Δοκιμή: Skoda Octavia 5 RS Facelift
Σελίδα 1 από 1
Δοκιμή: Skoda Octavia 5 RS Facelift
Έξω από το μαιευτήριο η αγωνία του πατέρα μεγαλώνει. Ακούει το μωρό του να βγάζει το πρώτο κλάμα, του λέει ο γιατρός ότι είναι ένα υγιέστατο αγόρι 3.800 γραμμαρίων και του φεύγει ένα βάρος. Την αγωνία διαδέχεται ένα άγχος. Η γυναίκα του, του είχε δώσει διορία μέχρι και την γέννηση του μωρού τους, για να πουλήσει το hot hatch, αφού το οικογενειακό αυτοκίνητο είναι επιτακτική ανάγκη.
Σκέφτεται ότι δεν θέλει να αφήσει πίσω τις γρήγορες μοναχικές βόλτες, αλλά πλέον πρέπει να βάζει με ευκολία το βρέφος στο port-bebe, ενώ η κατοχή δύο αυτοκίνητων είναι ασύμφορη. Και τότε του έρχεται η φαεινή ιδέα. Το συννεφάκι σκέψης γράφει μέσα: Skoda Octavia 5 RS. Ένα αμιγώς οικογενειακό αυτοκίνητο με γονίδια από την αγωνιστική κληρονομιά της Skoda υπό την αιγίδα του VW Group και τιμή που κυμαίνεται στα €30.000. Οι αρετές του RS στον τομέα της άνεσης και της ασφάλειας, είναι ίδιες με αυτές του νορμάλ Octavia 5. Άνεση, ποιοτικά υλικά με την σφραγίδα των γερμανών και με ένα τεράστιο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο θα χωρέσει όλα τα μωρουδιακά συμπράγκαλα ακόμα και αν η γυναίκα γεννήσει δίδυμα! Ο πολιτικός χαρακτήρας του εσωτερικού συναντά τις διακριτικές αγωνίστηκες προσθήκες, όπως το τριάκτινο τιμόνι με το ανάγλυφο RS στη κάθετη ακτίνα, τα άνετα bucket καθίσματα σε μαύρη και γκρι απόχρωση με το σήμα της Skoda **** ραμμένο στις πλάτες και τα αλουμινένια πεντάλ. Ίσως όμως χρειαζόταν και ένα διαφορετικό λεβιέ για να δηλώνει ότι αλλάζοντας κάθε σχέση έχεις σκοπό να κυνηγήσεις τον κόφτη και όχι να μειώσεις την κατανάλωση! Από την άλλη βέβαια καλύτερα, γιατί δεν χρειάζεται η λατρεμένη συνοδηγός να θυμάται συνέχεια ότι ακόμα δεν έχετε σοβαρευτεί…
Στο εξωτερικό και ειδικά στο μαύρο χρώμα, οι αλλαγές είναι επίσης διακριτικές και δεν είναι λίγοι αυτοί που θα εκπλαγούν βλέποντας το sedan της Skoda να ανοίγει σαν hot hatch στα φανάρια. Τα εμβλήματα **** και RS εμπρός και πίσω όπως και οι κόκκινες δαγκάνες μέσα στις 17άρες ζάντες είναι τα στοιχεία που προδίδουν περισσότερο τον sport προσανατολισμό, ενώ η αεροτομή συμπληρώνει τις αλλαγές του RS. Οι διαφορές ανάμεσα στο facelift έκδοσης του RS είναι το επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, που πλέον έχει μία κυψελοειδή μάσκα και τα ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας. Καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια, αναδεικνύουν την facelift έκδοση το πρωί ενώ το βράδυ με κλειστά τα φώτα πορείας εκπέμπουν ένα ιδιαίτερο φως που μοιάζει σαν να φωτίζονται τα μάγουλα αγριεμένου bulldog. Επίσης το αμάξωμα είναι κατά 2cm μεγαλύτερο, το βάρος μειωμένο κατά 20kg και ο αεροδυναμικός συντελεστής έπεσε από τα 0,308 στα 0,298.
Όλη όμως η μαγεία του Octavia RS είναι στο μοτέρ. Ο γνωστός δίλιτρος του Golf GTi VI με κωδικό ΕΑ888 έχει μειωμένη δύναμη κατά 11Ps και βασίζεται στην πλατφόρμα του προηγούμενου GTi. Ο κινητήρας ταιριάζει απόλυτα στο αμάξωμα του Octavia, αλλά δημιουργεί και τον διττό χαρακτήρα που επιθυμεί ο ενθουσιώδης χαζομπαμπάς. Μέχρι τις 2.000rpm και με μέτρο στο γκάζι είναι σαν ένας κλασσικός TSI. Το γνωστό γαργαριτό δε σε προϊδεάζει για τα 200Ps. Καίει λίγο σε αυτά τα επίπεδα και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του ταιριάζει στην έγγαμη ζωή. Από εκεί και μετά το σφύριγμα του turbo και το απότομο τράβηγμα των 28,5kg.m ροπής σε μετατρέπουν σε ασυμβίβαστο μπαμπά που κοιτάει πονηρά από τον καθρέφτη τον μπέμπη και γίνεται αποδέκτης άγριας ματιάς από την γυναίκα. Μετά τις 4.500rpm, ο ήχος μετατρέπεται σε ένα έντονο ρούφηγμα αέρα, νιώθεις ότι οδηγείς αγρίμι και καλύτερα μετά από αυτές τις στροφές να είστε μόνοι σας, γιατί στην επόμενη στάση η μητέρα του παιδιού σας θα έχει έτοιμη την φόρμα του διαζυγίου. Στην αίσθηση της πρώτης φάσης ταιριάζει απόλυτα το μαλακό κούμπωμα των ταχυτήτων. Θα θέλαμε όμως λίγο παραπάνω τραχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων. Παρόλα αυτά δεν πρόκειται όμως να χάσεις σχέση, ακόμα και σε βίαια κατεβάσματα λίγο πριν το στρίψιμο κλειστής δεξιάς.
Και αυτό τον τομέα το RS φαίνεται λίγο μαλακό. Για να είναι άνετη η οικογένεια η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση, κάνοντας το να παίρνει μικρή κλίση στις στροφές. Δεν πρόκειται όμως να φοβίσει, αφού τα γόνατα McPherson προσφέρουν σωστό πάτημα εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω να τοποθετούν ενεργά την ουρά στις στροφές.
Τα 7,2sec θα αφήσουν πολλά hot hatch πίσω και θα συνεχίσει να είναι μπροστά όταν αρχίσουν οι στροφές και θα λυσσομανάνε όταν τους προσπεράσει το best seller των ταξί. Αφήστε που υπάρχει και στην station wagon έκδοση combi. Μήπως να αρχίσω να σκέφτομαι να γίνω πατέρας;
Skoda Octavia 5 RS facelift
Τιμή: €29.290
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.984cc
Ιπποδύναμη: 200Ps/5.100-6.000rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,2sec
Τελική ταχύτητα: 242km/h
Βάρος: 1.450kg
Κατανάλωση: 7,2lt/100km
Εκπομπές CO2:175gr/km
Παρόμοια θέματα
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ SKODA OCTAVIA RS.
» Wörthersee GTI 2010: Skoda Fabia RS+ και Octavia RS+
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» Δοκιμή: BMW 316 E90 Facelift
» Skoda Superb 1.4 TSI
» Wörthersee GTI 2010: Skoda Fabia RS+ και Octavia RS+
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» Δοκιμή: BMW 316 E90 Facelift
» Skoda Superb 1.4 TSI
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης