νέα BMW 523i
Σελίδα 1 από 1
νέα BMW 523i
Σαν μια μικρότερη Σειρά 7
Εξωτερικά, η καινούρια Σειρά 5 επιβάλλεται ως παρουσία στο δρόμο, θυμίζοντας περισσότερο μια μικρότερη «7άρα», παρά μια μεγαλύτερη Σειρά 3, τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε διαστάσεις, αφού από την υπερπολυτελή BMW είναι πιο κοντή μόλις κατά 17 εκ. περίπου, ενώ από το μεσαίο μοντέλο είναι μακρύτερη κατά 39 εκ. Από σχεδιαστικής άποψης, το νέο μεγάλο βαυαρικό αυτοκίνητο είναι από τα πιο καλαίσθητα που έχουμε δει μέχρι σήμερα και παρά τις αυξημένες της διαστάσεις, καταφέρνει να μη γίνεται ογκώδης και άχαρη, αλλά αντιθέτως έχει μια καλλίγραμμη και αθλητική σιλουέτα. Το χαμηλό της ρύγχος, οι έντονες νευρώσεις και πτυχές που διατρέχουν το αμάξωμά της, τα υψηλής αισθητικής φωτιστικά σώματα με τις λυχνίες LED και η σφηνοειδής γραμμή του πίσω μέρους της, που παραπέμπει σε 4θυρο κουπέ αυτοκίνητο, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα συμπαγές «γλυπτό» σύνολο, με διακριτικά σπορτίφ χαρακτήρα. Μάλιστα, οι μηχανικοί της BMW έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα και στην αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ανέρχεται στο Cd=0,28 με πολλαπλά οφέλη ως προς τη μείωση των στροβιλισμών και θορύβων που δημιουργούνται και τη μείωση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την τεχνολογία EfficientDynamics.
Στα μέσα του έτους και 520i
Προς το παρόν, η βασική έκδοση της νέας μεγάλης BMW, η 523i, κινείται από το 3λιτρο, 6κύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο, ισχύος 204 ίππων, το οποίο λόγω υψηλού κυβισμού βρίσκεται μάλλον εκτός συναγωνισμού με βάση τα ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο, προς τα μέσα του έτους θα λανσαριστεί και η πιο εμπορική 520i, με το 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα των 170 ίππων.
Τεχνολογία
Ρυθμιζόμενη ανάρτηση
Μέσω του προαιρετικού Dynamic Drive Control, ο οδηγός είναι σε θέση να επιλέξει ανάμεσα σε 4 προγράμματα της ανάρτησης, όπως είναι τα Comfort, Normal, Sport και Sport+. To σύστημα αυτό ελέγχει, εκτός από τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των ταχυτήτων. Επιπλέον, συστήματα που αφορούν στην οδική συμπεριφορά είναι το Dynamic Damper Control (ενεργός έλεγχος των αμορτισέρ) και το Dynamic Drive (ενεργή διαχείριση των αντιστρεπτικών) για την εξάλειψη, ουσιαστικά, των κλίσεων του αμαξώματος.
Ενεργητική τετραδιεύθυνση
Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης (Integral Active Steering) μεταβάλλει τη γωνία διεύθυνσης των πίσω τροχών μέχρι 2,5 μοίρες. Έως τα 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί περιστρέφονται αντίθετα προς τη γωνία διεύθυνσης των εμπρός, ενώ σε υψηλές ταχύτητες στην ίδια προσφέροντας υψηλότερη σταθερότητα στις στροφές.
Αυτόματη στάθμευση
Το BMW Parking Assistant αναζητά συνεχώς χώρους στάθμευσης, εμφανίζοντάς τους μέσω της οθόνης του iDrive, αρκεί να υπερβαίνουν το μήκος του αυτοκινήτου τουλάχιστον κατά 1,2 μέτρα. Έτσι, μόλις ο οδηγός επιλέξει το χώρο της αρεσκείας του, ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και βάλει την όπισθεν, τότε το BMW Parking Assistant περιστρέφει αυτόματα το τιμόνι και ο οδηγός χειρίζεται μόνο τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου.
Εσωτερικό
Η νέα Σειρά 5 «ανεβαίνει» ακόμα υψηλότερα σε ποιότητα κατασκευής και στη συνολική εικόνα του εσωτερικού, η οποία συνδυάζει με διακριτικό και κομψό τρόπο τα high tech στοιχεία με τις απαραίτητες δόσεις πολυτέλειας. Στη… γρανιτένια αίσθηση που λαμβάνουν οι επιβάτες της καινούριας μεγάλης BMW συμβάλλει και η σχεδίαση του ταμπλό με τις οριζόντιες παράλληλες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες, μαζί με την άψογη συναρμογή και το φινίρισμα και τα παχιά αφρώδη υλικά, που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον. Επίσης, η φαρδιά κεντρική κονσόλα φιλοξενεί στο πάνω μέρος της τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη Control Display των 10,2 ιντσών, όπου απεικονίζονται οι πολλαπλές λειτουργίες του 2ης γενιάς και βελτιωμένου στους χειρισμούς συστήματος iDrive, ενώ πιο κάτω υπάρχουν τα απαραίτητα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού. Παράλληλα, η κεντρική κονσόλα έχει μία κλίση προς τον οδηγό περίπου 7 μοιρών, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την εργονομία. Την απέριττη εικόνα του εσωτερικού ακολουθεί και ο πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων με το μαύρο φόντο, καθώς και το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, του cruise control, του τηλεφώνου, κ.ά. Από πλευράς πρακτικότητας, δε λείπουν οι απαραίτητες θήκες για όλους τους φιλοξενούμενους, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει εξαιρετική θέση, στοιχείο που αυξάνει με τη σειρά του τη σιγουριά και την ασφάλεια που νιώθει.
Χώροι
Με άνεση θα μετακινηθούν στην καμπίνα της νέας «5άρας» 4 ενήλικοι επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και ωφέλιμο πλάτος, όπως και ικανοποιητικό ύψος. Ωστόσο, το ίδιο βολικά δε θα νιώσει ο μεσαίος τρίτος φιλοξενούμενος στο πίσω κάθισμα, αφού το ογκώδες κεντρικό τούνελ περιορίζει το χώρο για τα πόδια. Επίσης, ο χώρος αποσκευών των 520 λτ. παρέμεινε ίδιος με του προγενέστερου μοντέλου και είναι αρκετός για τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ το δάπεδό του είναι επίπεδο και κάτω από αυτό -όπως και στα πλευρικά του τοιχώματα- υπάρχουν θήκες.
Πολιτισμένος και οικονομικός κινητήρας
Το λογότυπο 523i, που βρίσκεται στο πίσω μέρος της νέας Σειρά 5, μπορεί να παραπέμπει σε μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα, όμως πρόκειται για 3λιτρο μοτέρ, ονομαστικής ισχύος 204 ίππων. Απόδοση που αναλογικά μπορεί να μην εντυπωσιάζει, ωστόσο στο δρόμο η κινητήρια αυτή μονάδα καταφέρνει να κινεί σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.754 κιλών, κρατώντας σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση, όταν το αυτοκίνητο οδηγείται στρωτά. Η προθυμία που παρουσιάζει στο πάτημα του δεξιού πεντάλ είναι καλύτερη από τις μεσαίες στροφές και άνω, όπου φτάνει δίχως δυσκολία στην κόκκινη περιοχή των 7.000+ σ.α.λ. Επίσης, η παρουσία του μηχανικού συνόλου στην καμπίνα είναι ιδιαίτερα διακριτική από πλευράς θορύβου, ακόμα και στις υψηλές στροφές, όπου μάλλον ως μια ευχάριστη ψηλότονη μελωδία φτάνει στα αυτά των επιβατών, παρά ως ενοχλητικός ήχος. Άξιο αναφοράς είναι και το προαιρετικό 8τάχυτο αυτόματο - σειριακό κιβώτιο, με το οποίο εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλά και άμεσα είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των πλήκτρων πίσω από το τιμόνι και με την τελευταία ταχύτητα να διατηρεί πολύ χαμηλές στροφές στον κινητήρα (π.χ. στα 200 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.500 σ.α.λ.).
Στο δρόμο
Οι ομοιότητες των δύο μεγαλυτέρων αυτοκινήτων της BMW δε σταματούν μόνο στο αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο, αλλά αφορούν και στο αμάξωμα, αφού η νέα Σειρά 5 βασίζεται σε μια πιο κοντή εκδοχή της πλατφόρμας της «7άρας». Επίσης έχει γίνει χρήση αλουμινίου σε εξωτερικά τμήματα και στην ανάρτηση, μειώνοντας το φερόμενο βάρος στους τροχούς προς όφελος και της οδικής συμπεριφοράς. Το υψηλής τεχνολογίας πακέτο συμπληρώνουν οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, οι ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί, ο ενεργός έλεγχος των αμορτισέρ και μια πλειάδα ακόμα… αρκτικόλεξων, που αφορά σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας!
Στην πράξη, η νέα μεγάλη BMW παρουσιάζεται ακλόνητη, παρέχοντας υψηλότερα από ποτέ άλλοτε επίπεδα ανέσεων, δίχως ο οδηγός να νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας της 523i γίνεται άμεσα αισθητός, αφού καταπίνει με άνεση τις διαδοχικές ανωμαλίες, χωρίς να ενοχλεί (ακόμα και στη Sport ρύθμιση), ενώ, κινούμενη συνεχώς με υψηλές ταχύτητες, δεν προκαλεί καμία απολύτως τάση ανησυχίας στο φιλτραρισμένο -από οποιουσδήποτε εξωγενείς θορύβους- εσωτερικό της. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης, αν και έχει τεχνητή αίσθηση, παρέχει ανά πάσα στιγμή το σωστό βάρος στα χέρια του οδηγού, ο οποίος παράλληλα έχει στη διάθεσή του ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα πέδησης. Εξίσου ακλόνητη παρουσιάζεται και σε διαδρομές με στροφές, όπου το τέλεια «ζυγισμένο» αμάξωμά της (αναλογία βάρους 50:50 ανά άξονα) καταφέρνει και «κρύβει» την πληθωρικότητά της, δίνοντας την ευκαιρία για πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος, αλλά και όλων των μηχανικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που την πλαισιώνουν. Οι πίσω κινητήριοι τροχοί δύσκολα θα «ξεκολλήσουν», ακόμα και με τέρμα πατημένο το γκάζι, ενώ στην περίπτωση που εμφανιστεί στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης σε γλιστερό οδόστρωμα, αυτή διακόπτεται εν τη γενέσει της. Ωστόσο για τους πιο ανήσυχους οικογενειάρχες παρέχεται η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (DSC), το οποίο αυτομάτως θέτει σε λειτουργία μια ηλεκτρονική μονάδα μπλοκέ διαφορικού, με τον οδηγό να λαμβάνει πολύ καλή ακρίβεια και αμεσότητα από το τιμόνι, που δε συναντάται σε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο.
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης