Δοκιμή: BMW 120 Coupe
Σελίδα 1 από 1
Δοκιμή: BMW 120 Coupe
Το «πίσω μέρος», η ουρά, τα οπίσθια ή όποια άλλη λέξη σκαρφιστεί κάποιος για τη BMW Σειρά 1 Coupe μπορεί να αναστατώσει οποιονδήποτε παρατηρητή. Οι άντρες, σαν πιο…αυθόρμητοι και εκδηλωτικοί, μπορεί να γυρίσουν το κεφάλι ενώ περνάει μια όμορφη «πισινή» πλευρά στον δρόμο. Οι γυναίκες από την άλλη, χάριν σεμνοτυφίας, μόνο αν βρεθεί στο οπτικό τους πεδίο θα προσέξουν τον όμορφο σχηματισμό.
Οι «γλουτοί» λοιπόν, μπορεί να κάνουν την διαφορά. Και μην πηγαίνει το μυαλό σας στο πονηρό! Αναφέρομαι στην BMW 120 Coupe. Και ναι, μπορεί να κάνει ακόμα και την πιο «πουριτανή» να γυρίσει για να κοιτάξει τα όμορφα καπούλια της. Συνήθως η προσθήκη ή η αφαίρεση μερών από ένα αυτοκίνητο δημιουργεί ένα άχαρο αποτέλεσμα. Σαν να κάνεις προσθετική επέμβαση σε γυναίκα τρίτης ηλικίας! Μια ματιά να ρίξετε στο Renault Thalia, ή στο Chrysler PT Cruiser Convertible και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Η επιμήκυνση όμως της σειράς 1 με την δημιουργία τρίτου όγκου στο αμάξωμα είναι ένα total makeover. Το ντελικάτο και συνάμα μυώδες πίσω μέρος είναι σαν να βλέπεις τα οπίσθια της παλαιστού Stacy Keibler. Δεν είναι απλά ένα τράβηγμα της hatchback BMW, αλλά ένα καλοδουλεμένο, απόλυτα ταιριαστό μέρος στο σύνολο του αυτοκινήτου.
Αυτή η θεωρητικά μικρή αλλαγή, σε σχέση με το αμάξωμα της hatchback έκδοσης, δημιουργεί ένα μοναδικό αποτέλεσμα. Για αρχή το αυτοκίνητο όχι μόνο δεν φαίνεται τόσο «στρουμπουλό», αλλά θυμίζει τις BMW 1602 και 2002, αυτοκίνητα συνώνυμα της ευελιξίας και της δυναμικής συμπεριφοράς. Από μπροστά το coupe είναι ίδιο με την «κοφτή» έκδοση, διατηρώντας το μακρύ καπό, τον κοντό εμπρός πρόβολο ενώ με το αεροδυναμικό πακέτο M, είναι σαν να φοράει μία μουτρωμένη μάσκα! Αυτά όμως τα χαρακτηριστικά δένουν πιο αρμονικά με το προτεταμένο πίσω της coupe, το πιο κεκλιμένο C-pillar και με το πίσω, μικρό σαν φινιστρίνι τζάμι. Ακόμα και η κυρτή γραμμή πάνω από τα μαρσπιέ, που φαντάζει σαν να έχεις ακουμπήσει αμόνι σε μία κόντρα πλακέ τάβλα, δεν φαίνεται τόσο άσχημη όσο στην standrard σειρά 1. Ο πρησμένος, δίχρωμος πίσω προφυλακτήρας, χάρη στο M-pack, τα φανάρια σχήματος L και το χειλάκι στο καπό του πορτ-μπαγκάζ, ολοκληρώνουν την αθλητική σιλουέτα της, αποδίδοντας φόρο τιμής στους προγόνους της. Οι ανάγλυφοι θόλοι με τις 17άρες ακτινωτές ζάντες (ακόμα ένα αξεσουάρ του M-pack), με σχήμα σαν μία νιφάδα χιονιού μεγεθυμένη, κάνουν πιο επιβλητική την παρουσία της 120 coupe στον δρόμο, χωρίς να είναι κραυγαλέα.
Στο εσωτερικό, αν εξαιρέσουμε την 2+2 διάταξή της, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα. Τα περισσότερα τα οφείλει στο M-pack (πάλι), με τον κοντόχοντρο λεβιέ, την παχουλή στεφάνη του τιμονιού, ενώ στον μινιμαλιστικό σχεδιασμό κυριαρχεί το μαύρο. Την μουντάδα όμως «σπάνε» τα ασημένια φιλέτα σε ταμπλό και κεντρικό τούνελ και στοιχηματίζεις ότι ο πατέρας του σχεδιαστή ήταν ψαράς, αφού επέλεξε το πατρόν τους να είναι σε σχήμα λεπιών! Τα δύο επιπλέον άτομα που θα αναγκαστούν να βολευτούν πίσω, θα έχουν μία ακόμα δυσκολία στην άνεση τους, πέρα από τον χώρο των γονάτων τους. Την επιβίωση σε κλειστοφοβικό χώρο, λόγω του χαμηλού roofline.
Αλλά αυτή η αίσθηση ότι είσαι σε κάψουλα και χαμηλά εδρασμένος στο κάθισμα είναι που ενισχύει ακόμα περισσότερο την sport αίσθηση. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός πλέον, αναβαθμισμένος, δίλιτρος, απόδοσης 170Ps και 21,4kg.m ροπής και ειλικρινά λατρεύει το στροφάρισμα. Ο 1,6 κινητήρας της BMW είναι λίγος για φίρμα με τέτοια ιστορία. Ο δίλιτρος στην 3άρα είναι οριακός, πάντα με γνώμονα την sport αίσθηση, αλλά στα 1.370kg της 1 coupe είναι ότι πρέπει. Μπορεί να λείπει ο μεταλλικός ήχος της μελωδίας της ευτυχίας των εξακύλινδρων συνόλων, αλλά και ο τετρακύλινδρος δεν είναι αδιάφορος ηχητικά. Διψάει και αυτός, όπως και ο οδηγός, να τον φτάσεις στο όριο του, τις 7.000rpm.
Αυτό όμως που θα λατρέψει ο οδηγός αυτής της BMW είναι η οδηγική συμπεριφορά. Χάρη στην πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, το αμάξωμα παίρνει μειωμένες κλίσεις στις στροφές, χωρίς να θυσιαστεί η άνεση που απαιτεί κάποιος δίνοντας το λιγότερο 38.000€. Η διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω, διαχειρίζεται καλά τις ανωμαλίες, αλλά και τη δύναμη του δίλιτρου και σε συνδυασμό με τα 17άρια μπορεί να υπερστρέψει πολύ ελεγχόμενα. Και δείχνει να μην δυσανασχετεί από την έλλειψη μηχανικού ή ηλεκτρικού μπλοκέ. Δόθηκε βάση βλέπετε στην ισορροπία του πλαισίου.
Ειδικά με δευτέρα, θα εθίζεστε σε γλιστερά κομμάτια, ενώ ακόμα και σε στενάκι μπορείτε να την βολέψετε με γυρισμένη την ουρά και ας έχει τροφαντό κώλο! Και αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη διαφορά της παλιάς σχολής αυτοκινήτων που όλοι λησμονάμε. Η επαφή, η αίσθηση και η σύνδεση που έχει με το αυτοκίνητο, που όταν το μάθεις είσαι ο κύριός του και μπορεί να σου δώσει χαρά ακόμα και σε ένα αδιέξοδο! Αυτή την αίσθηση έστω και φιλτραρισμένη, μπορεί να στην προσφέρει η 120 coupe. Είναι σαν μία προσιτή ελπίδα για fun-to-drive, που δεν θα χρειαστεί να πιάσει τα απαγορευτικά 6ψήφια ποσά. Αν ήταν να αγοράσω μία «νορμάλ» BMW, αυτή σίγουρα θα ήταν η 120 coupe.
BMW 120 Coupe
Τιμή: €37.981
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.995cc
Ιπποδύναμη: 170PS/6.700rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,8sec
Τελική ταχύτητα: 224km/h
Βάρος: 1.370kg
Κατανάλωση: 6,6lt/100km
Εκπομπές CO2:153gr/km
Paparazzi: Η νέα BMW Σειρά 1!
ν αναμονή της αποκάλυψης της… πολεμικής έκδοσης της Σειράς 1, της Μ δηλαδή, η BMW σύντομα θα παρουσιάσει και την… πολιτική έκδοση. Αυτό αποδεικνύουν οι φωτογραφίες από το φακό του αυτοκινητικού παπαράτσι. Αρχικά η BMW θα παρουσιάσει την coupe έκδοση (φωτογραφία) και την Cabrio, ενώ αργότερα τη σεντάν, όπως ακριβώς έκανε και με την Σειρά 3.
Η ανανεωμένη Σειρά 1 θα διαθέτει μικρές σχεδιαστικές αλλαγές που αφορούν κυρίως τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, που θα μοιάζουν αρκετά με αυτά της 3άρας. Θα διαθέτουν φώτα ημέρας LED στο πάνω μέρος, ενώ μικρές αλλαγές έχει και η εμπρόσθια μάσκα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας οι κινητήρες θα διαθέτουν νέες ρυθμίσεις για να καταναλώνουν λιγότερο και κατά προέκταση να εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους. Αλλαγές στους κινητήρες δε θα υπάρχουν με τις coupe και cabrio εκδόσεις να διαθέτουν τον 2λιτρο απόδοσης 143 και 170 ίππους, τον τρίλιτρο ατμοσφαιρικό με 218 και τον τρίλιτρο διπλοτουρμπισμένο με απόδοση 306PS. Η 3θυρη και η 5θυρη έκδοση θα διαθέτουν επίσης και τον 1.600άρι κινητήρα απόδοσης 122PS.
Παρόμοια θέματα
» Οι τιμές των νέων BMW Σειράς 6 Coupe, Cabrio και Gran Coupe στην Ελλάδα
» Δοκιμή: BMW 316 E90 Facelift
» Δοκιμή: Citroen C3 VTi
» Δοκιμή Mazda 3 1.6 Touring
» BMW 5 series – 5 αστέρια στη δοκιμή EuroNCAP
» Δοκιμή: BMW 316 E90 Facelift
» Δοκιμή: Citroen C3 VTi
» Δοκιμή Mazda 3 1.6 Touring
» BMW 5 series – 5 αστέρια στη δοκιμή EuroNCAP
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης