Προυποθεσεις για να γινει αντικα ενα αμαξι
2 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
Προυποθεσεις για να γινει αντικα ενα αμαξι
Τα πάντα περί Ειδικών Πινακίδων
Ιστορικό
Mετά από εισήγηση της ΦΙΛΠΑ, το Υπ. Συγκοινωνιών εξέδωσε τω 1978 την υπ’ αριθμ. ΣΤ 1831/19-1-1978 (Β΄72) Υπουργική Απόφαση, η οποία προέβλεπε την περιωρισμένη κίνηση παλαιών οχημάτων με ειδικές πινακίδες χορηγούμενες από την ΦΙΛΠΑ, αντί κρατικών.
Η ρύθμιση αυτή κυριολεκτικά έσωσε το Παλαιό Αυτοκίνητο στο «παρά πέντε», αφού λίγο αργότερα θεσπίστηκε το μέτρο των τεκμηρίων διαβιώσεως, σύμφωνα με το οποίο η χρήση και συντήρηση των Ι.Χ. οχημάτων αποτελούσε αυστηρό τεκμήριο για το ύψος των εισοδημάτων των ιδιοκτητών.
Από τότε η εν λόγω Υπουργική Απόφαση τροποποιήθηκε δύο φορές, κατά τα έτη 1999 και 2001, ποτέ όμως ως προς την ουσία της, αλλά μόνον ως προς τους δικαιούχους να χορηγούν τις πινακίδες.
Συμφώνως προς την τελευταία τροποποίηση, η οποία ισχύει μέχρι σήμερα, δικαιούχοι να χορηγούν πινακίδες παλαιών μηχανοκινήτων οχημάτων είναι οι εν Ελλάδι επίσημοι εκπρόσωποι της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων» και της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου» (FIA και FIVA).
Η ουσία της Υπ. Αποφάσεως
Η περί ειδικών πινακίδων Υπ. Απόφασις προβλέπει, ότι παλαιά μηχανοκίνητα οχήματα (αντίκες), όπως αυτά καθορίζονται από τους εν Ελλάδι επισήμους εκπροσώπους των FIA και FIVA βάσει των διεθνώς ισχυόντων όρων των δύο αυτών οργανώσεων, μπορούν να κυκλοφορούν μόνον για την συμμετοχή σε επίσημες εκδηλώσεις καθώς και για τις αναγκαίες για την συντήρηση και επισκευή δοκιμές με ειδικές αριθμημένες πινακίδες κυκλοφορίας, που δικαιούνται να χορηγούν οι δύο προαναφερόμενοι εκπρόσωποι βάσει πιστοποιητικού καταχωρίσεως.
Παρατηρούμε ότι:
α) Ως παλαιό μηχανοκίνητο όχημα η Πολιτεία αποδέχεται εκείνο που ορίζουν διεθνώς οι FIA και FIVA.
β) Επιτρεπόμενη χρήση είναι:
- η συμμετοχή σε εκδηλώσεις για την διεξαγωγή των οποίων έχει εκδοθεί άδεια από το αρμόδιο υπουργείο (επίσημες) και,
- οι α ν α γ κ α ί ε ς, όχι μετακινήσεις γενικώς, αλλά δ ο κ ι μ έ ς για την επισκευή, αλλά και για την συντήρηση.
Ποιο χαρακτηρίζεται ως Παλαιό (Ιστορικό) Όχημα κατά την FIVA;
Εκείνο που έχει ηλικία τριάντα (30) ετών, διατηρεί τ’ αρχικά του χαρακτηριστικά και είναι άριστα συντηρημένο. Άρα, εκείνο, για το οποίο η FIVA δια των κατά χώρες εκπροσώπων της αποδέχεται να εκδώσει Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως.
«Ράδιο-Αρβύλα»
Παραθέτουμε μερικές από τις συνηθέστερες διαδόσεις, που κυκλοφορούν γύρω από τον θεσμό των ειδικών πινακίδων παλαιών οχημάτων. Πρόκειται περί αυθαιρεσιών, οι οποίες δεν έχουν καμμία βάση.
-Μπορώ να κυκλοφορώ κατά τα σαββατοκύριακα.
-Δεν μπορώ να κυκλοφορώ μόνον κατά τα σαββατοκύριακα, διότι είναι κλειστά τα συνεργεία.
-Μπορώ να κυκλοφορήσω οποιαδήποτε στιγμή με άδεια της ΦΙΛΠΑ.
-Αν πάρω τις πινακίδες από τον επίσημο εκπρόσωπο της τάδε διεθνούς ομοσπονδίας, μπορώ να κάνω ευρύτερη χρήση.
-Ανάλογα από ποιον θα πάρω τις πινακίδες, θα μπορώ να συμμετέχω σε περισσοτέρων, ή ολιγοτέρων τύπων εκδηλώσεις.
-Μπορώ να πάρω πινακίδες από την ΦΙΛΠΑ και να σταθμεύσω το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι μου, για να μην πληρώνω τέλη κυκλοφορίας. (Διευκρίνιση: Ο μη καταβάλλων Τ.Κ. χάνει το δικαίωμα χρήσεως δημοσίων οδών. Εξαιρείται, βεβαίως, η περιωρισμένη χρήση, που προαναφέρεται).
Ασφάλιση:
Όλα τα φέροντα ειδικές πινακίδες οχήματα πρέπει να είναι ανελλιπώς ασφαλισμένα. Η ΦΙΛΠΑ ασφαλίζει μέσω της ALLIANZ δωρεάν το πρώτο αυτοκίνητο εκάστου Μέλους και εξασφαλίζει για τα υπόλοιπα κάλυψη με ιδιαίτερα χαμηλό ασφάλιστρο, ανάλογο, ασφαλώς, της πολύ περιωρισμένης χρήσεως.
Πώληση οχήματος με ειδικές πινακίδες
Οι πινακίδες πρέπει να επιστραφούν με ευθύνη του Πωλητού στην ΦΙΛΠΑ, προκειμένου εκείνος να απαλλαγεί από την αστική ευθύνη, που τον βαρύνει από την όποια κυκλοφορία του οχήματος. Στον Αγοραστή θα χορηγηθούν νέες πινακίδες με διαφορετικό αριθμό κυκλοφορίας (και νέο Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως).
Προάσπιση, περιφρούρηση δικαιώματος ειδικών πινακίδων
Η Πολιτεία παραχώρησε ένα πολύ σημαντικό προνόμιο στους ειλικρινείς φίλους του παλαιού ιστορικού οχήματος, σ’ εκείνους που το διασώζουν και το συντηρούν από ευαισθησία και ως στοιχείο του πολιτισμού. Η προάσπιση του προνομίου αυτού αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση όλων μας. Καθήκον μας είναι η άμεση καταγγελία οποιουδήποτε φαινομένου καταχρήσεως των ειδικών πινακίδων. Ενημερώστε άμεσα την ΦΙΛΠΑ, αν κάποιον δείτε, να παραβιάζει τα όρια και το πνεύμα της Υπ. Αποφάσεως, αν χρησιμοποιεί κάποιο αυτοκίνητο με ειδικές πινακίδες ως κοινό μεταφορικό μέσον, έστω και εντελώς προσωρινά. Αναφέρετε αριθμό κυκλοφορίας, ημερομηνία και τόπο του περιστατικού. Η ΦΙΛΠΑ θα αποσαφηνίσει και, αν πρόκειται για υποτροπή, θ’ ανακαλέσει τις πινακίδες.
Πως μπορώ να παραλάβω πινακίδες για το Παλαιό μου Αυτοκίνητο
Αυτονόητη προϋπόθεση είναι να το κατέχετε νομίμως.
-Να έχει εκδοθεί γι’ αυτό και να ισχύει Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως FIVA (Κάρτα FIVA),
-Να υποβάλετε στην ΦΙΛΠΑ με θεωρημένο το γνήσιον της υπογραφής Δήλωση Παραλαβής Πινακίδων (σχετικό έντυπο αναζητείστε στον χώρο «Αιτήσεις» της παρούσης ιστοσελίδος).
Πως εκδίδεται Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως (Κάρτα) FIVA;
Μόνον για οχήματα ηλικίας 30 ετών και άνω, τα οποία διατηρούν τα αρχικά τους χαρακτηριστικά και είναι πολύ καλά διατηρημένα
-Ζητείστε τηλεφωνικώς από την Γραμματεία συνάντηση με μέλος της τεχνικής επιτροπής που θα σας επισκευτεί για τον έλεγχο του οχήματος.
-Υποβάλετε συμπληρωμένη την σχετική αίτηση (αναζητείστε το σχετικό έντυπο στον χώρο «Αιτήσεις» της παρούσης ιστοσελίδος)
-Συνυποβάλετε εις τριπλούν φωτογραφία κοινών διαστάσεων (9Χ13), εικονίζουσα ταυτοχρόνως την πρόσοψη και μία των πλευρών (πλαγιομετωπική όψη).
Εάν δε πρόκειται για μοτοσυκλέττα, πλευρική όψη. Η φωτογραφία αυτή πρέπει να είναι καλοτραβηγμένη σε συμπαθή χώρο και να υπάρχει περιθώριο περιμετρικά του εικονιζομένου οχήματος για την κοπή, εάν χρειασθεί, του χαρτιού και προσαρμογή επί του Πιστοποιητικού.
Ιστορικό
Mετά από εισήγηση της ΦΙΛΠΑ, το Υπ. Συγκοινωνιών εξέδωσε τω 1978 την υπ’ αριθμ. ΣΤ 1831/19-1-1978 (Β΄72) Υπουργική Απόφαση, η οποία προέβλεπε την περιωρισμένη κίνηση παλαιών οχημάτων με ειδικές πινακίδες χορηγούμενες από την ΦΙΛΠΑ, αντί κρατικών.
Η ρύθμιση αυτή κυριολεκτικά έσωσε το Παλαιό Αυτοκίνητο στο «παρά πέντε», αφού λίγο αργότερα θεσπίστηκε το μέτρο των τεκμηρίων διαβιώσεως, σύμφωνα με το οποίο η χρήση και συντήρηση των Ι.Χ. οχημάτων αποτελούσε αυστηρό τεκμήριο για το ύψος των εισοδημάτων των ιδιοκτητών.
Από τότε η εν λόγω Υπουργική Απόφαση τροποποιήθηκε δύο φορές, κατά τα έτη 1999 και 2001, ποτέ όμως ως προς την ουσία της, αλλά μόνον ως προς τους δικαιούχους να χορηγούν τις πινακίδες.
Συμφώνως προς την τελευταία τροποποίηση, η οποία ισχύει μέχρι σήμερα, δικαιούχοι να χορηγούν πινακίδες παλαιών μηχανοκινήτων οχημάτων είναι οι εν Ελλάδι επίσημοι εκπρόσωποι της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων» και της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου» (FIA και FIVA).
Η ουσία της Υπ. Αποφάσεως
Η περί ειδικών πινακίδων Υπ. Απόφασις προβλέπει, ότι παλαιά μηχανοκίνητα οχήματα (αντίκες), όπως αυτά καθορίζονται από τους εν Ελλάδι επισήμους εκπροσώπους των FIA και FIVA βάσει των διεθνώς ισχυόντων όρων των δύο αυτών οργανώσεων, μπορούν να κυκλοφορούν μόνον για την συμμετοχή σε επίσημες εκδηλώσεις καθώς και για τις αναγκαίες για την συντήρηση και επισκευή δοκιμές με ειδικές αριθμημένες πινακίδες κυκλοφορίας, που δικαιούνται να χορηγούν οι δύο προαναφερόμενοι εκπρόσωποι βάσει πιστοποιητικού καταχωρίσεως.
Παρατηρούμε ότι:
α) Ως παλαιό μηχανοκίνητο όχημα η Πολιτεία αποδέχεται εκείνο που ορίζουν διεθνώς οι FIA και FIVA.
β) Επιτρεπόμενη χρήση είναι:
- η συμμετοχή σε εκδηλώσεις για την διεξαγωγή των οποίων έχει εκδοθεί άδεια από το αρμόδιο υπουργείο (επίσημες) και,
- οι α ν α γ κ α ί ε ς, όχι μετακινήσεις γενικώς, αλλά δ ο κ ι μ έ ς για την επισκευή, αλλά και για την συντήρηση.
Ποιο χαρακτηρίζεται ως Παλαιό (Ιστορικό) Όχημα κατά την FIVA;
Εκείνο που έχει ηλικία τριάντα (30) ετών, διατηρεί τ’ αρχικά του χαρακτηριστικά και είναι άριστα συντηρημένο. Άρα, εκείνο, για το οποίο η FIVA δια των κατά χώρες εκπροσώπων της αποδέχεται να εκδώσει Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως.
«Ράδιο-Αρβύλα»
Παραθέτουμε μερικές από τις συνηθέστερες διαδόσεις, που κυκλοφορούν γύρω από τον θεσμό των ειδικών πινακίδων παλαιών οχημάτων. Πρόκειται περί αυθαιρεσιών, οι οποίες δεν έχουν καμμία βάση.
-Μπορώ να κυκλοφορώ κατά τα σαββατοκύριακα.
-Δεν μπορώ να κυκλοφορώ μόνον κατά τα σαββατοκύριακα, διότι είναι κλειστά τα συνεργεία.
-Μπορώ να κυκλοφορήσω οποιαδήποτε στιγμή με άδεια της ΦΙΛΠΑ.
-Αν πάρω τις πινακίδες από τον επίσημο εκπρόσωπο της τάδε διεθνούς ομοσπονδίας, μπορώ να κάνω ευρύτερη χρήση.
-Ανάλογα από ποιον θα πάρω τις πινακίδες, θα μπορώ να συμμετέχω σε περισσοτέρων, ή ολιγοτέρων τύπων εκδηλώσεις.
-Μπορώ να πάρω πινακίδες από την ΦΙΛΠΑ και να σταθμεύσω το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι μου, για να μην πληρώνω τέλη κυκλοφορίας. (Διευκρίνιση: Ο μη καταβάλλων Τ.Κ. χάνει το δικαίωμα χρήσεως δημοσίων οδών. Εξαιρείται, βεβαίως, η περιωρισμένη χρήση, που προαναφέρεται).
Ασφάλιση:
Όλα τα φέροντα ειδικές πινακίδες οχήματα πρέπει να είναι ανελλιπώς ασφαλισμένα. Η ΦΙΛΠΑ ασφαλίζει μέσω της ALLIANZ δωρεάν το πρώτο αυτοκίνητο εκάστου Μέλους και εξασφαλίζει για τα υπόλοιπα κάλυψη με ιδιαίτερα χαμηλό ασφάλιστρο, ανάλογο, ασφαλώς, της πολύ περιωρισμένης χρήσεως.
Πώληση οχήματος με ειδικές πινακίδες
Οι πινακίδες πρέπει να επιστραφούν με ευθύνη του Πωλητού στην ΦΙΛΠΑ, προκειμένου εκείνος να απαλλαγεί από την αστική ευθύνη, που τον βαρύνει από την όποια κυκλοφορία του οχήματος. Στον Αγοραστή θα χορηγηθούν νέες πινακίδες με διαφορετικό αριθμό κυκλοφορίας (και νέο Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως).
Προάσπιση, περιφρούρηση δικαιώματος ειδικών πινακίδων
Η Πολιτεία παραχώρησε ένα πολύ σημαντικό προνόμιο στους ειλικρινείς φίλους του παλαιού ιστορικού οχήματος, σ’ εκείνους που το διασώζουν και το συντηρούν από ευαισθησία και ως στοιχείο του πολιτισμού. Η προάσπιση του προνομίου αυτού αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση όλων μας. Καθήκον μας είναι η άμεση καταγγελία οποιουδήποτε φαινομένου καταχρήσεως των ειδικών πινακίδων. Ενημερώστε άμεσα την ΦΙΛΠΑ, αν κάποιον δείτε, να παραβιάζει τα όρια και το πνεύμα της Υπ. Αποφάσεως, αν χρησιμοποιεί κάποιο αυτοκίνητο με ειδικές πινακίδες ως κοινό μεταφορικό μέσον, έστω και εντελώς προσωρινά. Αναφέρετε αριθμό κυκλοφορίας, ημερομηνία και τόπο του περιστατικού. Η ΦΙΛΠΑ θα αποσαφηνίσει και, αν πρόκειται για υποτροπή, θ’ ανακαλέσει τις πινακίδες.
Πως μπορώ να παραλάβω πινακίδες για το Παλαιό μου Αυτοκίνητο
Αυτονόητη προϋπόθεση είναι να το κατέχετε νομίμως.
-Να έχει εκδοθεί γι’ αυτό και να ισχύει Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως FIVA (Κάρτα FIVA),
-Να υποβάλετε στην ΦΙΛΠΑ με θεωρημένο το γνήσιον της υπογραφής Δήλωση Παραλαβής Πινακίδων (σχετικό έντυπο αναζητείστε στον χώρο «Αιτήσεις» της παρούσης ιστοσελίδος).
Πως εκδίδεται Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως (Κάρτα) FIVA;
Μόνον για οχήματα ηλικίας 30 ετών και άνω, τα οποία διατηρούν τα αρχικά τους χαρακτηριστικά και είναι πολύ καλά διατηρημένα
-Ζητείστε τηλεφωνικώς από την Γραμματεία συνάντηση με μέλος της τεχνικής επιτροπής που θα σας επισκευτεί για τον έλεγχο του οχήματος.
-Υποβάλετε συμπληρωμένη την σχετική αίτηση (αναζητείστε το σχετικό έντυπο στον χώρο «Αιτήσεις» της παρούσης ιστοσελίδος)
-Συνυποβάλετε εις τριπλούν φωτογραφία κοινών διαστάσεων (9Χ13), εικονίζουσα ταυτοχρόνως την πρόσοψη και μία των πλευρών (πλαγιομετωπική όψη).
Εάν δε πρόκειται για μοτοσυκλέττα, πλευρική όψη. Η φωτογραφία αυτή πρέπει να είναι καλοτραβηγμένη σε συμπαθή χώρο και να υπάρχει περιθώριο περιμετρικά του εικονιζομένου οχήματος για την κοπή, εάν χρειασθεί, του χαρτιού και προσαρμογή επί του Πιστοποιητικού.
- Κώδικας:
http://www.philpa.gr/philpa1.html
Έχει επεξεργασθεί από τον/την ΚΩΠΗΛΑΤΗΣ στις Κυρ Φεβ 12, 2012 6:17 pm, 3 φορές συνολικά
Απ: Προυποθεσεις για να γινει αντικα ενα αμαξι
Αν εχει καποιος καποια ακρη ή μπορει να με βοηθησει σε ολο το θεμα,γιατι σε περιπου 7 μηνες θα παραδωσω τα νουμερα απο το Ε21 και θα ήθελα να βγαλω ειδικες πινακιδες.Τα φωτα σας παιδια....
Απ: Προυποθεσεις για να γινει αντικα ενα αμαξι
Χαλάρωσε Χρηστάκι , σε 7 μήνες ποιος ζει ποιος πεθαίνει !!! Λάου λάου και χωρίς άγχος .
Και άρα ξεχνάς μηχανικές μετατροπές .
Α! Και σύμφωνα με αυτά που διαβάζω ξέρεις τι συμπεραίνω ? Ότι μπορεί το αμάξι να χρειάζεται αιωνίως επισκευή και άρα μπορείς να κινήσε συνέχεια ! Ποιος θα κάτσει να πιστοποιήσει ότι το αμάξι δεν πάει για επισκευή και ότι δε κάνεις δοκιμή??
Και άρα ξεχνάς μηχανικές μετατροπές .
Α! Και σύμφωνα με αυτά που διαβάζω ξέρεις τι συμπεραίνω ? Ότι μπορεί το αμάξι να χρειάζεται αιωνίως επισκευή και άρα μπορείς να κινήσε συνέχεια ! Ποιος θα κάτσει να πιστοποιήσει ότι το αμάξι δεν πάει για επισκευή και ότι δε κάνεις δοκιμή??
kefalismos- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 1352
Ηλικία : 37
Τόπος : Θεσσαλονίκη
Μοντέλο BMW : τεως Ε30 , νυν CLK 200
Απ: Προυποθεσεις για να γινει αντικα ενα αμαξι
Δεν βιαζομαι αλλα θελω να ακουσω γνωμες απο ατομα που γνωριζουνε ή εχουνε κανει τα αυτοκινητα τους αντικα.
Αντίκα για µια ζωή
Ηρθε η ώρα να αποσύρετε το αγαπηµένο αυτοκίνητο που κληρονοµήσατε από τον παππού σας, αλλά δεν σας πάει η καρδιά να το δώσετε για παλιοσίδερα. Το τετράτροχο κειµήλιό σας έχει δικαίωµα σε µια δεύτερη ζωή, αρκεί να το χαρακτηρίσετε ιστορικό.
Είναι όµως µόνο συναισθηµατικοί οι λόγοι που οδηγούν κάποιους να µετατρέψουν το σαραβαλάκι τους σε αντίκα ή και οικονοµικοί; Τα χαρακτηρισµένα κλασικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και αυτό έχει δώσει το ερέθισµα (πιθανόν λόγω οικονοµικής κρίσης αλλά και αύξησης των τελών κυκλοφορίας) σε πολλούς κατόχους παλαιών µοντέλων να τα βαφτίσουν κλασικά. Σύµφωνα µε την ΕΛΠΑ, τους τελευταίους µήνες έχει παρατηρηθεί αύξηση ενδιαφέροντος από κατόχους παλαιών αυτοκινήτων που θέλουν να τα µετατρέψουν σε ιστορικά. Βασική προϋπόθεση είναι να περάσετε τις εξετάσεις της τεχνικής επιτροπής (της ΕΛΠΑ ή της ΦΙΛΠΑ), να αποκτήσετε τις αντίστοιχες πινακίδες και το µόνο που αποµένει είναι να συµµετάσχετε σε αγώνες και καλλιστεία αντίκας. Πάντως, οι εξετάσεις δεν είναι και πολύ εύκολες και τα αυτοκίνητα περνάνε από εξονυχιστικό τεχνικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που από τις εκατοντάδες αιτήσεις που δέχονται η ΕΛΠΑ και η ΦΙΛΠΑ λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να πάρουν στο τέλος τις πολυπόθητες πινακίδες.
Ποια αυτοκίνητα µπορούν να χαρακτηριστούν ιστορικά;
Αυτά που είναι ηλικίας 30 ετών και άνω.
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο τις πινακίδες της ΕΛΠΑ ή της ΦΙΛΠΑ;
Εφόσον το µοντέλο είναιάνω των 30 ετών, θα πρέπει να πληροί µια σειρά από προϋποθέσεις όπωςείναι η αυθεντικότητα και η κατάσταση του οχήµατος (να µην έχουν γίνει µετασκευές στο αµάξωµα του ή τροποποιήσεις που αλλοιώνουν την αρχική εικόνα του κατασκευαστή).
Πού πρέπει να απευθύνονται οι ενδιαφερόµενοι;
Στην ΕΛΠΑ (ως µέλος της FIA) και τη ΦΙΛΠΑ (είναι η λέσχη φίλων του αυτοκινήτου που είναι νοµοθετικά κατοχυρωµένη και αποτελεί µέλος της Παγκόσµιας Οµοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων - FIVA). Για περισσότερες πληροφορίες µπορείτε να επικοινωνείτε µε την ΕΛΠΑ στο τηλέφωνο 210-6068800 (Μεσογείων 395, Αγ. Παρασκευή) ή µε την ΦΙΛΠΑ στο 210-6534700 (Πίνδου 92, Παπάγου)
Ποιες είναι οι διαδικασίες για χαρακτηριστεί το αυτοκίνητο ιστορικό;
Το πρώτο είναι να πάρει το υποψήφιο αυτοκίνητο έγκριση από την ειδική επιτροπή τηςΕΛΠΑ. Εφόσον ο ιδιοκτήτης του πάρει το πράσινο φως από την ΕΛΠΑ, θα πρέπει να καταθέσει τις κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να τουδοθούν οι πινακίδες της ΕΛΠΑ. Ο ιδιοκτήτης του συµπληρώνει µια πληρέστατη φόρµα στην ΕΛΠΑ ενώ δίνει και κάποιες φωτογραφίες του µοντέλου. Αντίστοιχα, και στην ΦΙΛΠΑ περνάει από τεχνική επιτροπή και µόλις αποκτήστε την κάρτα τηςFIVA παίρνετε και τις πινακίδες.
Πού εδρεύουν οι τεχνικές επιτροπές;
Εκτός από την Αθήνακαι τη Θεσσαλονίκη υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις µεγάλες πόλεις της χώρας όπου εκλεγµένα και εξουσιοδοτηµένα µέλη διεκπεραιώνουν τον τεχνικό έλεγχο. Ο κάτοχος ιστορικού αυτοκινήτου απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα;
Ο κάτοχος ιστορικού αυτοκινήτου δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, όµως το αυτοκίνητο θαπρέπει να συνεχίζει ναείναι ασφαλισµένο. Το κόστος των ασφαλίστρων είναι πιο προσιτό από τα αυτοκίνητα που έχουν κρατικέςπινακίδες επειδή αναγνωρίζεται το γεγονός ότι είναι αυτοκίνητα περιορισµένης κυκλοφορίας. Για παράδειγµα, στη ΦΙΛΠΑ τα µέλη τους έχουν δωρεάν ασφάλιση και το µόνο κόστοςείναι η ετήσια συνδροµή των 130 ευρώ.
Υπάρχουν περιορισµοί στην κυκλοφορία του ιστορικού αυτοκινήτου;
Ναι, η αντίκα σας µπορεί να κυκλοφορεί µόνο τις ηµέρες που διεξάγονται αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων ή κάποιες άλλες εκδηλώσεις σχετικά µε το κλασικό αυτοκίνητοκαι όταν πρόκειται να πάει το αυτοκίνητο για επισκευή ή σέρβις.
Υπάρχουν κυρώσεις στους κατόχους κλασικών αυτοκινήτων;
Ναι. Κυρίως όσοι παραβαίνουν τους περιορισµούς κυκλοφορίας. Σύµφωνα µε τον κ. Βερναρδάκη, πρόεδρο της ΦΙΛΠΑ, µέχρι σήµερα δενέχει καταγραφεί κάποιο περιστατικό από την Τροχαία. Οµως, σε περίπτωση που κάποιο µέλος της ΦΙΛΠΑ εντοπίσει ένα κλασικό αυτοκίνητο µε πινακίδες του συλλόγουνα κινείται αναίτια, τότεγίνεται σύσταση στον οδηγό και όσοι δεν συµµορφώνονται υπάρχει κίνδυνος να τους αφαιρεθούν οι πινακίδες.
Υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ ή εκποµπών ρύπων;
Τα πιστοποιηµένα κλασικά αυτοκίνητα επειδή είναι αναγνωρισµένα από το κράτος ωςοχήµατα περιορισµένης κυκλοφορίας δεν περνάνε από ΚΤΕΟ ή έλεγχο εκποµπώνρύπων. Επίσης, απαλλάσσονται από το καθεστώς του Τέλους Κύκλου Ζωής που προβλέπει την απόσυρσή τους στα κέντρα ανακύκλωσης.
Είναι όµως µόνο συναισθηµατικοί οι λόγοι που οδηγούν κάποιους να µετατρέψουν το σαραβαλάκι τους σε αντίκα ή και οικονοµικοί; Τα χαρακτηρισµένα κλασικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και αυτό έχει δώσει το ερέθισµα (πιθανόν λόγω οικονοµικής κρίσης αλλά και αύξησης των τελών κυκλοφορίας) σε πολλούς κατόχους παλαιών µοντέλων να τα βαφτίσουν κλασικά. Σύµφωνα µε την ΕΛΠΑ, τους τελευταίους µήνες έχει παρατηρηθεί αύξηση ενδιαφέροντος από κατόχους παλαιών αυτοκινήτων που θέλουν να τα µετατρέψουν σε ιστορικά. Βασική προϋπόθεση είναι να περάσετε τις εξετάσεις της τεχνικής επιτροπής (της ΕΛΠΑ ή της ΦΙΛΠΑ), να αποκτήσετε τις αντίστοιχες πινακίδες και το µόνο που αποµένει είναι να συµµετάσχετε σε αγώνες και καλλιστεία αντίκας. Πάντως, οι εξετάσεις δεν είναι και πολύ εύκολες και τα αυτοκίνητα περνάνε από εξονυχιστικό τεχνικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που από τις εκατοντάδες αιτήσεις που δέχονται η ΕΛΠΑ και η ΦΙΛΠΑ λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να πάρουν στο τέλος τις πολυπόθητες πινακίδες.
Ποια αυτοκίνητα µπορούν να χαρακτηριστούν ιστορικά;
Αυτά που είναι ηλικίας 30 ετών και άνω.
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο τις πινακίδες της ΕΛΠΑ ή της ΦΙΛΠΑ;
Εφόσον το µοντέλο είναιάνω των 30 ετών, θα πρέπει να πληροί µια σειρά από προϋποθέσεις όπωςείναι η αυθεντικότητα και η κατάσταση του οχήµατος (να µην έχουν γίνει µετασκευές στο αµάξωµα του ή τροποποιήσεις που αλλοιώνουν την αρχική εικόνα του κατασκευαστή).
Πού πρέπει να απευθύνονται οι ενδιαφερόµενοι;
Στην ΕΛΠΑ (ως µέλος της FIA) και τη ΦΙΛΠΑ (είναι η λέσχη φίλων του αυτοκινήτου που είναι νοµοθετικά κατοχυρωµένη και αποτελεί µέλος της Παγκόσµιας Οµοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων - FIVA). Για περισσότερες πληροφορίες µπορείτε να επικοινωνείτε µε την ΕΛΠΑ στο τηλέφωνο 210-6068800 (Μεσογείων 395, Αγ. Παρασκευή) ή µε την ΦΙΛΠΑ στο 210-6534700 (Πίνδου 92, Παπάγου)
Ποιες είναι οι διαδικασίες για χαρακτηριστεί το αυτοκίνητο ιστορικό;
Το πρώτο είναι να πάρει το υποψήφιο αυτοκίνητο έγκριση από την ειδική επιτροπή τηςΕΛΠΑ. Εφόσον ο ιδιοκτήτης του πάρει το πράσινο φως από την ΕΛΠΑ, θα πρέπει να καταθέσει τις κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να τουδοθούν οι πινακίδες της ΕΛΠΑ. Ο ιδιοκτήτης του συµπληρώνει µια πληρέστατη φόρµα στην ΕΛΠΑ ενώ δίνει και κάποιες φωτογραφίες του µοντέλου. Αντίστοιχα, και στην ΦΙΛΠΑ περνάει από τεχνική επιτροπή και µόλις αποκτήστε την κάρτα τηςFIVA παίρνετε και τις πινακίδες.
Πού εδρεύουν οι τεχνικές επιτροπές;
Εκτός από την Αθήνακαι τη Θεσσαλονίκη υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις µεγάλες πόλεις της χώρας όπου εκλεγµένα και εξουσιοδοτηµένα µέλη διεκπεραιώνουν τον τεχνικό έλεγχο. Ο κάτοχος ιστορικού αυτοκινήτου απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα;
Ο κάτοχος ιστορικού αυτοκινήτου δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, όµως το αυτοκίνητο θαπρέπει να συνεχίζει ναείναι ασφαλισµένο. Το κόστος των ασφαλίστρων είναι πιο προσιτό από τα αυτοκίνητα που έχουν κρατικέςπινακίδες επειδή αναγνωρίζεται το γεγονός ότι είναι αυτοκίνητα περιορισµένης κυκλοφορίας. Για παράδειγµα, στη ΦΙΛΠΑ τα µέλη τους έχουν δωρεάν ασφάλιση και το µόνο κόστοςείναι η ετήσια συνδροµή των 130 ευρώ.
Υπάρχουν περιορισµοί στην κυκλοφορία του ιστορικού αυτοκινήτου;
Ναι, η αντίκα σας µπορεί να κυκλοφορεί µόνο τις ηµέρες που διεξάγονται αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων ή κάποιες άλλες εκδηλώσεις σχετικά µε το κλασικό αυτοκίνητοκαι όταν πρόκειται να πάει το αυτοκίνητο για επισκευή ή σέρβις.
Υπάρχουν κυρώσεις στους κατόχους κλασικών αυτοκινήτων;
Ναι. Κυρίως όσοι παραβαίνουν τους περιορισµούς κυκλοφορίας. Σύµφωνα µε τον κ. Βερναρδάκη, πρόεδρο της ΦΙΛΠΑ, µέχρι σήµερα δενέχει καταγραφεί κάποιο περιστατικό από την Τροχαία. Οµως, σε περίπτωση που κάποιο µέλος της ΦΙΛΠΑ εντοπίσει ένα κλασικό αυτοκίνητο µε πινακίδες του συλλόγουνα κινείται αναίτια, τότεγίνεται σύσταση στον οδηγό και όσοι δεν συµµορφώνονται υπάρχει κίνδυνος να τους αφαιρεθούν οι πινακίδες.
Υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ ή εκποµπών ρύπων;
Τα πιστοποιηµένα κλασικά αυτοκίνητα επειδή είναι αναγνωρισµένα από το κράτος ωςοχήµατα περιορισµένης κυκλοφορίας δεν περνάνε από ΚΤΕΟ ή έλεγχο εκποµπώνρύπων. Επίσης, απαλλάσσονται από το καθεστώς του Τέλους Κύκλου Ζωής που προβλέπει την απόσυρσή τους στα κέντρα ανακύκλωσης.
- Κώδικας:
http://www.tanea.gr/AutoNEA/?aid=4628431
Παρόμοια θέματα
» Μέσα στο 2009 θα γίνει καλύτερο.
» καινούριο αμάξι....
» τι τα σπαει στο αμαξι σου?
» ποτε θέλετε να γίνει η επομενη συνάντηση μας...??
» ποτε θέλετε να γίνει η επομενη συνάντηση μας...???
» καινούριο αμάξι....
» τι τα σπαει στο αμαξι σου?
» ποτε θέλετε να γίνει η επομενη συνάντηση μας...??
» ποτε θέλετε να γίνει η επομενη συνάντηση μας...???
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης