Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Volvo S60 (video)
Σελίδα 1 από 1
Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Volvo S60 (video)
Για να προλάβω αντιδράσεις «σου φαίνονται λίγα τα 30 χιλιάρικα;», θυμίζω ότι ο γερμανικός ανταγωνισμός ξεκινά από τις 40.000 ευρώ και φτάνει τις 60.000! Το Saab 9-3 κοστίζει 38.000 ευρώ και μόνο η 159 ΤΒΙ είναι σε παραπλήσια τιμή (28.000 ευρώ)! Τούτων δοθέντων, το νέο S60 κλέβει πραγματικά την παράσταση και, κατά την άποψή μας, δικαιολογημένα θα αποτελέσει βασική επιλογή όποιων θέλουν να διαφέρουν.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Εν αρχή ην ο κινητήρας.
Ολοκαίνουργιος, με ονομασία Ecoboost, αποδίδει 203 PS και -το κυριότερο- ροπή 30,6 kgm, που διατηρείται σταθερή από τις 1.750 έως τις 4.000 rpm. Ο ανυποψίαστος χρήστης δύσκολα θα καταλάβει ότι πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με τέτοια ομοιογένεια και γραμμικότητα.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα καινούριο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες ακόμη και με τέρμα γκάζι στον κόφτη και η κλιμάκωση εναρμονισμένη με τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το S60 της δοκιμής μας διέθετε την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (Comfort, Sport, Advance) μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τον ρυθμό απόσβεσης. Στην πράξη, δεν είδαμε μεγάλη διαφορά. Θεωρούμε ότι στην επιλογή Comfort θα έπρεπε το αυτοκίνητο να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση. Σε αυτό ίσως έπαιζαν ρόλο και οι 19άρες ζάντες με τα σπορ ελαστικά 235/40 της Continental (Conti Sport 3). Η ανάρτηση του S60 έχει γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Καλοτάξιδο!
Συμπληρώσαμε 800 km πίσω από το τιμόνι του Volvo σε όλων των ειδών τους δρόμους. Η ηχομόνωση της καμπίνας, η ποιότητα των υλικών, η εργονομία και το άψογο σε λειτουργία κλιματιστικό συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον, ενώ τα καθίσματα μας φάνηκαν λίγο σκληρά.
Στην ενεργητική ασφάλεια το Volvo απλά δεν παίζεται! Σε προειδοποιεί αν αλλάξεις λωρίδα χωρίς φλας, οι κάμερες κάτω από τους καθρέφτες βλέπουν στην τυφλή γωνία και το σύστημα BLIS δίνει οπτικό και ηχητικό σήμα αν υπάρχει παραπλεύρως όχημα. Τo Adaptive Cruise Control αυξομειώνει ταχύτητα και απόσταση, το ρυθμίζεις όταν ξεκινάς και πατάς ξανά φρένο μόνο στα διόδια!
Υπάρχει ακόμη και λογισμικό που αξιολογεί όλες τις κινήσεις του οδηγού και του προτείνει «διάλειμμα» μέσω μηνύματος στην οθόνη του αυτοκινήτου, αν κρίνει ότι αυτές ενέχουν κίνδυνο. Το S60 φιλοξένησε με άνεση τα πράγματα της τριμελούς οικογένειάς μας με τον χώρο των αποσκευών να φτάνει τα 380 lt.
Εξαίρετες εντυπώσεις μάς άφησαν τα φρένα του Volvo, όπως και η παροιμιώδης σταθερότητά του σε φρενάρισμα πανικού από χιλιόμετρα κοντά στην τελική του. Τέλος, η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλέστατη και οροθετείται από τα «διακριτικά» ηλεκτρονικά. Μη βάζετε στο μυαλό σας χαζοσπιναρίσματα και τα σχετικά. Η ποιότητα κύλισης του Volvo και η γραμμικότητα του κινητήρα δεν προκαλούν τέτοιες καταστάσεις.
Ανεπιφύλακτα αποτελεί μια εξαιρετικά συμφέρουσα αγορά για όποιον ψάχνεται στην κατηγορία. Σύντομα θα αρχίσει η διάθεσή του στην αγορά και με τον κινητήρα 1,6 lt, 180 PS.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.999 cc
Ισχύς: 203 PS / 6.000 rpm
Ροπή: 30.6 kgm /1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 7,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 11,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 189 gr/km
Βάρος: 1.545 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.628/1.899/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: 30.300 ευρώ (βασική έκδοση)
Παρόμοια θέματα
» Τον Ιούλιο το νέο Mitsubishi ASX στην Ελλάδα
» Δοκιμάζουμε την Mercedes SLS AMG! (video)
» TI EINAI BIA ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...
» Κατέφθασε στην Ελλάδα η BMW X1
» Επίσημο: Η Ford πουλά την Volvo στην Geely για $1.8 δις
» Δοκιμάζουμε την Mercedes SLS AMG! (video)
» TI EINAI BIA ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...
» Κατέφθασε στην Ελλάδα η BMW X1
» Επίσημο: Η Ford πουλά την Volvo στην Geely για $1.8 δις
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης