Οδηγούμε τη νέα BMW σειράς 5
Σελίδα 1 από 1
Οδηγούμε τη νέα BMW σειράς 5
Tρίτη, 29 Iουνίου 2010
H παρουσίαση της νέας σειράς 5 ξεκίνησε με ένα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο. Πάνω από 5.555.555 5άρες έχουν παραχθεί από το 1972, οπότε παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά! Η φετινή είναι η έκτη κατά σειρά γενιά και ο στόχος της BMW είναι, φυσικά, πέρα από την αύξηση του παραπάνω αριθμού, να καθιερωθεί ως ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας παγκοσμίως.
Ων ουκ έστιν αριθμός
Πάνω από 40 σχεδιαστές συνεργάστηκαν για την εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου και, εκ πρώτης όψεως, μπορούμε να πούμε ότι το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Ακολουθώντας τα αισθητικά πρότυπα της εταιρείας, η νέα 5άρα έχει ένα μακρύ και ελαφρώς φουσκωμένο καπό, κοντούς προβόλους και χαμηλό τελείωμα οροφής, που από τα πλάγια επιτείνει την αίσθηση του «κουπέ», καθώς και το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας (2,97 μέτρα!). Στη μάσκα κυριαρχούν τα κλασικά, ελαφρώς επικλινή προς τα εμπρός, «νεφρά», ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα σχήματος L. Στο εσωτερικό συναντάμε το, επίσης κλασικό, οδηγοκεντρικά σχεδιασμένο ταμπλό, με την απαράμιλλη ποιότητα υλικών και τη βελτιωμένη εργονομία. Τα στοιχεία υποβοήθησης του οδηγού, που διατίθενται για πρώτη φορά στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό και βρίσκονται υπό τη σκέπη του BMW ConnectedDrive, είναι τόσο πολλά, που θα χρειαζόμασταν δύο σελίδες του περιοδικού μόνο και μόνο για να τα απαριθμήσουμε.
Αναφέρουμε μερικά από αυτά: Parking Assistant (προσφέρει πανοραμική οπτική γωνία κατά τη διάρκεια της στάθμευσης!), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων, προειδοποίηση για αλλαγή λωρίδας και ενημέρωση για παρουσία οχημάτων στις τυφλές γωνίες του αυτοκινήτου, Head-Up-Display που προβάλλει στο παρμπρίζ ακόμη και τις ενδείξεις του GPS, σύστημα νυχτερινής όρασης BMW Night Vision που επιτρέπει τον εντοπισμό ανθρώπων ή ζώων στο σκοτάδι και, τέλος, τα BMW Online, BMW Assist και BMW TeleServices, τα οποία, μεταξύ άλλων, επιτρέπουν την είσοδο στο Ιντερνετ καθώς και τον αυτόματο εντοπισμό του αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος! Και όμως, τις περισσότερες από αυτές τις λειτουργίες δεν χρειάζεται να τις ψάξεις στο ενσωματωμένο εγχειρίδιο που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη των 10,2 ιντσών, αφού μπορείς να τις ενεργοποιήσεις με ξεχωριστούς και ευκρινείς διακόπτες. Σημαντικό ρόλο στη βελτιωμένη εργονομία παίζει και το τελευταίας γενιάς σύστημα ελέγχου λειτουργιών, iDrive.
Εκτη και καλύτερη
Ποιότητα πέρα από κάθε κριτική, εκμαυλιστική πολυτέλεια, πολύ καλή εργονομία.
Η νέα 5άρα μπαίνει στην αγορά με έναν οκτακύλινδρο και τρεις εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης, καθώς και με τρεις ντίζελ, έναν δίλιτρο και δύο τρίλιτρους. Ολοι οι κινητήρες καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro V, ο ντίζελ μάλιστα της 530d τις Euro VI! Η κορυφαία έκδοση 550i κινείται από τον V8 με τα δύο τούρμπο και τους 407 ίππους που συναντήσαμε για πρώτη φορά στην Χ6. Η πιο ισχυρή από τις εκδόσεις που ενδιαφέρουν περισσότερο την ελληνική αγορά (535i) εξοπλίζεται με τον ίδιο 6κύλινδρο κινητήρα που είδαμε και στην 5GT, ο οποίος αποδίδει 306 ίππους με τη βοήθεια υπερτροφοδότη. Η 528i και η 523i εφοδιάζονται με δύο εκδόσεις του ίδιου τρίλιτρου κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί με τεχνολογία φτωχού μείγματος και αποδίδει 258 και 204 ίππους αντίστοιχα. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ή με αυτόματο οκτώ σχέσεων (εκτός από την 550i, στην οποία το αυτόματο είναι στάνταρ), ενώ όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με την τεχνολογία EfficientDynamics.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 535i στους δρόμους γύρω από το Εστορίλ της Πορτογαλίας. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο στο αυτοκίνητο είναι η πλήρης απουσία θορύβων κατά την κύλιση. Νομίζεις ότι τα λάστιχα δεν πατάνε στο δρόμο, αλλά σε κάποιο μονωτικό υλικό. Η επιτάχυνση από τον κινητήρα των 306 ίππων είναι αρκετά έντονη, παρά το γεγονός ότι τα κιλά που έχει να κινήσει δεν είναι λίγα, ενώ οι αλλαγές από το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο είναι υποδειγματικές. Εξίσου εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους είναι επίσης η ευελιξία· οφείλουμε να πούμε όμως ότι τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν εξοπλισμένα με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και την ενεργητική τετραδιεύθυνση Integral Active Steering (στρίβει τους πίσω τροχούς μέχρι και 2,50!). Παρ' όλα αυτά, η νέα 5άρα μάς φάνηκε το πιο σπορ αυτοκίνητο πολυτελείας σε αυτές τις διαστάσεις. Αναμένουμε την άφιξη του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, για να δούμε αν θα αποκομίσουμε τις ίδιες, θετικές, εντυπώσεις...
Με μια ματιά
• Εκτη γενιά της σειράς 5
• Μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας
• Εξακύλινδροι και οκτακύλινδροι κινητήρες βενζίνης
• Ατελείωτη λίστα βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού
Πηγη:bmw
H παρουσίαση της νέας σειράς 5 ξεκίνησε με ένα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο. Πάνω από 5.555.555 5άρες έχουν παραχθεί από το 1972, οπότε παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά! Η φετινή είναι η έκτη κατά σειρά γενιά και ο στόχος της BMW είναι, φυσικά, πέρα από την αύξηση του παραπάνω αριθμού, να καθιερωθεί ως ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας παγκοσμίως.
Ων ουκ έστιν αριθμός
Πάνω από 40 σχεδιαστές συνεργάστηκαν για την εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου και, εκ πρώτης όψεως, μπορούμε να πούμε ότι το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Ακολουθώντας τα αισθητικά πρότυπα της εταιρείας, η νέα 5άρα έχει ένα μακρύ και ελαφρώς φουσκωμένο καπό, κοντούς προβόλους και χαμηλό τελείωμα οροφής, που από τα πλάγια επιτείνει την αίσθηση του «κουπέ», καθώς και το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας (2,97 μέτρα!). Στη μάσκα κυριαρχούν τα κλασικά, ελαφρώς επικλινή προς τα εμπρός, «νεφρά», ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα σχήματος L. Στο εσωτερικό συναντάμε το, επίσης κλασικό, οδηγοκεντρικά σχεδιασμένο ταμπλό, με την απαράμιλλη ποιότητα υλικών και τη βελτιωμένη εργονομία. Τα στοιχεία υποβοήθησης του οδηγού, που διατίθενται για πρώτη φορά στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό και βρίσκονται υπό τη σκέπη του BMW ConnectedDrive, είναι τόσο πολλά, που θα χρειαζόμασταν δύο σελίδες του περιοδικού μόνο και μόνο για να τα απαριθμήσουμε.
Αναφέρουμε μερικά από αυτά: Parking Assistant (προσφέρει πανοραμική οπτική γωνία κατά τη διάρκεια της στάθμευσης!), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων, προειδοποίηση για αλλαγή λωρίδας και ενημέρωση για παρουσία οχημάτων στις τυφλές γωνίες του αυτοκινήτου, Head-Up-Display που προβάλλει στο παρμπρίζ ακόμη και τις ενδείξεις του GPS, σύστημα νυχτερινής όρασης BMW Night Vision που επιτρέπει τον εντοπισμό ανθρώπων ή ζώων στο σκοτάδι και, τέλος, τα BMW Online, BMW Assist και BMW TeleServices, τα οποία, μεταξύ άλλων, επιτρέπουν την είσοδο στο Ιντερνετ καθώς και τον αυτόματο εντοπισμό του αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος! Και όμως, τις περισσότερες από αυτές τις λειτουργίες δεν χρειάζεται να τις ψάξεις στο ενσωματωμένο εγχειρίδιο που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη των 10,2 ιντσών, αφού μπορείς να τις ενεργοποιήσεις με ξεχωριστούς και ευκρινείς διακόπτες. Σημαντικό ρόλο στη βελτιωμένη εργονομία παίζει και το τελευταίας γενιάς σύστημα ελέγχου λειτουργιών, iDrive.
Εκτη και καλύτερη
Ποιότητα πέρα από κάθε κριτική, εκμαυλιστική πολυτέλεια, πολύ καλή εργονομία.
Η νέα 5άρα μπαίνει στην αγορά με έναν οκτακύλινδρο και τρεις εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης, καθώς και με τρεις ντίζελ, έναν δίλιτρο και δύο τρίλιτρους. Ολοι οι κινητήρες καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro V, ο ντίζελ μάλιστα της 530d τις Euro VI! Η κορυφαία έκδοση 550i κινείται από τον V8 με τα δύο τούρμπο και τους 407 ίππους που συναντήσαμε για πρώτη φορά στην Χ6. Η πιο ισχυρή από τις εκδόσεις που ενδιαφέρουν περισσότερο την ελληνική αγορά (535i) εξοπλίζεται με τον ίδιο 6κύλινδρο κινητήρα που είδαμε και στην 5GT, ο οποίος αποδίδει 306 ίππους με τη βοήθεια υπερτροφοδότη. Η 528i και η 523i εφοδιάζονται με δύο εκδόσεις του ίδιου τρίλιτρου κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί με τεχνολογία φτωχού μείγματος και αποδίδει 258 και 204 ίππους αντίστοιχα. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ή με αυτόματο οκτώ σχέσεων (εκτός από την 550i, στην οποία το αυτόματο είναι στάνταρ), ενώ όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με την τεχνολογία EfficientDynamics.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 535i στους δρόμους γύρω από το Εστορίλ της Πορτογαλίας. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο στο αυτοκίνητο είναι η πλήρης απουσία θορύβων κατά την κύλιση. Νομίζεις ότι τα λάστιχα δεν πατάνε στο δρόμο, αλλά σε κάποιο μονωτικό υλικό. Η επιτάχυνση από τον κινητήρα των 306 ίππων είναι αρκετά έντονη, παρά το γεγονός ότι τα κιλά που έχει να κινήσει δεν είναι λίγα, ενώ οι αλλαγές από το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο είναι υποδειγματικές. Εξίσου εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους είναι επίσης η ευελιξία· οφείλουμε να πούμε όμως ότι τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν εξοπλισμένα με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και την ενεργητική τετραδιεύθυνση Integral Active Steering (στρίβει τους πίσω τροχούς μέχρι και 2,50!). Παρ' όλα αυτά, η νέα 5άρα μάς φάνηκε το πιο σπορ αυτοκίνητο πολυτελείας σε αυτές τις διαστάσεις. Αναμένουμε την άφιξη του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, για να δούμε αν θα αποκομίσουμε τις ίδιες, θετικές, εντυπώσεις...
Με μια ματιά
• Εκτη γενιά της σειράς 5
• Μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας
• Εξακύλινδροι και οκτακύλινδροι κινητήρες βενζίνης
• Ατελείωτη λίστα βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού
Πηγη:bmw
Παρόμοια θέματα
» Νέο BMW X3
» Η BMW ανακαλεί 1.3 εκατ. Σειράς 5 και Σειράς 6
» Βελτιωμένα bodykit BMW Σειράς 3 και Σειράς 5 από την Prior Design
» BMW Z4 - Συνδιάζοντας Coupe και Cabrio στην Z4 H έκφραση της απόλαυσης.
» Η νέα BMW 6 Convertible!
» Η BMW ανακαλεί 1.3 εκατ. Σειράς 5 και Σειράς 6
» Βελτιωμένα bodykit BMW Σειράς 3 και Σειράς 5 από την Prior Design
» BMW Z4 - Συνδιάζοντας Coupe και Cabrio στην Z4 H έκφραση της απόλαυσης.
» Η νέα BMW 6 Convertible!
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης