ΣΕΑΑ: Μείωση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων κατά -68,6% τον περασμένο Αύγουστο
Σελίδα 1 από 1
ΣΕΑΑ: Μείωση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων κατά -68,6% τον περασμένο Αύγουστο
Η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου βαθαίνει συνεχώς την κρίση στον κλάδο. Κατά τον περασμένο Αύγουστο, όπως διαπιστώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Υπ. Υποδομών, η κάμψη των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το -68,6%, ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 ή το -65,3%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009…
Αντίθετα από τη στόχευση, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα οδηγεί πλέον οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα, εξαιτίας της υψηλής «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως έχει γίνει γνωστό, το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε περίπου 1 δις ευρώ. Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 640 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010, ήτοι 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι η πολιτεία πρέπει επειγόντως να λάβει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επίσης επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας, πολύ υψηλής φορολογίας, θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα (πχ. σε 20-25%) και η ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.
Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο του αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται ιστορικά περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια. Δυστυχώς, ήδη καταγράφεται από επίσημα στοιχεία μείωση στην απασχόληση και στην επιχειρηματικότητα που υπερβαίνει το 10%.
Σοκ στην αγορά αυτοκινήτου: Πτώση 68% στις πωλήσεις
Στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο, με την πτώση να φτάνει το 68,6%.
Πλέον η κατάσταση σε μία από τις -μέχρι πρότινος- λίγες υγιείς αγορές της χώρας μας, είναι σε οριακό επίπεδο, με τους 90.000 εργαζόμενους να ανησυχούν βλέποντας την πτώση της απασχόλησης - επιχειρηματικότητας να ξεπερνάει το 10%.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπ. Υποδομών, η κάμψη των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων κατά των Αύγουστο έφθασε το -68,6%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, ο οποίος, σημειώστε, πως είχε τα θετικά… απόνερα της μείωσης του τέλους ταξινόμηση, μέτρο που έληξε το πρώτο δεκαήμερο του περσινού Αυγούστου.
Η εικόνα είναι σαφώς πιο ξεκάθαρη συγκρίνοντας το μέσο όρο του Αυγούστου της πενταετίας 2004-2009 με αυτόν του τρέχοντος έτους. Η μείωση με αυτά τα δεδομένα είναι στο 65,3%, κάτι που αποδεικνύει πως πλέον η αγορά αυτοκινήτου είναι στο χείλος του γκρεμού.
Βασικά αίτια αυτής της πτώσης, πέρα από την υφιστάμενη οικονομική κρίση, είναι και η φορομπηχτική συμπεριφορά της Κυβέρνησης απέναντι στο αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα της εκτεταμένης αύξηση της φορολογίας οδηγεί πλέον οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα, εξαιτίας της υψηλής «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Ετσι, εκεί που το κράτος εισέπραττε στο παρελθόν περί τα 1,5 δις ευρώ, από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων (από τους φόρους), το 2010 θα εισπράξει περίπου 640 εκατομμύρια ευρώ… Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό (που είναι τα 980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, καλεί την Κυβέρνηση να λάβει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας τα επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Ετσι με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας πολύ υψηλής φορολογίας, θα επιτευχθεί ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς σε πιο «λογικά» επίπεδα (εκτιμάται σε 20 με 25%) ενώ θα επέλθει αυτομάτως και η ανάκτηση των πολυπόθητων δημοσιονομικών εσόδων.
Παρόμοια θέματα
» ΣΕΑΑ: Συνέχιση της μεγάλης πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου τον περασμένο Ιούνιο (-45,7%)
» ΣΕΑΑ: Δραματική πτώση της αγοράς αυτοκινήτου κατά το περασμένο Ιούλιο (-64,3%)
» Μείωση προστίμων του ΚΟΚ
» ΣΕΑΑ: Πρωτοφανής πτώση κατά -53,7% της αγοράς αυτοκινήτου τον περασμένο Μάιο.
» Μείωση 42% των νέων αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2011
» ΣΕΑΑ: Δραματική πτώση της αγοράς αυτοκινήτου κατά το περασμένο Ιούλιο (-64,3%)
» Μείωση προστίμων του ΚΟΚ
» ΣΕΑΑ: Πρωτοφανής πτώση κατά -53,7% της αγοράς αυτοκινήτου τον περασμένο Μάιο.
» Μείωση 42% των νέων αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2011
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης