H BMW αποφεύγει τους πεζούς
2 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
H BMW αποφεύγει τους πεζούς
Η BMW σε συνεργασία με το ερευνητικό πρόγραμμα AMULETT εξελίσσει ένα πρωτοποριακό σύστημα ασφαλείας που αυξάνει την ασφάλεια των πεζών στο δρόμο.
Άλλωστε δεν είναι ό,τι καλύτερο εκεί που προχωράς αμέριμνος να σου πετάγεται από το πουθενά κάποιος πεζός. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο λοιπόν το R&D τμήμα της BMW και σε συνεργασία με το ερευνητικό πρόγραμμα AMULETT έχει εξελίξει ένα σύστημα που απαλλάσσει τους οδηγούς από το άγχος τέτοιων καταστάσεων, χάρη στη λεγόμενη επικοινωνία Car-2-X Communication, με το οποίο υπάρχει επικοινωνία των οχημάτων με έναν ραδιοπομπό, για τον εντοπισμό για παράδειγμα ενός πεζού.
Στο AMULETT project, οι ερευνητές διερεύνησαν τις δυνατότητες του Car-2-X Communication με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών. Για το σκοπό αυτό, συνέδεσαν τα αυτόνομα συστήματα αξιολόγησης του οδηγικού περιβάλλοντος του αυτοκινήτου με την επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και ενός πομποδέκτη, που μεταφέρει ένας πεζός ή ποδηλάτης για τη δική του ασφάλεια. Μέσω αισθητήρων, το όχημα ανταλλάσσει δεδομένα με το “Amulett”, ένα στοιχείο τύπου RFID (Radio Frequency Identification), το οποίο μπορεί στο μέλλον να ενσωματωθεί σε μία σχολική τσάντα, ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα μπαστούνι βαδίσματος, για παράδειγμα.
Αναλυτικά, αυτό λειτουργεί ως εξής: λαμβάνοντας ένα ερευνητικό σήμα από το όχημα, ο πομποδέκτης μεταδίδει ένα μήνυμα αναγνώρισης. Αυτό επιτρέπει τον προσδιορισμό της θέσης. Το σημαντικότερο είναι ότι αναγνωρίζει τον φορέα (carrier) σαν έναν ευάλωτο χρήστη του δρόμου. Λειτουργεί ακόμα και αν ο φορέας δεν είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού τη στιγμή του κινδύνου, όπως για παράδειγμα, εάν ο πεζός είναι κρυμμένος από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή κάποιο φράχτη. Το Amulett αυτό-αναγνωρίζεται μέσω ενός κωδικού που συχνά αλλάζει τυχαία για να μην συνδέεται ο φορέας με ένα συγκεκριμένο πομποδέκτη. «Έτσι, διασφαλίζουμε ότι ο χρήστης παραμένει ανώνυμος – σύμφωνα με τους νόμους προστασίας δεδομένων – χωρίς να υπονομεύεται η αξιολόγηση των δεδομένων των αισθητήρων» εξηγεί ο Dr. Ralph Rasshofer, Project Manager του AMULETT, στο τμήμα BMW Group Research & Technology.
Η απόσταση ανάμεσα στον πεζό και το όχημα υπολογίζεται με βάση το χρόνο διαδρομής του σήματος, μεταξύ του ερευνητικού σήματος του αυτοκινήτου και της απόκρισης από τον πομποδέκτη . Αν με βάση αυτά τα δεδομένα, το σύστημα προβλέψει επικείμενη σύγκρουση, τότε ο οδηγός λαμβάνει μία προειδοποίηση. Συνεπώς, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, μπορούν να ενεργοποιηθούν περαιτέρω μέτρα για την αποφυγή ενός ατυχήματος, ή μείωσης των συνεπειών του – και στο μέλλον, θα εφαρμόζεται φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ως έσχατο μέτρο.
Κείμενο: Γιώργος Μούζος , Πηγή : www.sportdrive.gr
Άλλωστε δεν είναι ό,τι καλύτερο εκεί που προχωράς αμέριμνος να σου πετάγεται από το πουθενά κάποιος πεζός. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο λοιπόν το R&D τμήμα της BMW και σε συνεργασία με το ερευνητικό πρόγραμμα AMULETT έχει εξελίξει ένα σύστημα που απαλλάσσει τους οδηγούς από το άγχος τέτοιων καταστάσεων, χάρη στη λεγόμενη επικοινωνία Car-2-X Communication, με το οποίο υπάρχει επικοινωνία των οχημάτων με έναν ραδιοπομπό, για τον εντοπισμό για παράδειγμα ενός πεζού.
Στο AMULETT project, οι ερευνητές διερεύνησαν τις δυνατότητες του Car-2-X Communication με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών. Για το σκοπό αυτό, συνέδεσαν τα αυτόνομα συστήματα αξιολόγησης του οδηγικού περιβάλλοντος του αυτοκινήτου με την επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και ενός πομποδέκτη, που μεταφέρει ένας πεζός ή ποδηλάτης για τη δική του ασφάλεια. Μέσω αισθητήρων, το όχημα ανταλλάσσει δεδομένα με το “Amulett”, ένα στοιχείο τύπου RFID (Radio Frequency Identification), το οποίο μπορεί στο μέλλον να ενσωματωθεί σε μία σχολική τσάντα, ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα μπαστούνι βαδίσματος, για παράδειγμα.
Αναλυτικά, αυτό λειτουργεί ως εξής: λαμβάνοντας ένα ερευνητικό σήμα από το όχημα, ο πομποδέκτης μεταδίδει ένα μήνυμα αναγνώρισης. Αυτό επιτρέπει τον προσδιορισμό της θέσης. Το σημαντικότερο είναι ότι αναγνωρίζει τον φορέα (carrier) σαν έναν ευάλωτο χρήστη του δρόμου. Λειτουργεί ακόμα και αν ο φορέας δεν είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού τη στιγμή του κινδύνου, όπως για παράδειγμα, εάν ο πεζός είναι κρυμμένος από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή κάποιο φράχτη. Το Amulett αυτό-αναγνωρίζεται μέσω ενός κωδικού που συχνά αλλάζει τυχαία για να μην συνδέεται ο φορέας με ένα συγκεκριμένο πομποδέκτη. «Έτσι, διασφαλίζουμε ότι ο χρήστης παραμένει ανώνυμος – σύμφωνα με τους νόμους προστασίας δεδομένων – χωρίς να υπονομεύεται η αξιολόγηση των δεδομένων των αισθητήρων» εξηγεί ο Dr. Ralph Rasshofer, Project Manager του AMULETT, στο τμήμα BMW Group Research & Technology.
Η απόσταση ανάμεσα στον πεζό και το όχημα υπολογίζεται με βάση το χρόνο διαδρομής του σήματος, μεταξύ του ερευνητικού σήματος του αυτοκινήτου και της απόκρισης από τον πομποδέκτη . Αν με βάση αυτά τα δεδομένα, το σύστημα προβλέψει επικείμενη σύγκρουση, τότε ο οδηγός λαμβάνει μία προειδοποίηση. Συνεπώς, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, μπορούν να ενεργοποιηθούν περαιτέρω μέτρα για την αποφυγή ενός ατυχήματος, ή μείωσης των συνεπειών του – και στο μέλλον, θα εφαρμόζεται φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ως έσχατο μέτρο.
Κείμενο: Γιώργος Μούζος , Πηγή : www.sportdrive.gr
chrisstavr- Bmw Lover
-
Αριθμός μηνυμάτων : 493
Ηλικία : 35
Τόπος : Θεσσαλονίκη
Μοντέλο BMW : E90 3.18
Παρόμοια θέματα
» Έρευνα: Οι Βρετανοί λένε ότι είναι ευκολότερο να συντηρήσουν το αυτοκίνητο τους παρά τη φίλη τους
» για σε όλους τους bmw ;)
» για τους απαισιόδοξους.....
» Η Lexus δεν θα πάρει τους πετρελαιοκινητήρες της BMW
» Η BMW φροντίζει τους diesel
» για σε όλους τους bmw ;)
» για τους απαισιόδοξους.....
» Η Lexus δεν θα πάρει τους πετρελαιοκινητήρες της BMW
» Η BMW φροντίζει τους diesel
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης