DIESEL VS HYBRID: H... πράσινη σύγκρουση
Σελίδα 1 από 1
DIESEL VS HYBRID: H... πράσινη σύγκρουση
Στις μέρες μας γίνεται μεγάλη κουβέντα γύρω από την «πράσινη» αυτοκίνηση, τα «πράσινα» τέλη και τις «πράσινες» τεχνολογίες. Το κομμάτι αυτό έχει στόχο να διαχωρίσει τα πράσινα... άλογα από την ουσία. Οι ρύποι ενός αυτοκινήτου είναι απευθείας συνδεδεμένοι με την κατανάλωση, δηλαδή με το πόσα lt/100 km καυσίμου απαιτούνται για την κίνησή του.
Οι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει πολύ περισσότερα στην πετρελαιοκίνηση και οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπλήσσουν με την απόδοσή τους αλλά και την οικονομία σε καύσιμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι κινητήρες Mercedes με τεχνολογία Bluetec αλλά και οι αντίστοιχοι TDI του Γκρούπο VAG. Κοιτώντας, για παράδειγμα, τα στοιχεία της 2.0 lt A Class CDΙ Blue Efficiency βλέπει κανείς μικτή κατανάλωση 4.5 lt/100 km.
Η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη C Class των 2.2 lt έχει κατανάλωση 5.1 lt/100 km. Το 2.0 lt Golf TDI βρίσκεται στα 4.9 lt/100 km.
Το κορυφαίο υβριδικό σήμερα, το Toyota Prius, έχει αντίστοιχη κατανάλωση 4 lt/100 km. Τα υβριδικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά είναι συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ή ηλεκτροκινητήρων. Οπως ίσως ήδη γνωρίζετε, ένας πετρελαιοκινητήρας υπερέχει ενός αντίστοιχου βενζινοκινητήρα σε θέματα κατανάλωσης (σ.σ.: πάνω από 30%) και ροπής ενώ μειονεκτεί σε ισχύ.
Η συνέργεια του βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα αμβλύνει την υστέρηση σε ροπή και οικονομία καυσίμου.
Εδώ πρέπει να διαχωρίσουμε το πλήρως υβριδικό μοντέλο από το απλό. Σε ένα full hybrid αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας τίθεται σε λειτουργία από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μόνο όταν είναι απαραίτητος και σβήνει αμέσως μετά. Αυτό γίνεται συνεχώς κατά τη διάρκεια της κίνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα full hybrid είναι το Toyota Prius ή το Lexus 450 h. Σ' ένα απλό υβριδικό, όπως η Mercedes S Class hybrid ή τα Honda Insight/Civic, ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται σε δεύτερο ρόλο και συνεπικουρεί στην κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς τόσο θεαματικά αποτελέσματα στην κατανάλωση.
Στη Στοκχόλμη οδηγώντας το Prius πολύ προσεκτικά είδαμε κατανάλωση 2.8 lt/100 km, ενώ ταξιδεύοντας από Ανκόνα για Μονακό με Honda Civic Type R και Hybrid σημειώσαμε παραπλήσια κατανάλωση που άγγιξε τα 9 lt/100 km. Βέβαια στους μποτιλιαρισμένους δρόμους του Πριγκιπάτου το υβριδικό Civic είχε τη μισή κατανάλωση από το Type R.
Αλλιώς στην πόλη, αλλιώς στην Εθνική!
Ενα μεγάλο όφελος των υβριδικών συστημάτων είναι το σβήσιμο του βενζινοκινητήρα στο μποτιλιάρισμα. Πολλοί κατασκευαστές το υιοθέτησαν και στα συμβατικά μοντέλα τους με προφανή οφέλη (BMW, Mercedes, FIAT, Toyota).
Σε συζήτηση για την υβριδική τεχνολογία με τον αρχιμηχανικό της Honda πήραμε την εξής απάντηση: «Στα μικρά αμαξώματα μέχρι το Civic, που απευθύνονται ως επί το πλείστον για κίνηση στην πόλη, αξίζει να επενδύσεις σε υβριδική τεχνολογία. Στα πιο μεγάλα αμαξώματα, επιλογή μας είναι το ντίζελ».
Αρα πού καταλήγουμε; Εάν κινείσαι εκτός πόλης, το πετρελαιοκίνητο υπερέχει σαφώς του υβριδικού. Αν κινείσαι στην πόλη και ο οδηγός του υβριδικού είναι γνώστης των χειρισμών που απαιτούνται για να μεγιστοποιήσει την οικονομία (σ.σ.: ο Τογιόντα χαρακτήρισε βαρετά τα υβριδικά αυτοκίνητα), τότε υπερέχει το υβριδικό. Κάποιοι ίσως αναρωτηθούν αν τελικά έχουν δίκιο οι κυβερνώντες (σ.σ.: διαχρονικά) για την απαγόρευση του ντίζελ στις πόλεις. Φυσικά, όχι. Η πετρελαιοκίνηση υπερέχει σαφώς της βενζινοκίνησης σε θέματα κατανάλωσης - ρύπων!
Ενδιαφέρουν…
* Στα υβριδικά (κάτω των 2,0lt) δεν πληρώνεις τέλος ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας.
* Το ενεργειακό αποτύπωμα του Toyota Prius επηρεάζεται κατά 11% από τα υλικά παραγωγής του, 16% από την παραγωγή του, 71% από τα χιλιόμετρα που θα διανύσει και κατά 2% από την ανακύκλωση των υλικών του.
* Τα οποία ανακυκλώνονται ή ξαναχρησιμοποιούνται σε ποσοστό 95%.
* Ο τρίλιτρος βενζινοκινητήρας της BMW με τα δύο turbo έχει απόδοση 306PS στις 5.800rpm, ροπή 40.8kgm στις 1300rpm και μικτή κατανάλωση 9.3lt/100km σε αμάξωμα σειράς 3.
* Ο τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας της BMW με τα δυο turbo έχει απόδοση 286PS στις 4.400rpm, ροπή 59.1kgm στις 1750rpm και μικτή κατανάλωση 6.7lt/100km σε ίδιο αμάξωμα (σειρά 3).
* Ο Τογιόντα, που διοικεί τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο, χαρακτήρισε τα υβριδικά μοντέλα «βαρετά» στην οδήγησή τους.
* Κάλεσε δε τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της εταιρείας του να φτιάξουν υβριδικά αυτοκίνητα πιο προκλητικά για τους χρήστες.
* Σε μεγάλο βαθμό η κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης.
* Εάν έχεις υβριδικό και πατάς απαλά το γκάζι στην εκκίνηση και την ευθεία ώστε να μην τίθεται σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας, αφήνεις το γκάζι στην κατηφόρα και το πατάς όσο πιο λίγο γίνεται στην ανηφόρα, μπορείς να πετύχεις θαύματα.
* Αντίστοιχα αν στον πετρελαιοκινητήρα εκμεταλλεύεσαι τη ροπή και ταξιδεύεις με σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιώντας cruise control, μπορείς εύκολα να πιάσεις τιμές παραπλήσιες με αυτές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
* Σήμερα οι βενζινοκινητήρες υπερέχουν μόνο σε ειδικά μοντέλα...
* Στις πολυτελείς λιμουζίνες γιατί έχουν πιο πολιτισμένη λειτουργία.
* Στα σπορ αυτοκίνητα γιατί οι ντίζελ δεν έχουν γραμμική αίσθηση της δύναμης.
Παρόμοια θέματα
» Mini Cooper S Diesel
» Χρωμιομένη πράσινη BMW 550i
» Κινητήρες diesel Mercedes για την Nissan
» Diesel ή βενζινοκίνητο;
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ GRAND CHEROKEE 3.0 DIESEL
» Χρωμιομένη πράσινη BMW 550i
» Κινητήρες diesel Mercedes για την Nissan
» Diesel ή βενζινοκίνητο;
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ GRAND CHEROKEE 3.0 DIESEL
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης