Skoda Superb 1.4 TSI
Σελίδα 1 από 1
Skoda Superb 1.4 TSI
Aπό τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.390 κ.εκ. θα ξεκινήσουμε, μιλώντας για το Superb 1.4 TSI, όχι τόσο επειδή πρόκειται για την πιο προσιτή έκδοση του μοντέλου, αλλά γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν κινητήρα 125 ίππων, που κινεί -και μάλιστα σβέλτα- ένα αυτοκίνητο 1.425 κιλών, καταναλώνοντας απρόσμενα χαμηλές ποσότητες βενζίνης. Η μέση -πραγματική- κατανάλωση των 9,3 λίτρων/100 χλμ. (και μάλιστα με κίνηση στην πόλη κατά κύριο λόγο) είναι τιμή εξαιρετική για αυτοκίνητο του όγκου και του βάρους του Superb.
Η εμπειρία μας δείχνει ότι αντίστοιχες καταναλώσεις βλέπουμε σε μικρομεσαία ή σούπερ μίνι ατμοσφαιρικά 1400άρια, που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συναγωνιστούν στις επιδόσεις τη λιμουζίνα της Skoda. Να, λοιπόν, που τα τούρμπο ζουν και βασιλεύουν, αποδεικνύοντας ότι δεν προέκυψαν στο μηχανολογικό στερέωμα μόνο για να κινήσουν κάποιες μικρές βόμβες, αλλά -κυρίως- για να μειώσουν την κατανάλωση, αξιοποιώντας την κρυμμένη στα καυσαέρια θερμική ενέργεια. Η ροπή είναι το μεγάλο μυστικό που επιτρέπει να κρατάς τον 1.4 TSI στις 1.500 - 2.500 στρ./λεπτό και να κινείσαι γρήγορα (αν δεν σου... μαρτυρήσουν τον κυβισμό, μπορεί και να νομίσεις ότι οδηγείς το 1.8!) ζώντας στο βασίλειο της ροπής.
Πρακτική λιμουζίνα
Υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής, πολύ καλή εργονομία και χώροι για... μπασκετμπολίστες, το τρίπτυχο της επιτυχίας του Superb
Κατά τα άλλα, το στίγμα του Superb συνολικά ως μοντέλου το είχαμε δώσει στην εκτεταμένη αναφορά μας στη δοκιμή του 1.8 TSI των 160 ίππων. Το εντυπωσιακών διαστάσεων αυτοκίνητο έχει μήκος που δεν το αφήνει να περάσει απαρατήρητο και προσφέρει τεράστιους χώρους για επιβάτες, με το πίσω κάθισμα σε ρόλο καναπέ να επιτρέπει τις μετακινήσεις σταυροπόδι - ακόμα και των μελών της εθνικής ομάδας μπάσκετ. Τα 4,89 μ. μήκους επιτρέπουν, εκτός από το... καθιστικό που περιγράψαμε, να υπάρχει στη διάθεση του κατόχου του Superb και μια «αποθήκη» πρόθυμη να χωρέσει 565 λίτρα αποσκευών. Και όπως οι αριθμοί δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια, έτσι και εδώ τη χαριστική βολή έρχεται να δώσει η πατέντα «twin door». Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερη πέμπτη πόρτα που υπό κανονικές συνθήκες ανοίγει σαν απλό καπό τετράθυρου αυτοκινήτου, ενώ με το πάτημα μιας δεύτερης χειρολαβής, στο πλάι, ανοίγει σαν μεγάλη πέμπτη πόρτα, διευκολύνοντας αφάνταστα τη φορτοεκφόρτωση του πορτ-μπαγκάζ.
Ως λιμουζίνα το Superb δεν θα μπορούσε να προσφέρει ιδιαίτερα υψηλή οδηγική «αίσθηση», καθώς είναι υποχρεωμένο να είναι κατ' αρχάς άνετο. Συνηθίζοντας πάντως τη μαλακή ανάρτηση και το ελαφρύ τιμόνι, ανακαλύπτεις ότι δεν τίθεται ούτε θέμα ευστάθειας ούτε και κρατήματος. Ταξιδεύεις γρήγορα και ήσυχα, προσπερνάς με ασφάλεια, φρενάρεις αποτελεσματικά. Μην περιμένετε βέβαια να σας πούμε ότι πρόκειται για το τέλειο αυτοκίνητο, είναι όμως ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο οικογενειακό μεταφορικό μέσο, που καταλήγει να είναι ευχάριστο όχι μόνο λόγω χαμηλής κατανάλωσης, αλλά και λόγω δελεαστικής τιμής.
Υπέρ: Χώροι, Ποιότητα κατασκευής, Twin Door (διπλή πέμπτη πόρτα), Χαμηλή κατανάλωση, Επιδόσεις, Τιμή
Κατά: Ορατότητα προς τα πίσω
H ταυτότητα του αυτοκινήτου - Έκδοση δοκιμής:
Skoda Superb 1.4 TSI
Τιμή: 19.990 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 10,5΄΄
Τελική ταχύτητα*: 201 χλμ./ώρα
Παρόμοια θέματα
» Δοκιμή: Skoda Yeti 1.2 TSI
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ SKODA OCTAVIA RS.
» Μικρό αυτοκίνητο πόλης και από την Skoda
» Δοκιμή: Skoda Octavia 5 RS Facelift
» Wörthersee GTI 2010: Skoda Fabia RS+ και Octavia RS+
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ SKODA OCTAVIA RS.
» Μικρό αυτοκίνητο πόλης και από την Skoda
» Δοκιμή: Skoda Octavia 5 RS Facelift
» Wörthersee GTI 2010: Skoda Fabia RS+ και Octavia RS+
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης