Δοκιμή: Alfa Romeo MiTo Multiair ΤΒ 135hp
Σελίδα 1 από 1
Δοκιμή: Alfa Romeo MiTo Multiair ΤΒ 135hp
Παρασκευή 28 Μαΐου. Τηλέφωνο στην Αντιπροσωπεία της Alfa Romeo για να κλείσω ένα MiTo για δοκιμή. «Έχουμε διαθέσιμο το Multiair των 135 ίππων από τις αρχές Ιουνίου», μου είπε η υπεύθυνη. Από εκείνη την στιγμή και κατά την διάρκεια της δοκιμής προσπαθούσα να σκεφτώ αν υπήρχε άλλο αυτοκίνητο με ονομασία που εμπεριέχει τόση συμπτυγμένη πληροφορία. Δεν κατάφερα να βρω ή οι γνώσεις μου δεν φτάνουν στα πέρατα των κατάστιχων της «εγκυκλοπαίδειας αυτοκινήτων». Αν ισχύει το δεύτερο…το mail μου είναι
- Κώδικας:
gskivalos@sportdrive.gr.
Το χαρακτηριστικό και σύντομο ακρωνύμιο του premium supermini της Alfa, παραπέμπει σε δύο πόλεις της Ιταλίας. Μιλάνο είναι η πρώτη, όπου σχεδιάστηκε το MiTo και Τορίνο η δεύτερη, όπου κατασκευάζεται. Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν χαθεί στους δρόμους του Μιλάνου, γνωστού για τους οίκους μόδας. Η μπερδεμένη ρυμοτομία και τα περίπλοκα πατρόν σχεδιαστών μόδας ευτυχώς δεν επηρέασαν και τους σχεδιαστές του MiTo, αφού ο σχεδιασμός του είναι απλός και ξεκάθαρος. Ιταλική φινέτσα, ιδιαίτερη, διαφορετική εμφάνιση με έντονο χαρακτήρα και ανάλογα τα γούστα: το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Το MiTo όμως σαν λέξη, σημαίνει στα ιταλικά «μύθος», ένα μήνυμα που θέλει να περάσει η Alfa στους ταγμένους Alfisti. Και μπορεί να θεωρηθεί σαν ένας, αφού είναι το μόνο αυτοκίνητο σε τέτοια κατηγορία και με τιμή της τάξης των 20.000€ (η έκδοση δοκιμής κοστίζει 20.900€), που δανείζεται τόσα στοιχεία από ένα supercar. Φανταστείτε την 8C σε πρέσα καταστροφής μετάλλων σε συνδυασμό με τις ιδιότητες ενός αυτοκινήτου πρωταγωνιστή σε καρτούν και το «συμπιεσμένο» αποτέλεσμα είναι το MiTo. Τα εμπρός φώτα σου θυμίζουν την Competizione, μόνο που στο μικρό της Alfa μοιάζουν να «κοιτάνε» με έκπληξη και απορία για την συντηρητικότητα των υπόλοιπων αυτοκινήτων της κατηγορίας. Αυτούσια έχουν μεταφερθεί και τα frameless παράθυρα, τα πίσω LED φώτα και η εμπρός γρίλια με τον θυρεό της φίρμας. Το εμπρός μέρος ίσως δεχθεί και αρνητική κριτική σαν ένα αυγουλωμάτικο μικρό που πάσχει από κατάθλιψη, αλλά το πίσω δεν σηκώνει δεύτερη κουβέντα. Σου φτιάχνει την διάθεση να βρίσκεσαι από πίσω του. Οι ανορθωμένες καμπύλες του, τα ολοστρόγγυλα φωτιστικά σώματα, το μικρό πίσω παράθυρο με την γραμμή του πορτ-μπαγκάζ να δηλώνει το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, δημιουργούν ένα μοναδικό και άκρως θελκτικό χαρακτήρα. Αν κυκλοφορείς πίσω από ένα MiTo και αφεθείς στην παρατήρηση του, το επικείμενο ατύχημα είναι πιο πιθανό και από τις «επικίνδυνες» προκλητικές διαφημίσεις στους δρόμους.
Πήγα να την πατήσω, η μάλλον να κολλήσω με ένα «δίδυμο» αδερφό. Αποπλανήθηκα, χάθηκα σε σκέψεις, αλλά το δυνατά και άμεσα φρένα έσωσαν την κατάσταση. Πιάνουν απότομα συγκριτικά με ανταγωνιστικά μοντέλα, κάτι που αυξάνει την απόλαυση όταν είσαι σε μία γρήγορη φιδίσια διαδρομή. Δεν είναι όμως τόσο καλή και η αίσθηση από τον επιλογέα. Πρέπει να έχεις το νου σου στις γρήγορες αλλαγές, γιατί η λαστιχένια αίσθηση μπορεί να σου κοστίσει σε μεταλλικό θόρυβο των γραναζιών, ξενέρωμα και μείωση της πολεμικής διάθεσης. Δεν αργείς όμως να επιτεθείς ξανά στις στροφές κυρίως λόγω της λειτουργίας του κινητήρα αλλά και της σταθερότητας του στησίματος.
Η έμπρακτη απάντηση στη μόδα της εποχής, μειωμένη κατανάλωση με αυξημένη ιπποδύναμη, είναι η τεχνολογία Multiair της Alfa Romeo. Ο κινητήρας δεν επωφελείται από την κλασσική λύση του άμεσου ψεκασμού, αλλά από ένα σύστημα ελέγχου του ανοίγματος των βαλβίδων, που δεν ακολουθεί πάντα τις κινήσεις των εκκέντρων, αλλά κινούνται από τον εγκέφαλο με σκοπό την βελτιστοποίηση της καύσης, μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής. Αλλά ποίος ιδιοκτήτης θα νοιαστεί πώς λειτουργεί η τεχνολογία αυτή, ειδικά όταν οι περισσότεροι θα έχουν να ασχοληθούν με την επίσης όμορφη συντροφιά στο δεξί κάθισμα. Σημασία έχει, ότι η Ιταλοί κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση της turbo MiTo κατά 10% (μπορεί εύκολα να πέσει στα 8lt/100km, ενώ δεν ξεπέρασε με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα τα 10,7lt/100km), ενώ η ιπποδύναμη της συγκριτικά με τον T-Jet κινητήρα έχει αυξηθεί κατά 15 ίππους. Βέβαια οι 135 ίπποι φαίνονται λίγοι, μπροστά στην νευρική αίσθηση που σου δίνει το MiTo μετά τις 2.000rpm. Σε αυτό βοηθούν και τα 21kg.m ροπής, διαθέσιμης από τις 1.750rpm. Αλλά και πάλι το τράβηγμα είναι πιο εκρηκτικό από ότι δηλώνει ο αριθμός, χωρίς να πάσχει από πολύ lag. Εκτός από τους μειωμένους ρύπους, που κυμαίνονται στα 129gr/km, κατάφερε να μειώσει και κατά 0,4sec (σύμφωνα με την Alfa) το χρόνο μέχρι να φτάσει τα 100km/h, που πλέον είναι στα 8,4sec, ενώ είδαμε και τελική που ξεπερνούσε τα 220km/h στο κοντέρ. Βέβαια η απόδοση λίγο μετά τις 5.000rpm φθίνει. Με 5η σχέση και λίγο κατηφορικό δρόμο, η βελόνα του ταχύμετρου κουνιόταν νωθρά όταν πλησίαζε τα 200km/h. Είπαμε, 135 ίπποι είναι, όποιος θέλει κάτι καλύτερο υπάρχει και η Quadrifoglio Verde, με τους 170 ίππους.
Πέρα όμως από τον κινητήρα που θα ικανοποιήσει τους ενθουσιώδεις και θα σταματήσει έστω και λίγο την γκρίνια των μελών της Green Peace, ο δυναμισμός του αυτοκινήτου τονίζεται και από το στήσιμό του. Μπορεί να είναι το ίδιο πάτωμα με το Fiat Punto, μπορεί να έχει την πιο απλή διάταξη, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, μπορεί να μην έχει κουμπί απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας(VDC), αλλά παρόλα αυτά αρέσκεσαι να διαγράφεις γρήγορα κάθε είδους καμπή. Το πίσω μέρος είναι σταθερό, νιώθεις το αυτοκίνητο στιβαρό, ενώ με απότομη τιμονιά θα διώξει γλυκά την ουρά. Σε κατάσταση μειωμένης πρόσφυσης δεν θα σε φοβίζει ενώ και να το παρακάνεις το VDC θα αφήσει το χαμόγελο να εμφανιστεί στα χείλη του οδηγού, αλλά δεν θα καταλήξει ποτέ σε γέλιο ευτυχίας, αφού θα σταματήσει τον παρατραβηγμένο κανιβαλισμό! Αυτή η συμπεριφορά έχει επιτευχθεί από τη σοφή λύση του DNA. Ο «πυρήνας» του MiTo αλλάζει την συμπεριφορά του, επιλέγοντας μία από τις τρεις επιλογές (Dynamic, Normal, All weather), ανάλογα με τις ορέξεις του και τις συνθήκες του δρόμου. Αν το άκουγε βέβαια αυτό ο αγνός Alfisti που έχει μάθει πίσω από το τιμόνι της 1750 GT Veloce θα έβγαζε φλύκταινα, αφού μία Alfa πρέπει πάντα να προσφέρει μοναδική οδηγική απόλαυση. Αλλά τι να κάνουμε που οι νόρμες πρέπει να ικανοποιήσουν όλες τις πλευρές; Το Dynamic λοιπόν βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού, βαραίνει ακόμα περισσότερο το τιμόνι ενώ το VDC γίνεται πιο ανεκτικό. Όμως ακόμα και σε ρυθμούς κίνησης, προτιμούσα να οδηγώ με το D στο DNA, αφού στο Normal η (αν)αίσθηση του γκαζιού είναι σαν να προσπαθείς να βγάλεις την τελευταία σταγόνα νερού από ένα νοτισμένο σφουγγάρι και αυτή να μην λέει να βγει! Η διαφορά στο βάρος του τιμονιού είναι δύσκολο να αντιληφθεί όταν το στρίβεις βαριεστημένα, ενώ όπως και στην N και A ρύθμιση, όταν είσαι σταματημένος ελαφρώνει πάρα πολύ για εύκολες επιτόπιες μανούβρες. Ακόμα και στο D όμως το τιμόνι δεν είναι υπόδειγμα αίσθησης και αμεσότητας, χωρίς όμως να σου σπιλώνει τον έλεγχο στις στροφές.
Και όλα αυτά συμβαίνουν μέσα από την «πολεμίστρα» της MiTo. Το Μικρό παρμπρίζ, η οροφή που κατεβαίνει αρκετά, η χαμηλή θέση οδήγησης και η γενικότερη αίσθηση ότι είσαι μέσα σε μία κάψουλα, κάνουν τους ετοιμοπόλεμους μάχιμους και τους κλειστοφοβικούς κάθιδρους. Ο σχεδιασμός του ταμπλό παραπέμπει και πάλι σε supercar -ειδικά στην Distinctive έκδοση της δοκιμής, που οι ταπετσαρία επενδύεται με carbon look υλικά- όπως και το καντράν, με τους χοντρούς δείκτες και τα μεγάλης διαμέτρου όργανα. Τα ρετρό δερμάτινα καθίσματα είναι πολύ άνετα με το έμβλημα της φίρμας στο πάνω δεξί μέρος να είναι σαν παράσημο αξιωματικού!
Προσωπικά, δίνω τα συγχαρητήρια μου στην Alfa Romeo για την κατασκευή ενός ακόμη μοναδικού αυτοκινήτου. Μπορεί το μέγεθος του να είναι μικρό, αλλά η παρουσία του στο δρόμο είναι επιβλητική. Δεν είναι συχνό φαινόμενο να περνάνε τόσα πολλά στοιχεία ενός supercar σε ένα «κοινό», αυτοκίνητο. Είναι ένα ωραίο περιβάλλον για να ζεις καθημερινά και ένα ωραίο θέαμα για να βλέπεις από την βεράντα σου όταν πίνεις τον καφέ σου. Και με την τεχνολογία Mutliair, συνδυάζει ένα ολοκληρωμένο πακέτο φινέτσας, τεχνολογίας, οικονομίας και επιδόσεων. Τι άλλο θέλετε;
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB
Oταν η ομορφιά συναντά το ταμπεραμέντο -και μάλιστα βαμμένο κόκκινο της φωτιάς-, κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί. Η MiTo θα μας είχε γοητεύσει ακόμη και αν, αντί για δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα, είχαμε κάνει μαζί της μόνο χίλια...
Ξαφνικά, όλοι δήλωσαν λίγο-πολύ ερωτευμένοι, έτοιμοι για γάμο με τη γοητευτική μικρή, έτοιμοι να παραβλέψουν τις -ομολογουμένως υπαρκτές- παραξενιές της. Δεν είναι απόσπασμα από... βίπερ-Νόρα, είναι η πραγματικότητα, είναι αυτό που άφησε στο πέρασμά της από το «Αυτοκίνητο» η Alfa Romeo MiTo με τον τούρμπο κινητήρα των 155 ίππων. Ολοι λοιπόν οι συντάκτες μας υπέκυψαν στα κάλλη της μικρής κατακόκκινης Alfa Romeo. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το αισθητικό σκέλος της ιστορίας -που τελικά φαίνεται ότι μετράει περισσότερο απ' όσο καμιά φορά εμείς οι ίδιοι, οι«ειδικοί», πιστεύουμε-, αλλά και με τον ίδιο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που φαίνεται ότι έχει τον τρόπο να προσφέρει τη λεγόμενη «οδηγική ευχαρίστηση».
Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα αγόραζε κανείς για να μεταφέρει τα οικογενειακά βάρη (οι χώροι με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας των σούπερ μίνι είναι απλώς επαρκείς), δεν είναι ό,τι πιο πρακτικό υπάρχει (βλ. πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια), αλλά είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Σε κάθε είδους δρόμο. Και σε αντίθεση με την ευρέως αποδεκτή αντίληψη ότι «ταξιδιάρικα» αυτοκίνητα είναι τα μεγάλα, η μικρή Alfa ταξιδεύει περίφημα.
Ο Turbo Benzina κινητήρας παίζει τον δικό του ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας, όχι μόνο λόγω της ισχύος του, αλλά και λόγω της ροπής του, που φτάνει τα 21 kgm και μπορεί και να αναρριχηθεί μέχρι τα 23,5 kgm αν ο οδηγός έχει επιλέξει τη λειτουργία «D» (Dynamic), για πιο σπορ οδήγηση μέσω του ειδικού διακόπτη D-N-A.
Η κατανάλωση μέσα στην πόλη ξεπέρασε κάποιες φορές τα 10 λίτρα/100 χλμ. (με απόλυτο ρεκόρ τα 10,7), αλλά σε γενικές γραμμές έμενε ελαφρώς κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. Εννοείται ότι στο ταξίδι εύκολα πέφταμε στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι πιο οικονομικοί από εμάς φλέρταραν ακόμη και με τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Τι δεν μας άρεσε; Τα λάστιχα χαμηλού προφίλ (215/40 R18) που είναι απλώς ακατάλληλα για τους ελληνικούς δρόμους. Τριγμοί, προβλήματα και βλάβες δεν υπήρξαν. Αλλά και να είχαν υπάρξει, εμείς απ' ό,τι φαίνεται, πάλι MiTo θα ψηφίζαμε...
Al dente
Δεν εντάσσομαι στην κατηγορία των ιταλόφιλων. Δεν θα σας πω βέβαια και πού εντάσσομαι, γιατί έτσι θα χαλάσω όλο το σασπένς. Η MiTο όμως είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που θα αγόραζα. Ισως σε αυτό το χρώμα. Οχι όμως με 18άρες ζάντες. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και οι ζάντες παραείναι μεγάλες για το σεληνιακό τοπίο των ελληνικών δρόμων. Κατά την προσωπική μου άποψη πάντα, η MiTo είναι ίσως το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας Β και σίγουρα αυτό με τον πιο έντονο σχεδιαστικά χαρακτήρα. Η MiTo «σου λέει κάτι», και αυτό είναι σπάνιο στις μέρες μας. Η οδική συμπεριφορά έχει αυτή την al dente ζωντάνια και σπιρτάδα που θα περίμενες από μια αυθεντική ιταλική κατασκευή. Mόνο λίγo περισσότερη ροπή από τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές θα ήθελα, αφού έτσι κι αλλιώς στις ψηλές o Turbo Benzina «γαζώνει». Και λίγο χαμηλότερη κατανάλωση. Αλλά μπρος στα κάλλη, τι είναι ο πόνος;
Η-Β Παπαϊωάννου
Οαση στην ομίχλη
Την εποχή που όλο και περισσότερα αυτοκίνητα συμπεριλαμβάνονται στο άχρωμο και άοσμο γίγνεσθαι των χαμηλών ρύπων και της κατανάλωσης, της ανέμπνευστης φόρμας και των ανώνυμων διακριτικών, υπάρχει μια μικρή Alfa, η MiTo, που σφύζει από προσωπικότητα. Είναι αυτή που με έφερε σε ρήξη το περασμένο καλοκαίρι με τους συναδέλφους για το ποιος απ' όλους θα πάει διακοπές μαζί της. Ο τυχερός έμελλε να είμαι εγώ, για να προσθέσω στο κοντέρ της σχεδόν 3.000 ενδιαφέροντα χιλιόμετρα. Γιατί «ενδιαφέροντα»; Δεν πέρασε πουθενά απαρατήρητη, ενώ ο διττός οδικός χαρακτήρας λόγω του απίθανου ηλεκτρονικού προγράμματος D-N-A τη μετέτρεπε ανά πάσα στιγμή σε διαφορετικό αυτοκίνητο. Τη μία ήταν σπορ στην κυριολεξία και την άλλη αποκτούσε ηπιότερες επιδόσεις και πιο οικονομική λειτουργία. Δεν έτριξε, διαψεύδοντας τις φήμες, σε έβαζε -όταν και όποτε- στην πρίζα, στο τέλος άρεσε και στο γοητευτικό έτερον ήμισυ. Η πρόσβαση πίσω είναι δύσκολη, η άνεση από την ανάρτηση (λόγω και του χαμηλού προφίλ των ελαστικών) ανέκδοτο και οι χώροι για μικροαντικείμενα προς εξαφάνιση. Ποιος νοιάζεται όμως;
Γιάννης Τσιρογιάννης
Με σεβασμό
στο οικογενειακό όνομα
Το γεγονός ότι, όσο καιρό ήταν η MiTo μαζί μας, ήταν ένα αυτοκίνητο που όλοι επιδίωκαν να πάρουν το απόγευμα φεύγοντας, λέει πολλά. Η απόφαση της Alfa Romeo να επεκτείνει προς τα κάτω την γκάμα της, με ένα «premium» σούπερ μίνι, υλοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο, με πλήρη συνέπεια προς την ιστορία της. Η MiTo είναι ένα αυτοκίνητο που ενσαρκώνει όλες τις αξίες της μάρκας, προσφέροντας την οδηγική απόλαυση που περιμένει κανείς από μια Alfa, ιδιαίτερα όταν πατήσεις το... μαγικό κουμπάκι και επιλέξεις τη «σπορ» (Dynamic) ρύθμιση του αυτοκινήτου. Τι κι αν το κατώφλι φόρτωσης του πορτ-μπαγκάζ είναι ψηλό και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό μέτριοι; Αυτό που μετράει, όταν βάλεις εμπρός τον κινητήρα και αρχίσεις να οδηγείς, είναι η συνολική αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο, ο τρόπος που επιταχύνει, ο τρόπος που στρίβει, η σωστή κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου, η αίσθηση του άμεσου τιμονιού. Μια «πραγματική» Alfa, με ό,τι σημαίνει αυτό για τον οδηγό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Θελκτική και τρέντι
Η MiTo είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο, θελκτικό και απολύτως σύγχρονο, το οποίο εκπροσωπεί με εξαιρετικό τρόπο τις σύγχρονες επιταγές του μάρκετινγκ. Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, αν και το καλύτερό του πρόσωπο το δείχνει στην επιλογή Dynamic του D-N-A. Η πρόσφυση είναι τέτοια που εμπνέει σιγουριά στον οδηγό, ενώ η συμπεριφορά του στο ταξίδι είναι πολύ καλή. Η άνεση στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας δεν ήταν κορυφαία, λόγω των μεγάλων ελαστικών, ενώ θα θέλαμε και περισσότερους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Συνολικά, η MiTo είναι ένα χαρούμενο αυτοκίνητο, το σχήμα της έχει κερδίσει την αγορά και εκπέμπει μεγάλη νεανικότητα. Τέλος, ο πλούσιος εξοπλισμός δικαιολογεί εν μέρει την αυξημένη τιμή κτήσης, αν και στην πραγματικότητα στην κατηγορία της ο ανταγωνισμός δεν είναι έντονος, ενώ απευθύνεται και σε ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για ένα όμορφο και ιδιαίτερο αυτοκίνητο.
Γιάννης Χαρίτος
H ταυτότητα του αυτοκινήτου
Εκδοση δοκιμής:
Alfa Romeo
MiTo 1.4 TB
Τιμή: 18.500 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 8,0 ΄΄
Τελική ταχύτητα*: 215 χλμ./ώρα
Ξαφνικά, όλοι δήλωσαν λίγο-πολύ ερωτευμένοι, έτοιμοι για γάμο με τη γοητευτική μικρή, έτοιμοι να παραβλέψουν τις -ομολογουμένως υπαρκτές- παραξενιές της. Δεν είναι απόσπασμα από... βίπερ-Νόρα, είναι η πραγματικότητα, είναι αυτό που άφησε στο πέρασμά της από το «Αυτοκίνητο» η Alfa Romeo MiTo με τον τούρμπο κινητήρα των 155 ίππων. Ολοι λοιπόν οι συντάκτες μας υπέκυψαν στα κάλλη της μικρής κατακόκκινης Alfa Romeo. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το αισθητικό σκέλος της ιστορίας -που τελικά φαίνεται ότι μετράει περισσότερο απ' όσο καμιά φορά εμείς οι ίδιοι, οι«ειδικοί», πιστεύουμε-, αλλά και με τον ίδιο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που φαίνεται ότι έχει τον τρόπο να προσφέρει τη λεγόμενη «οδηγική ευχαρίστηση».
Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα αγόραζε κανείς για να μεταφέρει τα οικογενειακά βάρη (οι χώροι με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας των σούπερ μίνι είναι απλώς επαρκείς), δεν είναι ό,τι πιο πρακτικό υπάρχει (βλ. πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια), αλλά είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Σε κάθε είδους δρόμο. Και σε αντίθεση με την ευρέως αποδεκτή αντίληψη ότι «ταξιδιάρικα» αυτοκίνητα είναι τα μεγάλα, η μικρή Alfa ταξιδεύει περίφημα.
Ο Turbo Benzina κινητήρας παίζει τον δικό του ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας, όχι μόνο λόγω της ισχύος του, αλλά και λόγω της ροπής του, που φτάνει τα 21 kgm και μπορεί και να αναρριχηθεί μέχρι τα 23,5 kgm αν ο οδηγός έχει επιλέξει τη λειτουργία «D» (Dynamic), για πιο σπορ οδήγηση μέσω του ειδικού διακόπτη D-N-A.
Η κατανάλωση μέσα στην πόλη ξεπέρασε κάποιες φορές τα 10 λίτρα/100 χλμ. (με απόλυτο ρεκόρ τα 10,7), αλλά σε γενικές γραμμές έμενε ελαφρώς κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. Εννοείται ότι στο ταξίδι εύκολα πέφταμε στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι πιο οικονομικοί από εμάς φλέρταραν ακόμη και με τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Τι δεν μας άρεσε; Τα λάστιχα χαμηλού προφίλ (215/40 R18) που είναι απλώς ακατάλληλα για τους ελληνικούς δρόμους. Τριγμοί, προβλήματα και βλάβες δεν υπήρξαν. Αλλά και να είχαν υπάρξει, εμείς απ' ό,τι φαίνεται, πάλι MiTo θα ψηφίζαμε...
Al dente
Δεν εντάσσομαι στην κατηγορία των ιταλόφιλων. Δεν θα σας πω βέβαια και πού εντάσσομαι, γιατί έτσι θα χαλάσω όλο το σασπένς. Η MiTο όμως είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που θα αγόραζα. Ισως σε αυτό το χρώμα. Οχι όμως με 18άρες ζάντες. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και οι ζάντες παραείναι μεγάλες για το σεληνιακό τοπίο των ελληνικών δρόμων. Κατά την προσωπική μου άποψη πάντα, η MiTo είναι ίσως το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας Β και σίγουρα αυτό με τον πιο έντονο σχεδιαστικά χαρακτήρα. Η MiTo «σου λέει κάτι», και αυτό είναι σπάνιο στις μέρες μας. Η οδική συμπεριφορά έχει αυτή την al dente ζωντάνια και σπιρτάδα που θα περίμενες από μια αυθεντική ιταλική κατασκευή. Mόνο λίγo περισσότερη ροπή από τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές θα ήθελα, αφού έτσι κι αλλιώς στις ψηλές o Turbo Benzina «γαζώνει». Και λίγο χαμηλότερη κατανάλωση. Αλλά μπρος στα κάλλη, τι είναι ο πόνος;
Η-Β Παπαϊωάννου
Οαση στην ομίχλη
Την εποχή που όλο και περισσότερα αυτοκίνητα συμπεριλαμβάνονται στο άχρωμο και άοσμο γίγνεσθαι των χαμηλών ρύπων και της κατανάλωσης, της ανέμπνευστης φόρμας και των ανώνυμων διακριτικών, υπάρχει μια μικρή Alfa, η MiTo, που σφύζει από προσωπικότητα. Είναι αυτή που με έφερε σε ρήξη το περασμένο καλοκαίρι με τους συναδέλφους για το ποιος απ' όλους θα πάει διακοπές μαζί της. Ο τυχερός έμελλε να είμαι εγώ, για να προσθέσω στο κοντέρ της σχεδόν 3.000 ενδιαφέροντα χιλιόμετρα. Γιατί «ενδιαφέροντα»; Δεν πέρασε πουθενά απαρατήρητη, ενώ ο διττός οδικός χαρακτήρας λόγω του απίθανου ηλεκτρονικού προγράμματος D-N-A τη μετέτρεπε ανά πάσα στιγμή σε διαφορετικό αυτοκίνητο. Τη μία ήταν σπορ στην κυριολεξία και την άλλη αποκτούσε ηπιότερες επιδόσεις και πιο οικονομική λειτουργία. Δεν έτριξε, διαψεύδοντας τις φήμες, σε έβαζε -όταν και όποτε- στην πρίζα, στο τέλος άρεσε και στο γοητευτικό έτερον ήμισυ. Η πρόσβαση πίσω είναι δύσκολη, η άνεση από την ανάρτηση (λόγω και του χαμηλού προφίλ των ελαστικών) ανέκδοτο και οι χώροι για μικροαντικείμενα προς εξαφάνιση. Ποιος νοιάζεται όμως;
Γιάννης Τσιρογιάννης
Με σεβασμό
στο οικογενειακό όνομα
Το γεγονός ότι, όσο καιρό ήταν η MiTo μαζί μας, ήταν ένα αυτοκίνητο που όλοι επιδίωκαν να πάρουν το απόγευμα φεύγοντας, λέει πολλά. Η απόφαση της Alfa Romeo να επεκτείνει προς τα κάτω την γκάμα της, με ένα «premium» σούπερ μίνι, υλοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο, με πλήρη συνέπεια προς την ιστορία της. Η MiTo είναι ένα αυτοκίνητο που ενσαρκώνει όλες τις αξίες της μάρκας, προσφέροντας την οδηγική απόλαυση που περιμένει κανείς από μια Alfa, ιδιαίτερα όταν πατήσεις το... μαγικό κουμπάκι και επιλέξεις τη «σπορ» (Dynamic) ρύθμιση του αυτοκινήτου. Τι κι αν το κατώφλι φόρτωσης του πορτ-μπαγκάζ είναι ψηλό και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό μέτριοι; Αυτό που μετράει, όταν βάλεις εμπρός τον κινητήρα και αρχίσεις να οδηγείς, είναι η συνολική αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο, ο τρόπος που επιταχύνει, ο τρόπος που στρίβει, η σωστή κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου, η αίσθηση του άμεσου τιμονιού. Μια «πραγματική» Alfa, με ό,τι σημαίνει αυτό για τον οδηγό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Θελκτική και τρέντι
Η MiTo είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο, θελκτικό και απολύτως σύγχρονο, το οποίο εκπροσωπεί με εξαιρετικό τρόπο τις σύγχρονες επιταγές του μάρκετινγκ. Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, αν και το καλύτερό του πρόσωπο το δείχνει στην επιλογή Dynamic του D-N-A. Η πρόσφυση είναι τέτοια που εμπνέει σιγουριά στον οδηγό, ενώ η συμπεριφορά του στο ταξίδι είναι πολύ καλή. Η άνεση στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας δεν ήταν κορυφαία, λόγω των μεγάλων ελαστικών, ενώ θα θέλαμε και περισσότερους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Συνολικά, η MiTo είναι ένα χαρούμενο αυτοκίνητο, το σχήμα της έχει κερδίσει την αγορά και εκπέμπει μεγάλη νεανικότητα. Τέλος, ο πλούσιος εξοπλισμός δικαιολογεί εν μέρει την αυξημένη τιμή κτήσης, αν και στην πραγματικότητα στην κατηγορία της ο ανταγωνισμός δεν είναι έντονος, ενώ απευθύνεται και σε ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για ένα όμορφο και ιδιαίτερο αυτοκίνητο.
Γιάννης Χαρίτος
H ταυτότητα του αυτοκινήτου
Εκδοση δοκιμής:
Alfa Romeo
MiTo 1.4 TB
Τιμή: 18.500 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 8,0 ΄΄
Τελική ταχύτητα*: 215 χλμ./ώρα
Παρόμοια θέματα
» Οι... διπλοσυμπλέκτες της Alfa Romeo
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ALFA ROMEO 159 1,8 TBI
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ALFA ROMEO MI.TO 170 HP
» Abarth εκδόσεις και για την Alfa Romeo
» Νέα σχέδια για την Alfa Romeo Spider
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ALFA ROMEO 159 1,8 TBI
» ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ALFA ROMEO MI.TO 170 HP
» Abarth εκδόσεις και για την Alfa Romeo
» Νέα σχέδια για την Alfa Romeo Spider
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης