Τεχνολογίες Aktiv: ενεργά βήματα για τη μελλοντική μετακίνηση.
Σελίδα 1 από 1
Τεχνολογίες Aktiv: ενεργά βήματα για τη μελλοντική μετακίνηση.
Μόναχο. Η μετακίνηση είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της σύγχρονης κοινωνίας και αποτελεί δείγμα οικονομικής ευημερίας. Όλοι πρέπει να ταξιδεύουν με τον πιο ασφαλή, αποδοτικό και άνετο τρόπο. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, 18 εταίροι από τη βιομηχανία αυτοκινήτου (από εταιρίες ηλεκτρονικών, τηλεπικοινωνιών και λογισμικού μέχρι ερευνητικά ινστιτούτα και οργανισμοί αυτοκινητόδρομων και μεταφορών), ένωσαν τις δυνάμεις τους στη Γερμανική ερευνητική πρωτοβουλία με την ονομασία Aktiv. Στη συνεδρία κλεισίματος στο Mendig παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του project.
Aktiv σημαίνει “Adaptive und Kooperative Technologien für den Intelligenten Verkehr” (Προσαρμοζόμενες και Συνεργατικές Τεχνολογίες για Ευφυή Κυκλοφορία). Με στόχο μία ασφαλέστερη και χωρίς ανάσχεση μελλοντική οδική κυκλοφορία, οι συμμετέχοντες εταίροι δημιούργησαν 15 επιμέρους project από τα οποία προήλθαν νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού και λύσεις για μία αποδοτική διαχείριση της κυκλοφορίας και κατάλληλες επικοινωνίες Car2x. Με το Active Safety project, οι ειδικοί και οι ερευνητές του BMW Forschung und Technik GmbH έχουν συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής κυκλοφοριακής ασφάλειας.
Πρωτοποριακά συστήματα υποστήριξης οδηγού για ενεργητική ασφάλεια.
Η καλύτερη προστασία από ατυχήματα, είναι η ενεργητική ασφάλεια του οχήματός του.
Γι’ αυτό, στο project Ενεργητικής Ασφάλειας, οι ειδικοί του BMW Forschung und Technik GmbH δημιούργησαν ένα σύστημα υποστήριξης με την ονομασία Active Hazard Braking. Αυτή η λειτουργία δεν περιορίζει απλά τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, κάτι για το οποίο πρωτίστως είναι σχεδιασμένα τα υπάρχοντα συστήματα πέδησης επείγουσας ανάγκης: στόχος είναι η πλήρης εξάλειψη οπίσθιων συγκρούσεων. Οι laser scanners του αυτοκινήτου παρακολουθούν την κατάσταση του δρόμου μπροστά και στο πλάι, ενώ αισθητήρες ραντάρ εποπτεύουν την πίσω περιοχή.
Επιπλέον, αξιολογείται η συμπεριφορά του οδηγού σε μία συγκεκριμένη κατάσταση. «Αν οι αισθητήρες αναγνωρίσουν την απειλή μιας σύγκρουσης, ο οδηγός προειδοποιείται ανάλογα και, αν χρειαστεί τα φρένα ενεργοποιούνται πλήρως για την αποφυγή ενός ατυχήματος» εξηγεί ο Philipp Reinisch από το BMW Forschung und Technik GmbH, ο οποίος ασχολείται με το Active Hazard Braking.
Κάτι επίσης σημαντικό είναι οι επικοινωνίες Car2x: το όνομα δόθηκε για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ δύο οχημάτων ή μεταξύ οχήματος και υποδομής κυκλοφορίας. Η έμφαση εδώ επεκτείνεται πέραν των αυτοκινήτων, όπως και στο πλαίσιο της στρατηγικής ConnectedRide της BMW Motorrad, περιλαμβάνει και τις μοτοσικλέτες στο δίκτυο επικοινωνίας. Τα δεδομένα από άλλους χρήστες των δρόμων που συλλέγονται μέσω του συστήματος επικοινωνίας Car2x δημιουργούν τη βάση για ένα σύστημα υποστήριξης οδηγού που εξελίχθηκε στο επιμέρους project Intersection Assistance. «Αν αυτό το σύστημα υποστήριξης διαπιστώσει ότι ένας οδηγός έχει πέσει έξω στους υπολογισμούς του, τότε τον προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση μέσω οπτικού και ηχητικού σήματος. Κατά τη διάρκεια του χρόνου απόκρισης, το σύστημα ενεργοποιεί περίπου το 30% της μέγιστης πίεσης πέδησης για ένα δευτερόλεπτο, μία προφανής ένδειξη για τον οδηγό ώστε να φρενάρει ο ίδιος. Παράλληλα, μία μοτοσικλέτα με προτεραιότητα σκόπιμα προσελκύει την προσοχή: μεγάλη σκάλα φώτων, πρόσθετα πλαϊνά προειδοποιητικά φώτα LED και τα αλάρμ ενεργοποιούνται για να τονίσουν την παρουσία της.
Στην περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, ηχεί και η κόρνα της μοτοσικλέτας. Η οδική συμπεριφορά της δεν επηρεάζεται από αυτό». Αυτή η ζωηρή περιγραφή γίνεται από τον Dr Felix Klanner, ο οποίος εξέλιξε το σύστημα “Intersection Assistance” στο BMW Forschung und Technik GmbH.
Ευφυής διαχείριση κυκλοφορίας για ελεύθερη ροή.
Με την επωνυμία Adaptive Navigation, το BMW Group παρουσιάζει μία εξέλιξη που στόχο έχει τη συγκέντρωση διαφορετικών πηγών πληροφοριών. Σήμερα, η αγορά έχει ήδη διάφορες παροχές πληροφοριών της κυκλοφορίας. Τέτοια παραδείγματα είναι δεδομένα βρόγχων (loop data), Floating Car Data, Extended Floating Car Data, δεδομένα κινητού τηλεφώνου και στατιστικά στοιχεία κυκλοφοριακού φόρτου. «Ωστόσο, βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του ταξιδιού και το μέλλον θα φέρει πλείστες νέες πηγές πληροφοριών. Ειδικότερα, διαδικτυακοί τόποι όπως το Google και οι εικονικές κοινότητες των Facebook, Twitter ή MySpace θα εκμεταλλευτούν τις δυνατότητές τους για να κατακλύσουν την αγορά με προσφορές πληροφοριών, μερικές από τις οποίες θα είναι δωρεάν. Αλλά σε όλα αυτά, υπάρχει μία τάση να παραβλέπεται γενικά η επιθυμία του πελάτη για αξιόπιστες, ποιοτικές πληροφορίες», εξηγεί η Dr. Irina Matschke της BMW. «Πρέπει να δημιουργηθεί ένα μοναδικό σύνολο ποιοτικών πληροφοριών από ποικίλες πηγές δεδομένων, κάθε μία με μικρή αλλά γνωστή αξία», συνεχίζει η Matschke. Επομένως, στο Aktiv project, το BMW Group έχει εξελίξει μία ‘λογική’ που συνδυάζει τις διάφορες πηγές πληροφοριών οι οποίες χρησιμοποιούνται από τον πελάτη ενώ βρίσκεται καθοδόν. Έτσι, ξεκινώντας ο πελάτης ένα ταξίδι, παρουσιάζεται μία ακριβής εικόνα για το τι μπορεί να περιμένει ενώ οδηγεί και πότε θα φτάσει στον προορισμό του υπό φυσιολογικές συνθήκες, αλλά και με τις καλύτερες ή τις λιγότερο ευνοϊκές περιστάσεις.
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης