Δοκιμή: Citroen C3 VTi
Σελίδα 1 από 1
Δοκιμή: Citroen C3 VTi
Θυμάστε κάπου εκεί στις αρχές του 2000 που η Citroen άρχισε να αποκαλύπτει σχέδια για την νέα γενιά των μοντέλων της. Ήταν η αρχή μίας ολοκληρωτικής ανανέωσης της γκάμας της. Ξεκίνησε το 2001 με την εισαγωγή του C5, συνέχισε το 2002 με το C3, ένα χρόνο μετά λανσαρίστηκε το C2 το 2004 άρχισε να πωλείται το C4 και το 2005 ολοκλήρωσε την αλλαγές στην γκάμα των πιο επιτυχημένων κατηγοριών.
Το πιο περίεργο από αυτά ήταν το C3, και δεν αναφέρομαι τόσο στον σχεδιασμό του. Το αυτοκίνητο είχε έντονες καμπύλες σε βαθμό που θύμιζε πασχαλινό αυγό, πολλοί το προτιμούσαν στο γαλάζιο εκείνο χρώμα, πίσω από το τιμόνι έβλεπες κυρίως παντρεμένες γυναίκες και όποιος άρρεν ήθελε να το έχει για κύριο αυτοκίνητο το αγόραζε στο πιο «αντρικό» μαύρο χρώμα. Πέραν αυτών το αυτοκίνητο είχε αδιαμφισβήτητη αντρική οδική συμπεριφορά. Μπορεί να χαμογελάτε με αυτόν τον χαρακτηρισμό, αλλά στα σωστά χέρια θυμόταν τις γαλλικές καταβολές του και μπορεί το φλικάρισμα να φάνταζε όνειρο αλλά «ξύπναγε» με σωστούς χειρισμούς και full lock!
Όχι και άσχημα, όπως άσχημες δεν ήταν και οι πωλήσεις του. Παραπάνω από 2 εκατομμύρια πουλημένα C3 έχουν καταγραφεί στα τεφτέρια της Citroen. Τα 8 χρόνια όμως ήταν πολλά και ήρθε η ώρα για τον αντικαταστάτη, σε μία νέα (ξανά) εποχή για την γαλλική εταιρεία που ανανεώνει την C γκάμα της και προσθέτει μία νέα γκάμα με το θρυλικό κωδικό DS.
Το νέο λοιπόν C3 εκ πρώτης όψεως δεν δείχνει τόσο «γυναικείο». Καταλαβαίνεις ότι έχουν το ίδιο σουλούπι με τον προκάτοχο και η σχεδιαστική του ωρίμανση ήρθε από την νέα φιλοσοφία της μάρκας «Visiodrive». Το αμάξωμα έχει μία ζωντάνια και φρεσκάδα με τις καμπύλες να τονίζονται περισσότερο, τη μεγάλη εμπρός τραπεζοειδή εισαγωγή να θυμίζει το δυσανάλογα μεγάλο άνοιγμα του στόματος ενός ιπποπόταμου και τα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν high-tech boomerang. Γενικά είχαν κρίση φαντασίας οι σχεδιαστές της Citroen, με ωραίες γωνίες και ένα διόλου μονότονο αμάξωμα. Τέτοια φαντασία μάλιστα, που έψαχνα ώρα να ανακαλύψω αυτό που ανέφερε το press-kit ως διακριτικά «λοχία» στην εμπρός μάσκα!
Με διαστάσεις που δεν έχουν ξεφύγει πολύ από το προηγούμενο C3 (3,94m μήκος, 1,73m πλάτος και 1,52m ύψος) παραμένει εύχρηστο μέσα στην κίνηση, δεν έχει πολλές νεκρές γωνίες ενώ ο έξυπνος σχεδιασμός του εσωτερικού προσφέρει αρκετή ευρυχωρία. Το ταμπλό δεν έχει τόσο μεγάλο βάθος, κάτι που οφείλεται στην χρήση μονοκόμματης και όχι τεθλασμένης δοκού για τη στήριξή του, ενώ ο μελετημένος σχεδιασμός των εμπρός καθισμάτων προσφέρει 3 έξτρα εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών. Η αλήθεια είναι ότι κάθεσαι σε γωνία που θυμίζει πεζούλες σε εξέδρες τοπικών γηπέδων μπάσκετ, αλλά το μαλακό κάθισμα, το αυξημένο ύψος, το σχεδόν κάθετο ταμπλό και η πανοραμική οροφή Zenith σου δίνουν την εντύπωση ότι κάθεσαι σε ευρύχωρο βανάκι! Το highlight του νέου C3 είναι μάλλον αυτή η οροφή. Κάθεσαι, τραβάς πίσω το προστατευτικό κάλυμμα του οριζόντιου κομματιού του παρμπρίζ και απολαμβάνεις το πλούσιο φως που εισέρχεται στο εσωτερικό. Νιώθεις ότι δεν περιορίζεσαι μέσα σε κάποιο κλωβό, αφού δεν περιορίζει τίποτα την επαφή σου με τον εξωτερικό κόσμο. Σε χαλαρές βόλτες απολαμβάνεις ακόμα και τα σύννεφα που τυχόν δημιουργούνται πάνω από την οροφή και σε μοναδικά ηλιοβασιλέματα εξοχής, καλύτερα να το κλείσετε γιατί κινδυνεύετε να αφαιρεθείτε και να έρθετε πιο κοντά και με άλλους πέραν της συντρόφου... Και το υπόλοιπο εσωτερικό συμβάλει στην ωραία αίσθηση των επιβατών, αφού μόνο το ηχοσύστημα και ο λεβιές ταχυτήτων έχουν περάσει αυτούσια από το προηγούμενο C3. Το φιλέτο αλουμινίου, μπορεί μεν πλαστικό, αλλά δίνει ένα φωτεινό τόνο στο εσωτερικό. Το καντράν συνδυάζει τον ρετρό σχεδιασμό αναλογικού στροφόμετρου και ταχύμετρου με τον μοντέρνο σχεδιασμό των ψηφιακών ενδείξεων. Οι ενδείξεις και τα κουμπιά του κλιματισμού είναι λες και σχεδιάστηκαν από την art clima, και το φαλτσοκομμένο τιμόνι σε προδιαθέτει για μία πιο sport οδήγηση.
Και τολμώ να πω ότι την έχει... Ο 1,6lt κινητήρας του VTi αποδίδει 120Ps και είναι αρκετά σβέλτος και με ωραία χροιά. Έχει νεύρο, θες να του ανεβάζεις τις στροφές ενώ παράλληλα μπορεί να είναι και αρκετά οικονομικός, χάρη και στις ενέργειες της Citroen να κρατηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Και αφού το δεξί πόδι κυνηγάει τον κόφτη, τα χέρια μπαίνουν στο παιχνίδι και κυνηγάνε τις στροφές. Εκτός από το σουλούπι έχει διατηρήσει και βελτιώσει την οδηγική συμπεριφορά του, με ωραία κύλιση και πάνω από μισό ανάποδο όταν το ζητήσεις.
Ας είχα, έστω και ως συνοδηγός, μία εμπειρία πρωτόγνωρου ντριφταρίσματος με το προηγούμενο C3, δεν θα το αγόραζα για μένα. Μου έκανε πολύ «γλυκούλι». Το νέο θα το έβαζα εύκολα στις επιλογές. Η μήπως να περίμενα να οδηγήσω και το DS3; Αν αυτό με εξέπληξε, το DS3 είναι σίγουρο ότι θα με εντυπωσιάσει!
Citroen C3 1,6 VTi
Τιμή: €16.945
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.598cc
Ιπποδύναμη: 120Ps/6.000rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,9sec
Τελική ταχύτητα: 190km/h
Βάρος: 1.075kg
Κατανάλωση: 5,9lt/100km
Εκπομπές CO2:136gr/km
Παρόμοια θέματα
» Επίσημο: Citroen DS4
» Το αγωνιστικό Citroen DS3 R3
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» Citroen DS3 Racing
» Καυτό Citroen DS4 με 200 PS!
» Το αγωνιστικό Citroen DS3 R3
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» Citroen DS3 Racing
» Καυτό Citroen DS4 με 200 PS!
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης