TEST: Mitsubishi ASX 1.6
Σελίδα 1 από 1
TEST: Mitsubishi ASX 1.6
Το πουλέν της Mitsubishi με τον κωδικό ASX και τον βενζινοκινητήρα στα σωθικά του, ξεδιπλώνει το ταλέντο του στο τραπέζι των compact crossover.
Ούτε δυο μήνες δεν πέρασαν από την πρώτη παρουσίαση του ASX με τον 1.8 Di-D MIVEC στα σπλάχνα του και τα κολακευτικά σχόλια που απέσπασε ήταν καταιγιστικά κάτι που οδήγησε ήδη στις πρώτες 200 παραγγελίες. Και μάλιστα καμία από αυτές δεν αφορά τον βασικό και μοναδικό βενζινοκινητήρα στην γκάμα που μέχρι τις αρχές του Σεπτέμβρη αποτελούσε απλά είδηση για την βάση της γκάμας. Οι άνθρωποι της Mitsubishi λογικά τρίβουν τα χέρια τους και θεωρούν ότι το μικρό ASX με τον βενζινοκινητήρα των 1.6 και την μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς θα είναι αυτό που θα απογειώσει τις πωλήσεις και την εμπορική επιτυχία του μοντέλου.
Ας είμαστε ρεαλιστές
Η εποχή των SUV πέρασε στην ιστορία και το μήνυμα της εποχής οδηγεί το κοινό σε πιο ρεαλιστικές λύσεις. Λίγες οι στιγμές που θα χρειαστεί κάποιος τα πέντε μέτρα μήκους για τις κυρίως αστικές μετακινήσεις του, ακόμα λιγότερες αν δεν κυκλοφορεί καθημερινά με την οικογένεια σε πλήρη σύνθεση. Και φυσικά ελάχιστες οι στιγμές που θα χρειαστεί την έξτρα πρόσφυση από την τετρακίνηση πέρα από τις δυο με τρεις φορές τον χρόνο που πιθανόν να περισσέψει χρόνος, διάθεση και χρήμα για μια εκδρομή προς τα στοιχεία της φύσης. Όσο απαισιόδοξα και αν ακούγονται όλα αυτά, οι στατιστικές χρήσης των SUV επιβεβαιώνουν ότι ελάχιστες είναι οι χωμάτινες διαδρομές που πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες τους με τις περισσότερες από αυτές να είναι εφικτές και με συμβατικό αυτοκίνητο. Η τάση αυτή οδήγησε τους κατασκευαστές σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτή των compact crossover όπου προσφέρουν την υπερυψωμένη αίσθηση και την ικανή απόσταση από το έδαφος, ως το απαραίτητο ζητούμενο για τους αγοραστές. Με το ASX η Mitsubishi διατηρεί την τετρακίνητη κληρονομία της στην έκδοση με τον 1.8 Di-D προσαρμοσμένη στα πρότυπα του Outlander, ενώ στην βασική έκδοση κερδίζει μια θέση στον επίκαιρο δικίνητο ανταγωνισμό όπως αυτός ορίζεται από τα Qashqai και Yeti.
Active Smart Crossover
Η μοντέρνα εμφάνιση και η μάσκα τύπου Jet Fighter που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της εταιρείας προσφέρουν ένα δυναμικό κόμπακτ σύνολο με συγκρατημένες διαστάσεις. Τα 4.295 mm μήκους, 1.770 mm πλάτους και 1.615 mm ύψους επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό και το επόμενο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Το ζουμί της υπόθεσης όμως είναι ο ολοκαίνουργιος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος προέρχεται από τον 1.500άρη της εταιρείας που τοποθετείται στα Colt και Lancer. Διατηρώντας την διάμετρο και χάρις την αύξηση της διαδρομής του από τα 84,8 mm στα 90,0 mm, ο 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός με τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ανέβασε την χωρητικότητά του στα 1.590 κ.εκ.. Κατασκευασμένος από αλουμίνιο διατήρησε τον βάρος του στα 88 κιλά και η πολιτισμένη και εύστροφη λειτουργία του εκφράζεται με ισχύ 117 ίππων και 154 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.. Σύμφωνα με την Mitsubishi το βενζινοκίνητο ASX καταναλώνει μόλις 5,9 lt/100 km, ενώ ρυπαίνει την ατμόσφαιρα(CO2) με το εξαιρετικά χαμηλό νούμερο των 135 gr/km. Το πακέτο ClearTec βέβαια παίζει τον ρόλο του στην προστασία της τσέπης και του πλανήτη και αποτελεί βασικό εξοπλισμό στην γκάμα ASX. Ουσιαστικά περιλαμβάνει σύστημα Start&Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.
Εμφάνιση, άνεση και ουσία
Επιστρέφοντας στις εσωτερικές εντυπώσεις, το μεγάλο μεταξόνιο(2.670 mm) ωφελεί την χωροταξία της καμπίνας που φιλοξενεί με άνεση πέντε επιβάτες, ενώ ο μεγάλος χώρος φόρτωσης των 442 λίτρων επαρκεί και με το παραπάνω για αποσκευές, την στιγμή που με μια απλή κίνηση τα καθίσματα υποχωρούν και 1.219 λίτρα αποθηκευτικού χώρου …γουρλώνουν το μάτι! Εκπτώσεις σε ποιότητα υλικών συναρμολόγηση και εξοπλισμό δεν έχουν γίνει και η καμπίνα είναι ευχάριστη για διαμονή, αν και ο σκουρόχρωμος διάκοσμος δεν κολακεύει όσο αξίζει την αισθητική του χώρου. Στα συν ο όμορφος και πλήρης πίνακας οργάνων με τα έγχρωμα γραφικά.
Η θέση οδήγησης είναι αμφιθεατρική και τοποθετεί σε σωστές γωνίες το σώμα. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού(τόσο σε απόσταση όσο και σε ύψος) δημιουργούν μια καλή θέση οδήγησης που αν εξαιρέσει κανείς την πλημμελή πλευρική στήριξη απολαμβάνεις οδήγηση από θέση ισχύος. Κάθεσαι ψηλότερα από κάθε άλλο μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση, η καλή ορατότητα και η σωστή εργονομία συμβάλλουν στην ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει το ASX. Οι στενότερες γυάλινες επιφάνειες από την μεσαία κολόνα και προς τα πίσω ουσιαστικά δεν ενοχλούν απλά περιορίζουν λίγο την ορατότητα στους ελιγμούς με όπισθεν. Στα πηδάλια του βενζινοκίνητου ASX, μπορεί να μην νιώθεις το μεστό τράβηγμα του πετρελαιοκίνητου big brother, όμως η προθυμία για θετικές εντυπώσεις πρωταγωνιστεί. Η ελαστικότητα είναι παρούσα από χαμηλά και η γραμμική λειτουργία εκφράζεται με ευστροφία πλησιάζοντας προς την κόκκινη περιοχή.
Δεν έλειψαν μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι στον αυτοκινητόδρομο, όμως τα χιλιόμετρα στον κοντέρ μαρτυρούσαν ταχύτητες άνω των 160 Km/h κάτι που δίχως δισταγμό καταφέρνει το ASX. Εντυπωσιακή ήταν και η κατανάλωση που παρά την υψηλή ταχύτητα ο υπολογιστής ταξιδίου «έπαιζε» ανάμεσα στα 550 - 700 km ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού. Το επίπεδο κύλισης, υψηλό και το σταθερό πάτημα προσφέρει αυτοπεποίθηση ακόμα όταν διατηρήσεις τον σβέλτο ρυθμό στο επαρχιακό δίκτυο με τις συνεχείς στροφές. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ ο συνδυασμός πλαίσιο, κινητήρας, κιβώτιο ικανοποιεί τις αισθήσεις, παρά το γεγονός ότι το ASX δεν ήρθε για να εντυπωσιάσει με τον σπορ χαρακτήρα του. Οι ελαφριές κλίσεις της ανάρτησης και οι αναπηδήσεις όταν του φερθείς σαν να οδηγείς …Evo, σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα της λογικής ενός crossover για όλες τις δουλειές!
Παρόμοια θέματα
» Δοκιμή: Mitsubishi Colt Ralliart
» Mitsubishi ASX
» Ανάκληση Mitsubishi L200
» δοκιμές Mitsubishi Lancer Evolution ΜR SST 60
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ MITSUBISHI LANCER SPORTBACK 1,5
» Mitsubishi ASX
» Ανάκληση Mitsubishi L200
» δοκιμές Mitsubishi Lancer Evolution ΜR SST 60
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ MITSUBISHI LANCER SPORTBACK 1,5
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης