Seat Leon Cupra
Σελίδα 1 από 1
Seat Leon Cupra
Από την εποχή των πρώτων Ibiza με τον κινητήρα "system Porsche", η Seat είχε δημιουργήσει ένα σπορτίφ προφίλ που απευθυνόταν κυρίως στους νέους, λόγω και των μικρών και προσιτών σε τιμή αυτοκινήτων της. Οι εποχές έχουν αλλάξει φυσικά, η Seat έχει και ακριβότερα αυτοκίνητα (πάντα, όμως, με καλό "value for money" και φτηνότερα από τα αντίστοιχα γερμανικά του γκρουπ VW), αλλά η σπορτίβ εικόνα έχει παραμείνει, αποτελεί μάλιστα και επίσημη φιλοσοφία της μάρκας στα πλαίσια της κατανομής των ρόλων μέσα στον γερμανικό όμιλο. Και το Leon αποτελεί μια πολύ χαρακτηριστική εφαρμογή αυτής της φιλοσοφίας, ιδιαίτερα στην πιο σπορ έκδοσή του, το Cupra.
Η πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου δεν άλλαξε και πολλά πράγματα στα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του, αφού ήταν κυρίως σχεδιαστική, με νέα μάσκα, προφυλακτήρες κλπ., και περιλάμβανε προσθήκες στα διαθέσιμα στοιχεία εξοπλισμού, όπως φώτα Xenon νέο σύστημα κλιματισμού, στρεφόμενα φώτα κλπ. Η εικόνα του εσωτερικού δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, με τα μπάκετ καθίσματα να τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο -πρέπει να το τονίσουμε εξαρχής- ελάχιστη σχέση έχει με τα υπόλοιπα Leon πέρα από την κοινή εμφάνιση, αφού τα λειτουργικά στοιχεία του είναι σημαντικά «δουλεμένα», ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα «καθαρόαιμο».
Το εσωτερικό είναι βέβαια αυτό που μοιάζει περισσότερο στις άλλες εκδόσεις του μοντέλου, με τους δεδομένους περιορισμούς των διαστάσεων, της υλοποίησης του ταμπλό κλπ., η χρησιμοποίηση των μπάκετ όμως δεν είναι μικρή διαφορά, γιατί είναι πολύ καλά, με εξαιρετική στήριξη του σώματος κι αυτό είναι σημαντικό σ' ένα σπορ αυτοκίνητο, όπου ο οδηγός πρέπει να αισθάνεται όσο το δυνατό πιο άνετα όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί πέρα από τα όρια της καθημερινής οδήγησης. Έτσι, η ήδη πολύ καλή θέση οδήγησης του Leon γίνεται εδώ ακόμα καλύτερη και το μόνο σημείο όπου μπορεί να γίνει κάποια κριτική, είναι η κάπως αυξημένη νεκρή γωνία στην ορατότητα πίσω δεξιά λόγω του σχήματος του αυτοκινήτου.
Κατά τα άλλα το εσωτερικό είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, φιλοξενώντας πολύ άνετα 4 επιβάτες, χωρίς συμβιβασμούς στο επίπεδο των γονάτων και το κεφαλιού. Οι 4 πόρτες κάνουν ακόμα πιο εύκολη τη χρησιμοποίηση του αυτοκινήτου από τους πίσω επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην είναι κορυφαία προτεραιότητα σ' ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά αφού υπάρχει και είναι ικανοποιητικός (341 λίτρα), τόσο το καλύτερο! Την εικόνα της πρακτικότητας και της λειτουργικότητας του εσωτερικού συμπληρώνουν οι χώροι για μικροπράγματα, που είναι παραπάνω από αρκετοί. Όσο για την ποιότητα, βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία και ικανοποιεί απόλυτα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, το αυτοκίνητο δείχνει πολύ γεροδεμένο και δεν τρίζει (κι αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό σε μια σπορ έκδοση, που αναπόφευκτα έχει πολύ πιο σκληρές αναρτήσεις). Η τιμή των 29.360 ευρώ είναι σίγουρα ανταγωνιστική γι' αυτό που είναι το αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο αφού συνδυάζεται και μ' ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, με 6 αερόσακους, ESP, hill holder, cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ραδιο-CD με 8 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, προβολής ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. κλπ.
Λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται και από αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής, ενώ είναι εμφανής ο σπορ χαρακτήρας του
Αυτό που έχει σημασία πάνω απ' όλα σ' ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όμως, είναι η ευχαρίστηση που προσφέρει στο δρόμο. Κι αυτή είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού εξαιρετικών επιδόσεων και μιας συμπεριφοράς που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ανήκει σ' ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με τόσο δυνατό κινητήρα. Ο 2λιτρος κινητήρας TSI με τους 240 ίππους, σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με άλλες, λιγότερο δυνατές εκδόσεις του, με μπλοκ του κινητήρα κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό, μεγαλύτερης αντοχής, έχει ενισχυμένα έδρανα στροφαλοφόρου, έμβολα και μπιέλες κλπ., εντυπωσιάζει κατ' αρχάς με τη σχεδόν εντελώς «επίπεδη» καμπύλη ροπής, που παραμένει σταθερή στη μέγιστη τιμή της των 30,6 kgm σε όλη την περιοχή από τις 2.200 ως τις 5.500 στροφές! Αυτό είναι κάτι που το αισθάνεσαι στον δρόμο, όχι μόνο από τον τρόπο που επιταχύνει το αυτοκίνητο, αλλά κι από την αμεσότητα με την οποία αυτός ο κινητήρας ανταποκρίνεται στις εντολές από το δεξί σου πόδι.
Αυτός ο κινητήρας πραγματικά μας εντυπωσίασε με τη ροπή, την ευστροφία και τη δύναμή του, με τον τρόπο συνολικά που ανταποκρίνεται στις εντολές και τις προσδοκίες του οδηγού. Οι επιταχύνσεις είναι ακαριαίες και οι στροφές ανεβαίνουν χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Το πολύ καλό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων είναι επίσης σωστά κλιμακωμένο, έχει σωστή αίσθηση και ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του κινητήρα, δημιουργώντας έτσι ένα σύνολο αντάξιο ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μια απλή έκδοση επιδόσεων, αλλά ένα καθαρόαιμο με όλη τη σημασία της λέξης.
Αντίστοιχα καλή είναι επίσης και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που στην ανανεωμένη έκδοσή του εφοδιάζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα XDS, που λειτουργεί σε συνδυασμό με το ESP σαν διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Στοιχείο ευπρόσδεκτο σ' αυτό το Leon, γιατί η τεράστια ροπή και οι 2,5 εκατοντάδες ίπποι του περνούν στο δρόμο μέσω των μπροστινών τροχών μόνο κι αυτό σίγουρα χρειάζεται ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία για να γίνει αποτελεσματικά. Φυσικά στο Cupra όλα τα στοιχεία του «πλαισίου» είναι διαφοροποιημένα σε σχέση με τα υπόλοιπα Leon, για την αύξηση ακριβώς αυτής της αποτελεσματικότητας. Οι «σπορ» αναρτήσεις είναι χαμηλωμένες, διαφορετική είναι η αντιστρεπτική ράβδος εμπρός, ενώ τα ψαλίδια και ορισμένα άλλα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, κάτι που μειώνει το μη φερόμενο βάρος μπροστά κατά 7,5 κιλά, βελτιώνοντας την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και την απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Τεράστιοι αεριζόμενοι δίσκοι 34,5 εκ. έχουν τοποθετηθεί εμπρός, ενώ μεγάλοι είναι και οι πίσω δίσκοι των 28,6 εκ. Οι τροχοί είναι 18'', με λάστιχα 225/40 18, ενώ αλλαγές έχουν γίνει και στο πρόγραμμα υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, για να βελτιωθεί η αίσθηση που παρέχει στον οδηγό (εξακολουθεί πάντως να είναι πιο ελαφρύ απ' όσο πρέπει σ' ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο).
Το κράτημα, λοιπόν, του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, η κατευθυντικότητα επίσης, παρά τη μπροστινή κίνηση, η υποστροφή στη μεγάλη πίεση δεν είναι υπερβολική (γι' αυτό και αν έχεις την αυτοσυγκράτηση που απαιτείται όταν χειρίζεσαι 240 ίππους και τέτοια ροπή, δεν προκαλείς την συνεχή ενεργοποίηση του ESP, ακόμα και στους ελληνικούς δρόμους με την πολύ κακή πρόσφυση). Επίσης υπερστροφή, αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στη στροφή, δεν είναι αδύνατο να εμφανιστεί, ακόμα και με το ESP (απλώς το ESP επεμβαίνει μετά για τον έλεγχό της) και είναι δεδομένο ότι το αυτοκίνητο είναι στημένο με καθαρά σπορ λογική. Τέλος, τα φρένα είναι πράγματι εξαιρετικά, όχι μόνο σε αίσθηση και σε αποτελεσματικότητα, αλλά και σε αντοχή, όσο σκληρή κι αν είναι η χρήση τους.
Προφανώς δεν μπορούμε να μιλάμε για άνεση σ' ένα τέτοιο αυτοκίνητο, προφανώς οι εγκάρσιες ανωμαλίες και η μεγάλες λακκούβες γίνονται αισθητές αρκετά, αλλά στην οδήγηση σε «κανονικό» δρόμο το Cupra δείχνει ότι, παρά το σπορ χαρακτήρα του, έχει αρκετές δυνατότητες απορρόφησης και απόσβεσης κραδασμών που προέρχονται από τις φυσιολογικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι αναρτήσεις δηλαδή ελέγχουν σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς απαραίτητα να «κοπανάνε» και να κάνουν κουραστικό το αυτοκίνητο (μιλώντας πάντα για σχετικά ομαλό δρόμο και όχι για το σεληνιακό τοπίο της Αθήνας, όπου οι συνεχείς ανωμαλίες γίνονται έντονα αισθητές).
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Θέση οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
KATA
- Άνεση
- Αυξημένη κατανάλωση
- Ελαφρά αυξημένη «νεκρή» γωνία στην ορατότητα πίσω δεξιά
Το Leon Cupra είναι σαφώς ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο προς την οδηγική απόλαυση, με πολύ καλές επιδόσεις και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Τελικά το Leon Cupra είναι ένα αυτοκίνητο που προφανώς απευθύνεται σ' ένα πολύ ειδικό κοινό, εκείνους που επιθυμούν μια αυθεντική σπορ αίσθηση, με επιδόσεις και οδική συμπεριφορά που δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση. Αυτό το κοινό θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τις αρετές του αυτοκινήτου στο δρόμο, πολύ περισσότερο αφού συνδυάζονται με λειτουργικότητα και καλή ποιότητα κατασκευής, αλλά κι ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Κι αυτά σε μια τιμή που δεν είναι βέβαια προσιτή σε όλους, αλλά βρίσκεται παρ' όλα αυτά σε επίπεδα που δεν είναι και για τους... μεγιστάνες του πλούτου και είναι σίγουρα ανταγωνιστική σε σχέση με αυτή άλλων αυτοκινήτων με αντίστοιχο χαρακτήρα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Παρόμοια θέματα
» Seat Ibiza Cupra από €18.991
» Seat Ibiza Cupra
» Ο Jordi Gene πάει βόλτα την γιαγιά του με ένα Seat Leon Supercup
» Νέα σχέδια κατοχύρωσε η Seat
» Έτοιμο το νέο Seat Ibiza ECOMOTIVE
» Seat Ibiza Cupra
» Ο Jordi Gene πάει βόλτα την γιαγιά του με ένα Seat Leon Supercup
» Νέα σχέδια κατοχύρωσε η Seat
» Έτοιμο το νέο Seat Ibiza ECOMOTIVE
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης