιμή: Mitsubishi Colt Ralliart
[img][/img]
Είναι δύσκολο να βρίσκεσαι πάντα στην σκιά του μεγάλου σου αδερφού. Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, ειδικά αν ο τελευταίος είναι επιτυχημένος. Ακούς συνέχεια γκρίνια ότι δεν έμοιασες καθόλου σε αυτόν και σου επισημαίνουν να έχεις παράδειγμα το καμάρι της οικογένειας.
Μπούρου μπούρου, σου πιπιλίζουν το μυαλό και καταλήγεις να του μοιάσεις τουλάχιστον στα επιφανειακά. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και για το Colt Ralliart. Αλλάζει το «ντύσιμο» του στα πρότυπα του Evolution, με νέα μάσκα σχεδόν ίδια με αυτή του τετρακίνητου μεγάλου αδερφού, ενώ παράλληλα δημιουργείται για την Mitsubishi μία ενιαία εταιρική ταυτότητα. Δανείζεται και διάφορα μπιχλιμπίδια που βρίσκονται στα μαθητικά συρτάρια του big bro, με σκοπό να το κάνουν πιο macho και πλέον δεν λέγεται CZT, αλλά φέρει όνομα και σήμα Ralliart. Αλλάζει και το στυλ του, με αναβαθμισμένη ανάρτηση εμπρός και πίσω, όπως και μία εμπρός μπάρα θόλων για ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία. Αλλά ο χαρακτήρας του δεν είναι εύκολο να αλλάξει με τα λόγια. Ο ίδιος αειθαλής κινητήρας Mivec 1,5lt Turbo με απόδοση 150 ίππων.
Κάθεσαι στο bucket κάθισμα, με την πολύ καλή πλευρική στήριξη και τότε σταματάς προς στιγμή την σύγκριση. Άλλη αίσθηση στο εσωτερικό, νιώθεις το αυτοκίνητο πιο μικρό, με τον εσωτερικό διάκοσμο να είναι στο μοτίβο του προηγούμενου Colt, αλλά με αρκετές διαφορές, όπως ο πίνακας οργάνων. Πλέον δεν διαθέτει τρία ξεχωριστά στρογγυλά όργανα, αλλά δύο κλασσικά, με ηλεκτρονική ένδειξη βενζίνης. Επίσης το τριάκτινο τιμόνι προέρχεται από το Lancer και έχει ενσωματωμένα τα χειριστήρια του ραδιοφώνου και του cruise control. Τέλος έχει σκληρά πλαστικά όπως το CZT αλλά η απαλλαγή από το μπλε πλαστικό στην κεντρική κονσόλα που θύμιζε δοχείο σιδερώστρας είναι μία ευχάριστη αλλαγή.
Βάζεις μπρος τον turbo κινητήρα με απόδοση 100 ίππους στο λίτρο και η χροιά του σε συνδυασμό με την χαμηλή, sport θέση οδήγησης σου δημιουργούν πολεμική διάθεση, παρά το ψηλό αμάξωμα του. Σε απότομες ξερογκαζιές, το βαθύ βουητό των ανεβασμένων στροφών, διαδέχεται από μικρά σκασίματα της εξάτμισης, όταν αυτές πέφτουν. Ενώ μαρσάρεις επιλέγεις πρώτη στο σαφές και με σκληρή αίσθηση κιβώτιο, αποσυμπλέκεις απότομα και…το ESP σου κόβει την μέχρι τώρα πωρωτική διάθεση. Αντί για ακατάπαυστο σπινάρισμα της ενθουσιώδης εκκίνησης σου, βλέπεις το πορτοκαλί λαμπάκι να ανάβει πανηγυρικά! Δεν απενεργοποιείται ούτε μερικώς, ούτε μέχρι κάποια χιλιόμετρα, όπως σε μερικούς ανταγωνιστές. Δεν πτοείσαι όμως και ανυπομονείς να νιώσεις μια light εμπειρία φουσκώματος του turbo που οι δέκα γενιές του EVO και το προηγούμενο CZT μας έχουν συνηθίσει. Με ήρεμο χειρισμό του συμπλέκτη και τέρμα γκάζι στην συνέχεια, η πρώτη γεμίζει πολύ γρήγορα και επιλέγεις δεύτερη με απότομη αλλαγή και πάτημα-κλοτσιά στο συμπλέκτη. Η μετάδοση δεν βγάζει κιχ (το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε 25.500 ταλαιπωρημένα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα και παρόλα αυτά δεν ένιωθες καμία φθορά σε μετάδοση) και το μόνο παράπονο έρχεται και πάλι από το σύστημα ευστάθειας. Το turbo αρχίζει να γεμίζει γύρω στις 3.000rpm και διαφέρει από την γραμμική λειτουργία των σύγχρονων ανταγωνιστών. Το lag είναι αισθητό, αλλά σου προσφέρει αυτή την ωμή δύναμη μόλις γεμίσει με καυσαέρια, που θα κάνει τους petrolheads να φουσκώνουν το turbo σαν τα παιδάκια που φουσκώνουν μανιωδώς μπαλόνια! Το Ralliart ανεβάζει δυναμικά και μόνο κοντά στον κόφτη καταλαβαίνεις την ροπή να φθίνει.
Πιάνεις τον εαυτό σου να παίζει συνέχεια με το γκάζι, ή να το έχει μόνιμα κολλημένο στο πάτωμα, όταν βλέπεις άδειο δρόμο μπροστά σου. Αλλά τι γίνεται όταν φτάνεις σε στροφές; Η αλήθεια είναι ότι οι καμπές ήταν η αχίλλειος πτέρνα του προηγούμενο Colt CZT. Χάρη όμως στην αναβάθμιση της ανάρτησης, νιώθεις το Ralliart να πατάει πιο καλά, χωρίς να νιώθεις ανασφαλής για απρόβλεπτη συμπεριφορά. Τα νέα ελατήρια, τα νέα top mounts, η παχύτερη αντιστρεπτική (από 26mm σε 27mm) και η νέα εμπρός μπάρα θόλων, βελτιώνουν το γρήγορο μικρό στην διαχείριση των 21,4kg.m ροπής μέσα στις στροφές. Το πίσω μέρος είναι ακόμα πιο σταθερό, χάρη στους νέους συντελεστές των ελατηρίων, τα νέα αμορτισέρ και τα νέα silent blocks ενώ το ESP δεν θα ενοχλήσει την γρήγορη οδήγηση με την μόνιμη παρουσία του, παρά μόνο όταν οι κινήσεις τους οδηγού σε γκάζι και τιμόνι είναι άτσαλες. Θα θέλαμε όμως την πλήρη απενεργοποίηση του για να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο της δυνατότητες του, αλλά και να μην μας «σπάει τα νεύρα» όταν θέλουμε να διώξουμε λίγο την ουρά. Το μόνο που χρειάζεται να συνηθίσει ο οδηγός για να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του Ralliart είναι η τεχνητή αίσθηση της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού που σε ορισμένες περιπτώσεις νιώθεις να «μαγκώνει» όταν διαγράφεις μία στροφή.
Το Colt Ralliart παραμένει να είναι ο μικρός αδερφός με μικρή εμπειρία. Τα χρόνια που έχει στην πλάτη του το Evo δεν μπορούν συγκριθούν με την δύο γενιές του γρήγορου Colt. Αλλά το καλύτερο στήσιμο σε συνδυασμό με τον νευρικό κινητήρα, βελτιώνει το 0-100km/h από τα 8sec του προηγούμενου στα 7,4sec. Με τιμή 18.290€ το μικρό Colt θα ικανοποιήσει αυτόν που θέλει ωμή δύναμη που θυμίζει παλιότερα αυτοκίνητα, ενώ η ανθεκτικότητα του ιάπωνα δεν θα τον ανησυχεί για φθορές από κακομεταχείριση. Είμαι σίγουρος ότι αν η Mitsubishi συνεχίσει με αυτό τον τρόπο, σε λίγα χρόνια θα δούμε ένα μικρό άξιο να στέκετε δίπλα στο μεγάλο αδερφό!
Είναι δύσκολο να βρίσκεσαι πάντα στην σκιά του μεγάλου σου αδερφού. Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, ειδικά αν ο τελευταίος είναι επιτυχημένος. Ακούς συνέχεια γκρίνια ότι δεν έμοιασες καθόλου σε αυτόν και σου επισημαίνουν να έχεις παράδειγμα το καμάρι της οικογένειας.
Μπούρου μπούρου, σου πιπιλίζουν το μυαλό και καταλήγεις να του μοιάσεις τουλάχιστον στα επιφανειακά. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και για το Colt Ralliart. Αλλάζει το «ντύσιμο» του στα πρότυπα του Evolution, με νέα μάσκα σχεδόν ίδια με αυτή του τετρακίνητου μεγάλου αδερφού, ενώ παράλληλα δημιουργείται για την Mitsubishi μία ενιαία εταιρική ταυτότητα. Δανείζεται και διάφορα μπιχλιμπίδια που βρίσκονται στα μαθητικά συρτάρια του big bro, με σκοπό να το κάνουν πιο macho και πλέον δεν λέγεται CZT, αλλά φέρει όνομα και σήμα Ralliart. Αλλάζει και το στυλ του, με αναβαθμισμένη ανάρτηση εμπρός και πίσω, όπως και μία εμπρός μπάρα θόλων για ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία. Αλλά ο χαρακτήρας του δεν είναι εύκολο να αλλάξει με τα λόγια. Ο ίδιος αειθαλής κινητήρας Mivec 1,5lt Turbo με απόδοση 150 ίππων.
Κάθεσαι στο bucket κάθισμα, με την πολύ καλή πλευρική στήριξη και τότε σταματάς προς στιγμή την σύγκριση. Άλλη αίσθηση στο εσωτερικό, νιώθεις το αυτοκίνητο πιο μικρό, με τον εσωτερικό διάκοσμο να είναι στο μοτίβο του προηγούμενου Colt, αλλά με αρκετές διαφορές, όπως ο πίνακας οργάνων. Πλέον δεν διαθέτει τρία ξεχωριστά στρογγυλά όργανα, αλλά δύο κλασσικά, με ηλεκτρονική ένδειξη βενζίνης. Επίσης το τριάκτινο τιμόνι προέρχεται από το Lancer και έχει ενσωματωμένα τα χειριστήρια του ραδιοφώνου και του cruise control. Τέλος έχει σκληρά πλαστικά όπως το CZT αλλά η απαλλαγή από το μπλε πλαστικό στην κεντρική κονσόλα που θύμιζε δοχείο σιδερώστρας είναι μία ευχάριστη αλλαγή.
Βάζεις μπρος τον turbo κινητήρα με απόδοση 100 ίππους στο λίτρο και η χροιά του σε συνδυασμό με την χαμηλή, sport θέση οδήγησης σου δημιουργούν πολεμική διάθεση, παρά το ψηλό αμάξωμα του. Σε απότομες ξερογκαζιές, το βαθύ βουητό των ανεβασμένων στροφών, διαδέχεται από μικρά σκασίματα της εξάτμισης, όταν αυτές πέφτουν. Ενώ μαρσάρεις επιλέγεις πρώτη στο σαφές και με σκληρή αίσθηση κιβώτιο, αποσυμπλέκεις απότομα και…το ESP σου κόβει την μέχρι τώρα πωρωτική διάθεση. Αντί για ακατάπαυστο σπινάρισμα της ενθουσιώδης εκκίνησης σου, βλέπεις το πορτοκαλί λαμπάκι να ανάβει πανηγυρικά! Δεν απενεργοποιείται ούτε μερικώς, ούτε μέχρι κάποια χιλιόμετρα, όπως σε μερικούς ανταγωνιστές. Δεν πτοείσαι όμως και ανυπομονείς να νιώσεις μια light εμπειρία φουσκώματος του turbo που οι δέκα γενιές του EVO και το προηγούμενο CZT μας έχουν συνηθίσει. Με ήρεμο χειρισμό του συμπλέκτη και τέρμα γκάζι στην συνέχεια, η πρώτη γεμίζει πολύ γρήγορα και επιλέγεις δεύτερη με απότομη αλλαγή και πάτημα-κλοτσιά στο συμπλέκτη. Η μετάδοση δεν βγάζει κιχ (το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε 25.500 ταλαιπωρημένα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα και παρόλα αυτά δεν ένιωθες καμία φθορά σε μετάδοση) και το μόνο παράπονο έρχεται και πάλι από το σύστημα ευστάθειας. Το turbo αρχίζει να γεμίζει γύρω στις 3.000rpm και διαφέρει από την γραμμική λειτουργία των σύγχρονων ανταγωνιστών. Το lag είναι αισθητό, αλλά σου προσφέρει αυτή την ωμή δύναμη μόλις γεμίσει με καυσαέρια, που θα κάνει τους petrolheads να φουσκώνουν το turbo σαν τα παιδάκια που φουσκώνουν μανιωδώς μπαλόνια! Το Ralliart ανεβάζει δυναμικά και μόνο κοντά στον κόφτη καταλαβαίνεις την ροπή να φθίνει.
Πιάνεις τον εαυτό σου να παίζει συνέχεια με το γκάζι, ή να το έχει μόνιμα κολλημένο στο πάτωμα, όταν βλέπεις άδειο δρόμο μπροστά σου. Αλλά τι γίνεται όταν φτάνεις σε στροφές; Η αλήθεια είναι ότι οι καμπές ήταν η αχίλλειος πτέρνα του προηγούμενο Colt CZT. Χάρη όμως στην αναβάθμιση της ανάρτησης, νιώθεις το Ralliart να πατάει πιο καλά, χωρίς να νιώθεις ανασφαλής για απρόβλεπτη συμπεριφορά. Τα νέα ελατήρια, τα νέα top mounts, η παχύτερη αντιστρεπτική (από 26mm σε 27mm) και η νέα εμπρός μπάρα θόλων, βελτιώνουν το γρήγορο μικρό στην διαχείριση των 21,4kg.m ροπής μέσα στις στροφές. Το πίσω μέρος είναι ακόμα πιο σταθερό, χάρη στους νέους συντελεστές των ελατηρίων, τα νέα αμορτισέρ και τα νέα silent blocks ενώ το ESP δεν θα ενοχλήσει την γρήγορη οδήγηση με την μόνιμη παρουσία του, παρά μόνο όταν οι κινήσεις τους οδηγού σε γκάζι και τιμόνι είναι άτσαλες. Θα θέλαμε όμως την πλήρη απενεργοποίηση του για να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο της δυνατότητες του, αλλά και να μην μας «σπάει τα νεύρα» όταν θέλουμε να διώξουμε λίγο την ουρά. Το μόνο που χρειάζεται να συνηθίσει ο οδηγός για να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του Ralliart είναι η τεχνητή αίσθηση της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού που σε ορισμένες περιπτώσεις νιώθεις να «μαγκώνει» όταν διαγράφεις μία στροφή.
Το Colt Ralliart παραμένει να είναι ο μικρός αδερφός με μικρή εμπειρία. Τα χρόνια που έχει στην πλάτη του το Evo δεν μπορούν συγκριθούν με την δύο γενιές του γρήγορου Colt. Αλλά το καλύτερο στήσιμο σε συνδυασμό με τον νευρικό κινητήρα, βελτιώνει το 0-100km/h από τα 8sec του προηγούμενου στα 7,4sec. Με τιμή 18.290€ το μικρό Colt θα ικανοποιήσει αυτόν που θέλει ωμή δύναμη που θυμίζει παλιότερα αυτοκίνητα, ενώ η ανθεκτικότητα του ιάπωνα δεν θα τον ανησυχεί για φθορές από κακομεταχείριση. Είμαι σίγουρος ότι αν η Mitsubishi συνεχίσει με αυτό τον τρόπο, σε λίγα χρόνια θα δούμε ένα μικρό άξιο να στέκετε δίπλα στο μεγάλο αδερφό!
Παρόμοια θέματα
» Mitsubishi ASX
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» Δοκιμή Mazda 3 1.6 Touring
» Δοκιμή: Citroen C3 VTi
» Δοκιμή: Skoda Octavia 5 RS Facelift
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» Δοκιμή Mazda 3 1.6 Touring
» Δοκιμή: Citroen C3 VTi
» Δοκιμή: Skoda Octavia 5 RS Facelift
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης