γενικα νεα της Formoula 1
2 απαντήσεις
Σελίδα 4 από 5
Σελίδα 4 από 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Νικητής ο Lewis Hamilton
Στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα βρίσκεται πλέον ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός πήρε την καρό σημαία στο βροχερό Βέλγιο ενώ σε συνδυασμό με τις εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας θέσεις των Alonso, Button και Vettel ο πρώην πρωταθλητής έρχεται πιο κοντά στον πολυπόθητο τίτλο
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Mark Webber «ξέχασε να ξεκινήσει» με τους υπόλοιπους πιλότους να τον περνάν ο ένας μετά τον άλλον. Χωρίς τα ατυχήματα να λείψουν από τον πρώτο γύρο ο Rubens Barrichello μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια να στρίψει έπεσε πάνω στον Fernando Alonso και τον ανάγκασε από πολύ νωρίς να μπει στα pit stop. Κάπου εκεί εισήλθε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Lewis Hamilton οδηγούσε την κούρσα ενώ τη δεύτερη θέση είχε καταλάβει ο Robert Kubica ο οποίος την έχασε αμέσως μετά την απόσυρση του security car από τους Jenson Button και Sebastien Vettel.
Στο 18ο γύρο όμως ήρθε το τέλος για τους Jenson Button και Sebastien Vettel με τον δεύτερο να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου και να πέφτει δύναμη πάνω στον πρώτο. Ο Button εγκατέλειψε και ο Vettel επισκέφθηκε τα pit stop παίρνοντας ποινή διέλευσης χωρίς να είναι το μοναδικό που του συνέβη. Λίγους γύρους αργότερα σε επαφή του με τον Liuzzi βρέθηκε με κλαταρισμένο λάστιχο κάτι που τον ανάγκασε να ξαναεπισκεφθεί τα pit stop.
Προς το τέλος του αγώνα ο Fernando Alonso εγκατέλειψε με τη σειρά του έχοντας χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου και πέφτοντας πάνω στις μπαριέρες. Αμέσως μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Lewis Hamilton διατήρησε την πρώτη θέση παρόλες τις εξόδους του και ανέβηκε όχι μόνο στο υψηλότερο βάθρο αλλά και στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Mark Webber (ο οποίος βρίσκεται μία ανάσα από την πρώτη θέση) και Robert Kubica.
Γενική κατάταξη
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:29:04.268
2. Mark Webber RBR-Renault +1.5 δευτερόλεπτα
3. Robert Kubica Renault +3.4 δευτερόλεπτα
4. Felipe Massa Ferrari +8.2 δευτερόλεπτα
5. Adrian Sutil Force India-Mercedes +9.0 δευτερόλεπτα
6. Nico Rosberg Mercedes GP +12.3 δευτερόλεπτα
7. Michael Schumacher Mercedes GP +15.5 δευτερόλεπτα
8. Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari +16.6 δευτερόλεπτα
9. Vitaly Petrov Renault +23.8 δευτερόλεπτα
10. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes +34.8 δευτερόλεπτα
11. Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari +36.0 δευτερόλεπτα
12. Sebastien Buemi STR-Ferrari +39.8 δευτερόλεπτα
13. Jaime Alguersuari STR-Ferrari +49.4 δευτερόλεπτα
14. Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +1 γύρος
15. Sebastian Vettel RBR-Renault +1 γύρος
16. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +1 γύρος
17. Lucas di Grassi Virgin-Cosworth +1 γύρος
18. Timo Glock Virgin-Cosworth +1 γύρος
19. Jarno Trulli Lotus-Cosworth +1 γύρος
20. Sakon Yamamoto HRT-Cosworth +2 γύροι
Βαθμολογία οδηγών
1. Lewis Hamilton 182 βαθμοί
2. Mark Webber 179 βαθμοί
3. Sebastian Vettel 151 βαθμοί
4. Jenson Button 147 βαθμοί
5. Fernando Alonso 141 βαθμοί
6. Felipe Massa 109 βαθμοί
7. Robert Kubica 104 βαθμοί
8. Nico Rosberg 102 βαθμοί
9. Adrian Sutil 45 βαθμοί
10.Michael Schumacher 44 βαθμοί
11.Rubens Barrichello 30 βαθμοί
12.Kamui Kobayashi 21 βαθμοί
13.Vitaly Petrov 19 βαθμοί
14.Vitantonio Liuzzi 13 βαθμοί
15.Nico Hulkenberg 10 βαθμοί
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. RBR-Renault 330 βαθμοί
2. McLaren-Mercedes 329 βαθμοί
3. Ferrari 250 βαθμοί
4. Mercedes GP 146 βαθμοί
5. Renault 123 βαθμοί
6. Force India-Mercedes 58 βαθμοί
7. Williams-Cosworth 40 βαθμοί
8. BMW Sauber-Ferrari 27 βαθμοί
9. STR-Ferrari 10 βαθμοί
Όταν εμείς ακόμη το σκεφτόμαστε οι Βούλγαροι κατασκευάζουν πίστα Formula 1
Και ενώ εμείς ακόμη εξετάζουμε τα περίφημα κεφάλαια των Σεΐχηδων του Abu Dhabi και την συμφωνία με την Abu Dhabi Mare για την πώληση των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά να δείχνει να πηγαίνει άπατη, οι γείτονες μας φαίνεται ότι έχουν εξυπνότερους πολιτικούς.
Με ταχύτατες διαδικασίες ήρθαν σε συμφωνία με τον κρατικό επιχειρηματικό όμιλο του Abu Dhabi ώστε να κατασκευάσουν στην χώρα τους πίστα προδιαγραφών Formula 1. Οι Βούλγαροι το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να βρούνε την κατάλληλη τοποθεσία και όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν οι Σεΐχηδες (κατασκευή, εισαγωγή στο καλεντάρι της Formula 1 κτλ). Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας συζήτησε επίσης με τους Σεΐχηδες για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και λιμανιών στην Βουλγαρία.
Και εμείς με το Ελληνικό ανεκμετάλλευτο τόσα χρόνια (που ο Bernie Ecclestone το ήθελε διακαώς να γίνει πίστα) και με τον πρώην υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά να μην θέλει καν να ακούσει για πίστα χάσαμε την ευκαιρία (και πολλά χρήματα) μέσα από τα χέρια μας. Είπες κάτι;
Δημοσιεύθηκε από autoblogger
Update: US Gran Prix Austin Texas
Όλοι οι ενδιαφερόμενοι -καθώς και μερικοί που δεν τους νοιάζει- άκουσαν τον supremo της F1 να ανακοινώνει την επιστροφή στην Αμερική. Στην αρχή όλοι νομίζαμε οτι αναφερόταν στο σχέδιο που είχε ακουστεί εκείνη την περίοδο για πίστα μέσα στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Τότε όμως, εντελώς αναπάντεχα, ανακοίνωσε οτι ήρθε σε συμφωνία με το Austin του Texas για να φιλοξενήσει αυτό τον αγώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ακούστηκαν διάφορα σενάρια για αυτή την απόφαση! Σενάρια διαπλοκής και συνωμοσιών τα οποία όμως δεν έχουν καμία σημασία αυτή τη στιγμή καθώς για πρώτη φορά παρουσιάστηκε η σχεδίαση της πίστας στο ευρύ κοινό.
Φυσικά, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των πρόσφατων πιστών, έτσι και αυτή είναι σχεδιασμένη απο τον Γερμανό αρχιτέκτονα -και εκλεκτό του Bernie- Hermann Tilke. Δυστυχώς για εμάς οι δημιουργίες του Tilke δεν προσφέρουν συναρπαστικούς αγώνες (βλ. Σιγκαπούρη, Βαλένθια, Μπαχρέιν, Άμπου Ντάμπι κλπ) αλλά η τελευταία του δημιουργία για τους Αμερικανούς και το φιλοθεάμον κοινό φαίνεται να ανατρέπει -στα χαρτιά τουλάχιστον- αυτή την παράδοση. Τουλάχιστον δύο σημεία για προσπέρασμα -αν είναι κάποιος πολύ γενναίος αυτά γίνονται τέσσερα!- συνδυασμός γρήγορων και αργών στροφών αλλά και έντονες μεταβολές στο υψόμετρο στοιχειοθετούν θεωρητικά τουλάχιστον την συνταγή για την επιτυχία. Τώρα θα χρειαστεί απλά να περιμένουμε μέχρι το 2012 για να μάθουμε τι θα γίνει στην πραγματικότητα!
Video: O Massa έκλεψε στην εκκίνηση του Spa, η FIA το έμαθε από το Youtube !!!
Τα πανάκριβα συστήματα της FIA και τα δεκάδες μάτια των κριτών φαίνεται ότι δεν κάνουν καλά την δουλεία τους αφού ένα video που ανέβασε θεατής του αγώνα του Spa στο Youtube έχει ανάψει φωτιές στην Παγκόσμια Ομοσπονδία. Ο Massa λοιπόν, μετά τον warm lap πάρκαρε την Ferrari 1-2m ποιο μπροστά από το σημείο που έπρεπε, αλλά κανείς (!!!) δεν το πρόσεξε. Και όταν λέω κανείς, εννοώ κανείς! FIA, κριτές, αντίπαλοι οδηγοί και ομάδες δεν πρόσεξαν ότι ο Felipa Massa είχε σταματήσει πολύ ποιο μπροστά από σημείο που έπρεπε.
Ο Massa λογικά δεν θα δεχτεί κάποια ποινή μιας και δεν είχε γίνει καμία επίσημη διαμαρτυρία από οποιονδήποτε μέχρι την στιγμή που επισημοποιήθηκαν τα τελικά αποτελέσματα του Βελγικού GP την περασμένη Κυριακή αλλά η FIA δήλωσε ότι θα εξετάσει τους λόγους που δεν λειτούργησε το ηλεκτρονικά σύστημα εντοπισμού παράνομων εκκινήσεων και ότι δεν υπήρξε σχετική ενημέρωση από τους κριτές. Στόχος της FIA είναι να μην επαναληφθεί αντίστοιχο περιαστικό στο μέλλον. To επίμαχο video του “εγκλήματος” στη συνέχεια.
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Πίστα F1 στην Βουλγαρία;
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 03.09.2010
Γράψαμε στο άρθρο για τις πίστες που κατά καιρούς έχουν ανακοινωθεί ότι θα γίνουν σε γειτονικές μας χώρες και γράψαμε και για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας της Βουλγαρίας με την Emirates Associated Business Group. Αυτό τουλάχιστον ανέφεραν οι εφημερίδες της γειτονικής χώρας.
Έφτασε η είδηση και στα αυτιά των Αράβων και αυτοί τσαντίστηκαν. Γιατί; Όχι επειδή ήταν εμπιστευτική είδηση, αλλά δεν ήταν καν είδηση. Δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο μνημόνιο. Στην Βουλγαρική Sega ήρθε μια επιστολή στην οποία αναφέρεται ότι το Emirates Associated Business Group είναι τόσο απογοητευμένο με το αναληθές ρεπορτάζ κάτι που τους κάνει να ανακαλέσουν όλες τις επενδυτικές δραστηριότητες από την γείτονα χώρα.
Ο πρόεδρος του γρουπ λέει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι είναι τόσο αντιεπαγγελματίες και συμβουλεύει τον κόσμο να μην επενδύσει στην χώρα. Τονίζει ότι κάποιος ενδιάμεσος από το γραφείο του Βούλγαρου Πρωθυπουργού τους κάλεσε να επενδύσουν σε πίστα προδιαγραφών F1 στην Σόφια, αλλά η απάντηση που έδωσαν ήταν ότι «δεν ενδιαφερόμαστε».
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 03.09.2010
Γράψαμε στο άρθρο για τις πίστες που κατά καιρούς έχουν ανακοινωθεί ότι θα γίνουν σε γειτονικές μας χώρες και γράψαμε και για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας της Βουλγαρίας με την Emirates Associated Business Group. Αυτό τουλάχιστον ανέφεραν οι εφημερίδες της γειτονικής χώρας.
Έφτασε η είδηση και στα αυτιά των Αράβων και αυτοί τσαντίστηκαν. Γιατί; Όχι επειδή ήταν εμπιστευτική είδηση, αλλά δεν ήταν καν είδηση. Δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο μνημόνιο. Στην Βουλγαρική Sega ήρθε μια επιστολή στην οποία αναφέρεται ότι το Emirates Associated Business Group είναι τόσο απογοητευμένο με το αναληθές ρεπορτάζ κάτι που τους κάνει να ανακαλέσουν όλες τις επενδυτικές δραστηριότητες από την γείτονα χώρα.
Ο πρόεδρος του γρουπ λέει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι είναι τόσο αντιεπαγγελματίες και συμβουλεύει τον κόσμο να μην επενδύσει στην χώρα. Τονίζει ότι κάποιος ενδιάμεσος από το γραφείο του Βούλγαρου Πρωθυπουργού τους κάλεσε να επενδύσουν σε πίστα προδιαγραφών F1 στην Σόφια, αλλά η απάντηση που έδωσαν ήταν ότι «δεν ενδιαφερόμαστε».
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Προχωράει η πίστα στην Αμερική
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 03.09.2010
Στο Austin του Texas έχει προγραμματιστεί να γίνει από το 2012 μέχρι και το 2021 το Αμερικάνικο GP. Οι Full Throttle Productions LP, McCombs Partners και Prophet Capital Management έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για να κάνουν τον αγώνα πραγματικότητα.
Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας και τα προσχέδια της πίστας, την οποία σχεδίασε ο Γερμανός αρχιτέκτονας Hermann Tilke. Ο Tilke έχει σχεδιάσει και άλλες πίστες στο καλαντάρι της F1 όπως το Bahrain International Circuit, Istanbul Park, Korean International Circuit, Paul Richard HTTT, Sepang F1 Circuit, Shanghai International Circuit και Yas Marina Circuit Abu Dhabi.
Στον σχεδιασμό της πίστας φαίνεται ότι ο Tilke έχει χρησιμοποιήσει ιδέες από υπάρχουσες όπως αυτή στην Κωνσταντινούπολη και στην Σαγκάη. Πάντως βρισκόμαστε ακόμα στο προσχέδιο και δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 03.09.2010
Στο Austin του Texas έχει προγραμματιστεί να γίνει από το 2012 μέχρι και το 2021 το Αμερικάνικο GP. Οι Full Throttle Productions LP, McCombs Partners και Prophet Capital Management έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για να κάνουν τον αγώνα πραγματικότητα.
Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας και τα προσχέδια της πίστας, την οποία σχεδίασε ο Γερμανός αρχιτέκτονας Hermann Tilke. Ο Tilke έχει σχεδιάσει και άλλες πίστες στο καλαντάρι της F1 όπως το Bahrain International Circuit, Istanbul Park, Korean International Circuit, Paul Richard HTTT, Sepang F1 Circuit, Shanghai International Circuit και Yas Marina Circuit Abu Dhabi.
Στον σχεδιασμό της πίστας φαίνεται ότι ο Tilke έχει χρησιμοποιήσει ιδέες από υπάρχουσες όπως αυτή στην Κωνσταντινούπολη και στην Σαγκάη. Πάντως βρισκόμαστε ακόμα στο προσχέδιο και δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Trailer: Η ζωή του Ayrton Senna
Ντοκιμαντέρ για το βίο του Βραζιλιάνου πιλότου F1
Δημήτρης Παππάς στις 04.09.2010
Μια πρώτη γεύση από ένα ντοκιμαντέρ-ταινία για την ζωή και την καριέρα του στη F1, του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Ayrton Senna κυκλοφόρησε τις τελευταίες ημέρες στο διαδίκτυο.
Η ταινία αναμένεται να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή την επόμενη χρονιά, αποκαλύπτοντας μια διαφορετική ματιά στην ζωή του μεγάλου οδηγού της F1. Αν και η ταινία μπορεί να είναι εν μέρει στα γιαπωνέζικα, είναι η πρώτη προσπάθεια, μιας σειρά από απόπειρες καταγραφής της ζωής του Senna στο «γυαλί», που έχει την έγκριση της οικογένειας του.
Tags: Ayrton Senna, F1
Ντοκιμαντέρ για το βίο του Βραζιλιάνου πιλότου F1
Δημήτρης Παππάς στις 04.09.2010
Μια πρώτη γεύση από ένα ντοκιμαντέρ-ταινία για την ζωή και την καριέρα του στη F1, του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Ayrton Senna κυκλοφόρησε τις τελευταίες ημέρες στο διαδίκτυο.
Η ταινία αναμένεται να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή την επόμενη χρονιά, αποκαλύπτοντας μια διαφορετική ματιά στην ζωή του μεγάλου οδηγού της F1. Αν και η ταινία μπορεί να είναι εν μέρει στα γιαπωνέζικα, είναι η πρώτη προσπάθεια, μιας σειρά από απόπειρες καταγραφής της ζωής του Senna στο «γυαλί», που έχει την έγκριση της οικογένειας του.
Tags: Ayrton Senna, F1
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Η F1 στη Βουλγαρία το 2012
31 Αυγούστου 2010, 15:29 EEST
Σάββας Τσ.
Tην επιθυμία του να αυξήσει τον αριθμό των αγώνων από 19 σε 20, εξέφρασε ο ισχυρός άνδρας της F1, Bernie Ecclestone.
Αυτή η σκέψη υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό, καθώς πολλές είναι οι χώρες από τις οποίες έχει εκφραστεί ενδιαφέρον. Στο παιχνίδι της διεκδίκησης μπήκε και η Βουλγαρία, η οποία πλέον έχει την οικονομική στήριξη του Άμπου Ντάμπι, αφού σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, επιχειρηματικός όμιλος του Άμπου Ντάμπι ήρθε σε συμφωνία με το υπουργείο οικονομίας της Βουλγαρίας, η οποία προβλέπει την κατασκευή πίστας επιπέδου F1, ενώ δημοσιογραφικές πηγές της Βαλκανικής χώρας, κάνουν λόγο και για την τοποθεσία, στην οποία θα κατασκευαστεί η πίστα, 15 χιλιόμετρα από τη Σόφια, σε ένα παροπλισμένο αεροδρόμιο.
Το υπουργείο οικονομίας της Βουλγαρίας επιβεβαίωσε τα νέα, έχοντας ως στόχο τη συμμετοχή στο πρωτάθλημα το 2012. Ωστόσο, για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να δοθεί το πράσινο φως και από την FIA.
31 Αυγούστου 2010, 15:29 EEST
Σάββας Τσ.
Tην επιθυμία του να αυξήσει τον αριθμό των αγώνων από 19 σε 20, εξέφρασε ο ισχυρός άνδρας της F1, Bernie Ecclestone.
Αυτή η σκέψη υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό, καθώς πολλές είναι οι χώρες από τις οποίες έχει εκφραστεί ενδιαφέρον. Στο παιχνίδι της διεκδίκησης μπήκε και η Βουλγαρία, η οποία πλέον έχει την οικονομική στήριξη του Άμπου Ντάμπι, αφού σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, επιχειρηματικός όμιλος του Άμπου Ντάμπι ήρθε σε συμφωνία με το υπουργείο οικονομίας της Βουλγαρίας, η οποία προβλέπει την κατασκευή πίστας επιπέδου F1, ενώ δημοσιογραφικές πηγές της Βαλκανικής χώρας, κάνουν λόγο και για την τοποθεσία, στην οποία θα κατασκευαστεί η πίστα, 15 χιλιόμετρα από τη Σόφια, σε ένα παροπλισμένο αεροδρόμιο.
Το υπουργείο οικονομίας της Βουλγαρίας επιβεβαίωσε τα νέα, έχοντας ως στόχο τη συμμετοχή στο πρωτάθλημα το 2012. Ωστόσο, για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να δοθεί το πράσινο φως και από την FIA.
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Ποιες θέσεις έχουν κλείσει για το 2011
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 06.09.2010
Το μεταγραφικό παζάρι πάντα μας επιφυλάσσει εκπλήξεις. Θέσεις υπάρχουν ακόμα ελεύθερες αλλά μετά από το περσινό «σπάσιμο» του συμβολαίου του Raikkonen από την Ferrari τίποτα δεν μπορεί να μας διασφαλίσει ότι οδηγοί που έχουν ήδη συμβόλαιο με κάποια ομάδα θα παραμείνουν στην θέση τους.
Ας δούμε όμως πώς έχει η κατάσταση μέχρι στιγμής και ποιοι είναι οι υποψήφιοι για να καλύψουν τις κενές θέσεις
Red Bull Racing : Vettel και Webber (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
McLaren : Hamilton και Button (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Ferrari : Alonso και Massa (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Mercedes : Schumacher και Rosberg (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Renault : Kubica με ανοιχτό το δεύτερο κοκπιτ. Ονόματα που ακούγονται : Petrov, Sutil, Heidfeld και Glock
Force India : Δεν έχει επιβεβαιώσει οδηγούς. Ονόματα που ακούγονται : Sutil, Liuzzi, di Resta, Heidfeld, Glock, Petrov
Williams : Barrichello και Hulkenberg (δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο)
Sauber : Kobayashi (πιθανός), και για το δεύτερο κοκπιτ ακούγονται οι de la Rosa, Heidfeld, Glock, Petrov, Gutierrez
Toro Rosso : Buemi και Alguersuari (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Lotus : Πιθανοί οδηγοί : Kovalainen, Trulli, Heidfeld, Glock, Senna, Maldonado, Petrov
Hispania Racing : Ονόματα που ακούγονται : Chandhok, Senna, Yamamoto, Petrov, Maldonado
Virgin Racing : Glock (έχει συμβόλαιο), di Grassi (πιθανός οδηγός)
Φυσικά να μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και μια πιθανή 13η ομάδα που δυο θέσεις θα ζητούν οδηγό.
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 06.09.2010
Το μεταγραφικό παζάρι πάντα μας επιφυλάσσει εκπλήξεις. Θέσεις υπάρχουν ακόμα ελεύθερες αλλά μετά από το περσινό «σπάσιμο» του συμβολαίου του Raikkonen από την Ferrari τίποτα δεν μπορεί να μας διασφαλίσει ότι οδηγοί που έχουν ήδη συμβόλαιο με κάποια ομάδα θα παραμείνουν στην θέση τους.
Ας δούμε όμως πώς έχει η κατάσταση μέχρι στιγμής και ποιοι είναι οι υποψήφιοι για να καλύψουν τις κενές θέσεις
Red Bull Racing : Vettel και Webber (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
McLaren : Hamilton και Button (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Ferrari : Alonso και Massa (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Mercedes : Schumacher και Rosberg (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Renault : Kubica με ανοιχτό το δεύτερο κοκπιτ. Ονόματα που ακούγονται : Petrov, Sutil, Heidfeld και Glock
Force India : Δεν έχει επιβεβαιώσει οδηγούς. Ονόματα που ακούγονται : Sutil, Liuzzi, di Resta, Heidfeld, Glock, Petrov
Williams : Barrichello και Hulkenberg (δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο)
Sauber : Kobayashi (πιθανός), και για το δεύτερο κοκπιτ ακούγονται οι de la Rosa, Heidfeld, Glock, Petrov, Gutierrez
Toro Rosso : Buemi και Alguersuari (επιβεβαιώθηκαν και οι δυο)
Lotus : Πιθανοί οδηγοί : Kovalainen, Trulli, Heidfeld, Glock, Senna, Maldonado, Petrov
Hispania Racing : Ονόματα που ακούγονται : Chandhok, Senna, Yamamoto, Petrov, Maldonado
Virgin Racing : Glock (έχει συμβόλαιο), di Grassi (πιθανός οδηγός)
Φυσικά να μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και μια πιθανή 13η ομάδα που δυο θέσεις θα ζητούν οδηγό.
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
"Οφ-σάιντ" Μάσα και FIA
Δημοσίευση: 03 Σεπτεμβρίου 2010
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού διερευνά την παράνομη εκκίνηση του Φελίπε Μάσα στο Grand Prix του Βελγίου - έστω και ετεροχρονισμένα.
Συγκεκριμένα, σε βίντεο που ανέβηκε στο youtube από κάποιο θεατή φαίνεται καθαρά, ότι ο Μάσα είχε τοποθετήσει το μονοθέσιό του πιο μπροστά από τη θέση που είχε στο grid.
"Το πρόβλημα δεν έπεσε στην αντίληψη των αγωνοδικών της FIA, είτε σε άλλους υπεύθυνους ή στο αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα. Από τη στιγμή που είχε γίνει κανένα παράπονο και δεν είχαμε καμία άλλη πληροφορία πριν ανακοινωθούν τα επίσημα αποτελέσματα του αγώνα το βράδυ της Κυριακής, η κατάταξη στο Grand Prix του Βελγίου παραμένει ως έχει", δήλωσε εκπρόσωπος της FIA, ο οποίος στη συνέχεια υπογράμμισε ότι η FIA θα διερευνήσει το θέμα για να εξακριβώσει τον τρόπο που δεν κατάφερε να το αντιληφθεί πρώτη.
"Η FIA θα διερευνήσει το λόγο της αποτυχίας της λειτουργίας του συστήματος εντοπισμού παράνομων εκκινήσεων, ώστε να μην επαναληφθεί στο μέλλον ανάλογο συμβάν".
Δημοσίευση: 03 Σεπτεμβρίου 2010
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού διερευνά την παράνομη εκκίνηση του Φελίπε Μάσα στο Grand Prix του Βελγίου - έστω και ετεροχρονισμένα.
Συγκεκριμένα, σε βίντεο που ανέβηκε στο youtube από κάποιο θεατή φαίνεται καθαρά, ότι ο Μάσα είχε τοποθετήσει το μονοθέσιό του πιο μπροστά από τη θέση που είχε στο grid.
"Το πρόβλημα δεν έπεσε στην αντίληψη των αγωνοδικών της FIA, είτε σε άλλους υπεύθυνους ή στο αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα. Από τη στιγμή που είχε γίνει κανένα παράπονο και δεν είχαμε καμία άλλη πληροφορία πριν ανακοινωθούν τα επίσημα αποτελέσματα του αγώνα το βράδυ της Κυριακής, η κατάταξη στο Grand Prix του Βελγίου παραμένει ως έχει", δήλωσε εκπρόσωπος της FIA, ο οποίος στη συνέχεια υπογράμμισε ότι η FIA θα διερευνήσει το θέμα για να εξακριβώσει τον τρόπο που δεν κατάφερε να το αντιληφθεί πρώτη.
"Η FIA θα διερευνήσει το λόγο της αποτυχίας της λειτουργίας του συστήματος εντοπισμού παράνομων εκκινήσεων, ώστε να μην επαναληφθεί στο μέλλον ανάλογο συμβάν".
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Σόου της Ferrari στη Βουδαπέστη (vid, pics)
Επιμέλεια: Παναγιώτης Δαλαταριώφ
Δημοσίευση: 06 Σεπτεμβρίου 2010
Ο Φελίπε Μάσα ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής στην πίστα της Βουδαπέστης, για τις ανάγκες του σόου της Ferrari.
Πέρυσι το ατύχημά του στο Ουγκαρόρινγκ παραλίγο να του στοιχίσει την ίδια του τη ζωή. Ένα χρόνο αργότερο, ο Βραζιλιάνος, πιλότος βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της F60, χαρίζοντας στους φίλους της Formula 1 μοναδικές στιγμές.
Παράλληλα, ο Μάσα οδήγησε τη Ferrari Califormia, ενώ στην πίστα παρέλασαν ιστορικά μονοθέσια, όπως το 641 που οδηγούσε ο Μάνσελ το 1990 και το 310 Β του Μίκαελ Σουμάχερ.
Δείτε το βίντεο από τη Βουδαπέστη:
Επιμέλεια: Παναγιώτης Δαλαταριώφ
Δημοσίευση: 06 Σεπτεμβρίου 2010
Ο Φελίπε Μάσα ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής στην πίστα της Βουδαπέστης, για τις ανάγκες του σόου της Ferrari.
Πέρυσι το ατύχημά του στο Ουγκαρόρινγκ παραλίγο να του στοιχίσει την ίδια του τη ζωή. Ένα χρόνο αργότερο, ο Βραζιλιάνος, πιλότος βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της F60, χαρίζοντας στους φίλους της Formula 1 μοναδικές στιγμές.
Παράλληλα, ο Μάσα οδήγησε τη Ferrari Califormia, ενώ στην πίστα παρέλασαν ιστορικά μονοθέσια, όπως το 641 που οδηγούσε ο Μάνσελ το 1990 και το 310 Β του Μίκαελ Σουμάχερ.
Δείτε το βίντεο από τη Βουδαπέστη:
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Δύσκολη εβδομάδα για την Ferrari
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 06.09.2010
Μπορεί το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται να είναι ο εντός έδρας αγώνας της Scuderia και οι Tifosi να περιμένουν να αποθεώσουν από κοντά για πρώτη φορά τον Alonso, αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί υπάρχει η ημερομηνία της 8ης Σεπτεμβρίου.
Τότε η ομάδα θα βρεθεί μπροστά στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις για το τι έγινε στην Γερμανία. Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι η ομάδα έδωσε εντολές στους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις και αυτό κατά παράβαση του κανονισμού. Τότε τις επιβλήθηκε το ανώτερο επιτρεπτό πρόστιμο από τους αγωνοδίκες και πλέον το θέμα θα συζητηθεί στην ολομέλεια του έκτακτου WMSC. Τα τελευταία ρεπορτάζ αναφέρουν ότι σίγουρα θα κληθούν να καταθέσουν οι δυο οδηγοί, αλλά από την Ferrari δεν μπορούμε να πάρουμε κάποια επιβεβαίωση για το θέμα αυτό.
Τι μπορεί να γίνει και ποιες ποινές μπορούν να επιβληθούν στην ομάδα; Από αφαίρεση βαθμών της ομάδας, αλλά και των οδηγών της στον αγώνα αυτό μέχρι επιβολή βαρύτατου χρηματικού προστίμου. Όλα είναι στο τραπέζι. Το θέμα είναι τι θα γίνει με τον κανόνα σχετικά με τις οδηγίες της ομάδας (team orders). Όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Πρέπει κάτι να αλλάξει πλέον σε αυτό!
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 06.09.2010
Μπορεί το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται να είναι ο εντός έδρας αγώνας της Scuderia και οι Tifosi να περιμένουν να αποθεώσουν από κοντά για πρώτη φορά τον Alonso, αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί υπάρχει η ημερομηνία της 8ης Σεπτεμβρίου.
Τότε η ομάδα θα βρεθεί μπροστά στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις για το τι έγινε στην Γερμανία. Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι η ομάδα έδωσε εντολές στους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις και αυτό κατά παράβαση του κανονισμού. Τότε τις επιβλήθηκε το ανώτερο επιτρεπτό πρόστιμο από τους αγωνοδίκες και πλέον το θέμα θα συζητηθεί στην ολομέλεια του έκτακτου WMSC. Τα τελευταία ρεπορτάζ αναφέρουν ότι σίγουρα θα κληθούν να καταθέσουν οι δυο οδηγοί, αλλά από την Ferrari δεν μπορούμε να πάρουμε κάποια επιβεβαίωση για το θέμα αυτό.
Τι μπορεί να γίνει και ποιες ποινές μπορούν να επιβληθούν στην ομάδα; Από αφαίρεση βαθμών της ομάδας, αλλά και των οδηγών της στον αγώνα αυτό μέχρι επιβολή βαρύτατου χρηματικού προστίμου. Όλα είναι στο τραπέζι. Το θέμα είναι τι θα γίνει με τον κανόνα σχετικά με τις οδηγίες της ομάδας (team orders). Όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Πρέπει κάτι να αλλάξει πλέον σε αυτό!
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Απ: γενικα νεα της Formoula 1
Παραμένει ο Kobayashi στην Sauber το 2011
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 07.09.2010
Μπορεί να είχαμε βάλει την ένδειξη «πιθανός» (οδηγός) δίπλα στο όνομα του Kobayashi για να παραμείνει στην Sauber, σήμερα όμως έγινε επισήμως. Μάλιστα οι άνθρωποι από το Hinwill θέλησαν να μας ενημερώσουν με το «καλημέρα» στις 9 το πρωϊ.
Ο Ιάπωνας οδηγός ο οποίος συμπληρώνει το 24ο έτος του στις 13 Σεπτεμβρίου θα παραμείνει και το 2011 στην ομάδα του Peter Sauber, από την στιγμή, που όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, εκπλήρωσε όλες τις προσδοκίες που είχε η ομάδα για αυτόν. Πλέον «στόχος μας είναι να του δώσουμε ένα γρήγορο και αξιόπιστο μονοθέσιο για την ερχόμενη σαιζόν», είπαν από την ομάδα.
Το ποιος θα πάρει την δεύτερη θέση έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Κυρίως γιατί θα φέρει και τον μεγάλο χορηγό στην ομάδα. Πληροφορίες που έχουν έρθει στα αυτιά του GoCar αλλά δεν μπορούμε να τις διασταυρώσουμε, αναφέρουν ότι το μονοθέσιο ίσως ντυθεί στα κίτρινα λόγω του χορηγού που περιμένει στην πόρτα.
Δημήτρης Παπαδόπουλος στις 07.09.2010
Μπορεί να είχαμε βάλει την ένδειξη «πιθανός» (οδηγός) δίπλα στο όνομα του Kobayashi για να παραμείνει στην Sauber, σήμερα όμως έγινε επισήμως. Μάλιστα οι άνθρωποι από το Hinwill θέλησαν να μας ενημερώσουν με το «καλημέρα» στις 9 το πρωϊ.
Ο Ιάπωνας οδηγός ο οποίος συμπληρώνει το 24ο έτος του στις 13 Σεπτεμβρίου θα παραμείνει και το 2011 στην ομάδα του Peter Sauber, από την στιγμή, που όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, εκπλήρωσε όλες τις προσδοκίες που είχε η ομάδα για αυτόν. Πλέον «στόχος μας είναι να του δώσουμε ένα γρήγορο και αξιόπιστο μονοθέσιο για την ερχόμενη σαιζόν», είπαν από την ομάδα.
Το ποιος θα πάρει την δεύτερη θέση έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Κυρίως γιατί θα φέρει και τον μεγάλο χορηγό στην ομάδα. Πληροφορίες που έχουν έρθει στα αυτιά του GoCar αλλά δεν μπορούμε να τις διασταυρώσουμε, αναφέρουν ότι το μονοθέσιο ίσως ντυθεί στα κίτρινα λόγω του χορηγού που περιμένει στην πόρτα.
DJC BMW- Bmw Addict
-
Αριθμός μηνυμάτων : 3435
Ηλικία : 40
Τόπος : Θεσσαλονικη-Σταυρουπολη
Μοντέλο BMW : E36 sedan 3.16i
Country :
Video: Το τρέιλερ της ταινίας για τη ζωή του Αϊρτόν Σένα
Η ταινία (για άλλους ντοκιμαντέρ) της ζωής του αείμνηστου Σένα είναι έτοιμο και αναμένεται να προβληθεί στην Ευρώπη το Χειμώνα (ελπίζουμε και στην Ελλάδα). Το «Car+Speed» σας αποκαλύπτει το τρέιλερ της ταινίας…
Καμία νέα ομάδα στην F1 το 2011
Η FIA αποφάσισε ότι κανένας από τους υποψηφίους δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για να μπει στο πρωτάθλημα της F1 το 2011. Έτσι παραμένουμε στις 12 ομάδες. Η πιο δυνατή υποψηφιότητα ήταν αυτή της Epsilon Euskadi, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσαν να αποδείξουν ότι αξίζουν να μπουν και να σταθούν στο πρωτάθλημα της F1. Αποκλειστικές πληροφορίες που έχει το GoCar στην διάθεσή του αναφέρουν ότι θα υπάρξει κίνηση στο παρασκήνιο από μια από τις ενδιαφερόμενες (είναι συγκεκριμένη πληροφορία και το όνομα της ομάδας) για να μπει στην F1 με την μέθοδο της εξαγοράς άλλης ομάδας, και αυτή δεν είναι η ART η οποία ήθελε να αγοράσει την Sauber.
Πέραν τούτου το πρόγραμμα του 2011 έχει 20 αγώνες στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το GP στην Ινδία.
Στα μαλακά η Ferrari!
Η χθεσινή συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου της Ομοσπονδίας αποφάσισε να μην επιβάλλει άλλη ποινή στην Ιταλική ομάδα για τις ενέργειές της που οδήγησαν σε αλλοίωση αποτελέσματος στο Γερμανικό GP.
Έτσι παρέμεινε μόνο το πρόστιμο των 100 χιλιάδων δολαρίων ενώ η Ferrari υποχρεούται να πληρώσει και τα έξοδα για την χθεσινή ακροαματική διαδικασία.
Η υπεράσπιση της Ιταλικής ομάδας στηρίχτηκε στο ότι από την ενδοεπικοινωνία ανέφεραν στο Μάσα την κατάσταση και αυτός μόνος του αποφάσισε να αφήσει τον Αλόνσο να περάσει και να πάρει την νίκη.
Το σημαντικότερο απ’ αυτή την ιστορία είναι ότι η Διεθνής Ομοσπονδία αποφάσισε σε συνεργασία με τις ομάδες να επανεξετάσει τον κανονισμό των “team orders” στη λογική του ότι απαγορεύεται μόνο ότι μπορεί να ελεγχθεί.
Είναι ίσως η πρώτη μεγάλη υπόθεση με τόση δημοσιότητα που αντιμετωπίζει η FIA υπό την προεδρεία του Ζαν Τοντ και μόνο θετικά σχόλια μπορούν να γίνουν όσο αφορά τις αποφάσεις που ελήφθησαν.
Επιπλέον επικροτούμε την απόφαση της Ομοσπονδίας να τιμωρεί ακόμη και με ποινές αφαίρεσης της αγωνιστικής άδειας όσους οδηγούς υποπίπτουν σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις: «Οι οδηγοί της F1 πρέπει να λειτουργούν ως πρότυπα και παράδειγμα προς μίμηση στο δρόμο» ανέφερε η σχετική ανακοίνωση της FIA.
Το θέμα πήρε αυτές τις διαστάσεις μετά τη σύλληψη του Χάμιλτον στην Αυστραλία για τροχαία παράβαση.
Καμία επιπλέον ποινή για την Ferrari
Οι πληροφορίες που είχε το GoCar εδώ και μέρες και ανέφερα στο προσωπικό μου blog βγήκαν σωστές για άλλη μια φορά. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισε να μην επιβάλει καμία επιπλέον ποινή στην ομάδα της Ferrari για το ότι έγινε στον αγώνα της Γερμανίας και από την άλλη θα υπάρξει επανέλεγχος του κανονισμού περί εντολών ομάδας.
Αυτό όμως που προκαλεί την εντύπωση είναι ότι το πρόστιμο των 100.000 παραμένει. Από την μια δηλαδή η FIA αναγνωρίζει την σωστή πράξη των αγωνοδικών να επιβάλουν το πρόστιμο για την παράβαση του κανονισμού περί εντολών της ομάδας προς τους οδηγούς της, και από την άλλη βάζει σαν θέμα προς διερεύνηση κατά πόσο αυτός ο κανονισμός έχει νόημα ύπαρξης ή όχι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός που μετέφερε την είδηση ήταν ο Angelo Sticchi Damiani, πρόεδρος της Ιταλικής λέσχης αυτοκινήτου CSAI, ο οποίος βγήκε από την αίθουσα και «διέρρευσε» την απόφαση πριν ολοκληρωθεί η συνεδρίαση.
Todt : Δεν υπήρχαν αρκετές αποδείξεις
Ο Πρόεδρος της FIA Jean Todt μίλησε στο BBC και είπε ότι η Ferrari δεν τιμωρήθηκε γιατί δεν υπήρχαν αρκετές αποδείξεις. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο αποφάσισε να παραμείνει όμως η ποινή των 100.000 δολ.
«Πριν πεις ότι είσαι ένοχος, πρέπει να το αποδείξεις ότι είσαι ένοχος. Και όπως καταλαβαίνεις, όλοι που ρωτήθηκαν, όλοι αρνήθηκαν ότι υπήρχε εντολή της ομάδας», είπε ο Todt ο οποίος είπε ότι συμφωνεί και αυτός προσωπικά ότι δεν υπήρχαν εντολές.
Αναμένεται μέσα στην ημέρα να βγει η ανακοίνωση της FIA η οποία θα αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης.
Formula 1: Λίγο πριν τη Monza
Πολλά και ενδιαφέροντα τα νέα στους κόλπους της F1 λίγο πριν τον αγώνα στη Monza και δε μπορώ να μη σε ενημερώσω για τις εξελίξεις! Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά γιατί είναι και πολλά! Αν διαβάζεις αυτές τις γραμμές, μάλλον ξέρεις τη προβολή που δέχεται το συγκεκριμένο άθλημα! Σωστά; Ο επικεφαλής της McLaren, Martin Whitmarsh, όμως φαίνεται να μη συμφωνεί μαζί σου, δηλώνοντας ότι η F1 πρέπει να αναβαθμιστεί και να προβληθεί καλύτερα. Όμως νομίζω -και διόρθωσε με αν κάνω λάθος- πως δεν είναι αυτός ο σκοπός της F1. Αν θες να “πουλήσει” περισσότερο, δεν έχεις παρά να κάνεις το πρωτάθλημα πιο ενδιαφέρον και τα άλλα θα πάρουν το δρόμο τους!
Και πως θα κάνεις το πρωτάθλημα πιο ενδιαφέρον; Βάζοντας μια 13η ομάδα ας πούμε; Μάλλον όχι, αφού η FIA έχει αντίθεση άποψη! Σε συνεδρίαση που έγινε στο Παρίσι αποφασίστηκε πως στο επόμενο πρωτάθλημα δεν θα συμμετέχει 13η ομάδα και θα συνεχίσουν με τις 12 που ξέρουμε ήδη!
Μάλλον για τη FIA δίνει από μόνο του αρκετό σασπένς το νέο καλεντάρι που περιλαμβάνει μερικές αλλαγές. Με το πρωτάθλημα να ξεκινάει στις 13 Μαρτίου στο Μπαχρέιν και να τελειώνει με τη πίστα της Βραζιλίας στις 27 Νοεμβρίου, οι οδηγοί θα έχουν μπροστά τους 20 αγώνες με τη πίστα της Ινδίας να περιμένει προς το παρόν έγκριση. Για το 2011 λοιπόν το πρόγραμμα έχει ως εξής:
13 Μαρτίου: Μπαχρέιν
27 Μαρτίου: Αυστραλία
10 Απριλίου: Μαλαισία
17 Απριλίου: Κίνα
8 Μαΐου: Τουρκία
22 Μαΐου: Ισπανία
29 Μαΐου: Μονακό
12 Ιουνίου: Καναδάς
26 Ιουνίου: Ευρώπη
10 Ιουλίου: Αγγλία
24 Ιουλίου: Γερμανία
31 Ιουλίου: Ουγγαρία
28 Αυγούστου: Βέλγιο
11 Σεπτεμβρίου: Ιταλία
25 Σεπτεμβρίου: Σιγκαπούρη
9 Οκτωβρίου: Ιαπωνία
16 Οκτωβρίου: Κορέα
30 Οκτωβρίου: Ινδία (αναμονή έγκρισης)
13 Νοεμβρίου: Άμπου Ντάμπι
27 Νοεμβρίου: Βραζιλία
και επειδή ξέρω ότι είσαι παρατηρητικός, είμαι σίγουρος ότι πρόσεξες τις μικρές αλλαγές στη σειρά των αγώνων και ειδικότερα τον αγώνα της Τουρκίας που πλέον είναι πριν από τον αγώνα της Ισπανίας, αλλά και τις πίστες του Άμπου Ντάμπι και της Βραζιλία που αντάλλαξαν θέση.
Λίγο πριν κλείσω και επειδή ξέρω ότι αναρωτιέσαι αλλά ντρέπεσαι να ρωτήσεις, πρέπει να σου πω τι έγινε με τη Ferrari που κατηγορήθηκε ότι παρέβη τον κανονισμό που απαγορεύει στις ομάδες να δίνουν εντολές που επηρεάζουν την έκβαση ενός αγώνα. Η FIA τελικά αποφάσισε πως πράγματι υπήρξε παράβαση του αγώνα, όμως δεν επέβαλε κάποια επιπλέον ποινή! Έτσι οι Ιταλοί την έβγαλαν φτηνά πληρώνοντας μόνο τα $100.000 που είχαν επιβάλει οι αγωνοδίκες στο GP Γερμανίας που έγινε στις 25 Ιουλίου. Λίγες ώρες μας χωρίζουν από το GP της Monza και όλοι ελπίζουμε ότι ο αγώνας αυτός καθώς και οι πέντε ακόμη που θα τον ακολουθήσουν, θα κρατήσουν την αγωνία μας στα ύψη! Λες τελικά να είχε δίκιο ο Whitmarsh;
Ο Button έδωσε τον ρυθμό στην Monza
Με τον Jenson Button να κάνει τον ταχύτερο γύρο με 1:23.693 έκλεισε το πρώτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών της μέρας. Ο Βρετανός ήταν πιο γρήγορος από τον Vettel και τον Hamilton. Η McLaren καθώς και οι άλλες ομάδες που χρησιμοποιούν το σύστημα f-duct προβληματίζονται κατά πόσο θα το χρησιμοποιήσουν στην Monza. Άλλωστε η μικρή κλίση που χρειάζεται η πίσω αεροτομή να είναι καλύτερη από να έχεις μεγαλύτερη κλίση (και συνεπώς μεγαλύτερες αεροδυναμικές αντιστάσεις) για να χρησιμοποιήσεις το σύστημα αυτό.
Οι χρόνοι αναλυτικά :
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Χρόνος
Διαφορά
Γύροι
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:23.693
28
2
Sebastian Vettel
RBR-Renault
1:23.790
0.097
27
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:23.967
0.274
25
4
Robert Kubica
Renault
1:24.120
0.427
25
5
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:24.129
0.436
30
6
Mark Webber
RBR-Renault
1:24.446
0.753
26
7
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:24.512
0.819
19
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:24.543
0.850
24
9
Felipe Massa
Ferrari
1:24.648
0.955
22
10
Michael Schumacher
Mercedes GP
1:24.756
1.063
26
11
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:24.841
1.148
28
12
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:24.923
1.230
23
13
Vitaly Petrov
Renault
1:25.292
1.599
25
14
Sebastien Buemi
STR-Ferrari
1:25.318
1.625
29
15
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:25.320
1.627
20
16
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:25.334
1.641
24
17
Jaime Alguersuari
STR-Ferrari
1:25.897
2.204
19
18
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:26.772
3.079
19
19
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:26.898
3.205
12
20
Lucas di Grassi
Virgin-Cosworth
1:26.956
3.263
17
21
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:27.374
3.681
14
22
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:28.256
4.563
8
23
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:28.516
4.823
4
24
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:29.870
6.177
17
Δεν είχε πει την τελευταία λέξη ο Vettel
Ένα διαφορετικό σκηνικό από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά είδαμε το απόγευμα με τον Vettel να βρίσκεται στην πρώτη θέση έχοντας τον Alonso πολύ κοντά του και 2 δέκατα πιο πίσω τον Massa. Οι χρόνοι των δυο οδηγών έγιναν με την μαλακότερη από τις δυο γόμες και με λίγα καύσιμα. Παρόλα αυτά φαβορί για τον αγώνα παραμένει η McLaren. Οι δυο McLaren προσπάθησαν να συγκεντρώσουν στοιχεία ώστε να αποφασίσουν εάν θα χρησιμοποιήσουν το f-duct ή όχι.
Αναλυτικά :
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Χρόνος
Διαφορά
Γύροι
1
Sebastian Vettel
RBR-Renault
1:22.839
27
2
Fernando Alonso
Ferrari
1:22.915
0.076
32
3
Felipe Massa
Ferrari
1:23.061
0.222
20
4
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:23.154
0.315
22
5
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:23.210
0.371
38
6
Mark Webber
RBR-Renault
1:23.415
0.576
23
7
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:23.708
0.869
31
8
Robert Kubica
Renault
1:23.709
0.870
32
9
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:23.852
1.013
30
10
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:23.857
1.018
29
11
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:24.181
1.342
35
12
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:24.380
1.541
36
13
Vitaly Petrov
Renault
1:24.407
1.568
21
14
Michael Schumacher
Mercedes GP
1:24.448
1.609
29
15
Sebastien Buemi
STR-Ferrari
1:24.517
1.678
35
16
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:24.547
1.708
32
17
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:24.785
1.946
31
18
Jaime Alguersuari
STR-Ferrari
1:25.106
2.267
24
19
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:26.204
3.365
38
20
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:26.306
3.467
41
21
Lucas di Grassi
Virgin-Cosworth
1:26.631
3.792
31
22
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:26.676
3.837
25
23
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:29.498
6.659
5
24
Bruno Senna
HRT-Cosworth
No time
3
Κατατακτήριες Grand Prix Ιταλίας: Scuderia-Tifossi-Alonso
Αν υπάρχει ένας αγώνας όπου η Ferrari θέλει να κατακτήσει τα πάντα, αδιαμφισβήτητα είναι το grand prix της Monza (φάνηκε εξάλλου και από τις αντιδράσεις του προέδρου της Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo.) Η Ferrari έδωσε στους πιλότους της το καλύτερο δυνατό μονοθέσιο και έτσι κατάφεραν και έκαναν το 1-3 με τον Fernando Alonso να κάνει έναν εκπληκτικό γύρο και με χρόνο 1:21.962 να παίρνει την πρώτη του pole position για φέτος, ενώ ο Felipe Massa με χρόνο 1:22.293 πήρε την 3η θέση αφού “σφήνα” στις δύο Ferrari μπήκε η McLaren του Jenson Button με χρόνο 1:22.084. Στην 4η θέση ο Mark Webber, στην 5η ο Lewis Hamilton που φαίνεται ότι η επιλογή που έκανε να μην έχει το σύστημα F-Duct δεν του βγήκε και στην 6η ο Sebastian Vettel. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Nico Rosberg, Nico Hulkenberg, Robert Kubica και Rubens Baricchelo.
Αύριο αναμένεται ένας καυτός αγώνας με τις Ferrari να δείχνουν πάρα πολύ δυνατές ενώ το ίδιο ανταγωνιστικές δείχνουν τόσο οι McLaren όσο και οι Red Bull. Φάτε νωρίς αύριο γιατί ο αγώνας στις 15:00 αναμένεται συναρπαστικός με τους χιλιάδες tifossi να κατακλύουν το πάρκο της Monza. Αναλυτικά τα αποτελέσματα στη συνέχεια.
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D’ITALIA 2010
Qualifications
Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 8 Fernando Alonso Ferrari 1:22.646 1:22.297 1:21.962 23
2 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:23.085 1:22.354 1:22.084 21
3 7 Felipe Massa Ferrari 1:22.421 1:22.610 1:22.293 25
4 6 Mark Webber RBR-Renault 1:23.431 1:22.706 1:22.433 26
5 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.830 1:22.394 1:22.623 17
6 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:23.235 1:22.701 1:22.675 23
7 4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:23.529 1:23.055 1:23.027 23
8 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:23.516 1:22.989 1:23.037 23
9 11 Robert Kubica Renault 1:23.234 1:22.880 1:23.039 18
10 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:23.695 1:23.142 1:23.328 26
11 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:23.493 1:23.199 16
12 3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:23.840 1:23.388 19
13 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:24.273 1:23.659 17
14 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:23.744 1:23.681 19
15 12 Vitaly Petrov Renault 1:24.086 1:23.819 17
16 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:24.083 1:23.919 19
17 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1:24.442 1:24.044 16
18 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:25.540 10
19 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:25.742 11
20 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:25.774 3
21 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:25.934 11
22 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:25.974 10
23 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 1:26.847 11
24 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1:27.020 10
Κανονισμοί F1 2013. Μέρος 1ο
Όλο το χρόνο ακούμε για συζητήσεις που γίνονται πίσω από κλειστές πόρτες για το μέλλον της Formula 1 -το τεχνικό/τεχνολογικό μέλλον και όχι το “γεωγραφικό”- και φαίνεται ότι η F1 τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ διαφορετική. Και για να είμαστε ειλικρινείς, χρειάζεται να είναι.
Το 2013 είναι κομβικό σημείο για το μέλλον της F1 και αυτό γιατί τον προηγούμενο χρόνο λήγουν οι συμφωνίες για το “πάγωμα” των κινητήρων και η περίφημη Concorde Agreement (Συμφωνία Ομόνοιας) που υπογράφουν οι ομάδες με την FIA ανά τακτά χρονικά διαστήματα -και κρατιέται επτασφράγιστο μυστικό. Έτσι, έχουν σχηματιστεί Τεχνικά Επιτελεία (Working Groups) υπό την ηγεσία της FIA και πιο συγκεκριμένα του Jean Todt, με διαφορετικές αρμοδιότητες το καθένα για να διαμορφώσουν ρεαλιστικές προτάσεις για το μέλλον της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ας δούμε λοιπόν τι και πώς (φημολογείται) θα αλλάξει στον κόσμο της F1 το 2013 [...]
Ξεκινώντας από το πιο νευραλγικό τομέα, επικεφαλής στο Τεχνικό Επιτελείο με θέμα τους κινητήρες είναι ο κ. Gilles Simon, με θητείες στην Renault, την Peugeot και την Ferrari -από εκεί γνωρίζονται με τον Todt και γι’αυτό τον επέλεξε. Στο συγκεκριμένο θέμα φαίνεται ότι οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι έχουν συμφωνήσει να ακολουθήσουν το φαινόμενο του downsizing που κυριαρχεί αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η φόρμουλα στην οποία όλα δείχνουν ότι πηγαίνουμε είναι τετρακύλινδροι κινητήρες 1.6 λίτρων με δύο turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου που θα αποδίδουν γύρω στα 650 άλογα στις 10.000 σ.α.λ. Παρότι λέγεται ότι η αναλογία παραγόμενης ισχύος ανά μονάδα καυσίμου ενός κινητήρα Formula 1 είναι καλύτερη από αυτή του Prius, έχει γίνει σαφές ότι το μοντέλο του “150 κιλά καύσιμο ανά μονοθέσιο ανά Grand Prix” χωρίς να υπολογίζουμε το καύσιμο που καταναλώνεται στις δοκιμές (ελεύθερες και χρονομετρημένες) δεν είναι ανεκτό. Πρέπει η Formula 1 να γίνει αποδοτική.Με την λέξη απόδοση ως αφετηρία, καταλήγουμε λογικά και στις επόμενες αλλαγές.
* Πρώτον, χρήση βιοκαυσίμων. Είναι ανεξήγητο και απαράδεκτο που η αιχμή των μηχανοκίνητων αθλημάτων δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμα αυτή τη μορφή καυσίμου ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ιπποδύναμη, μάλλον το αντίθετο.
* Δεύτερον, το KERS. Όχι φυσικά όπως το ημίμετρο που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια αλλά ουσιαστικά και αποδοτικά συστήματα ανάκτησης ενέργειας (είτε αυτή είναι κινητική είτε θερμική είτε και τα δύο). Οι φήμες όσον αφορά το KERS είναι οι θα δίνει 150 επιπλέον άλογα στο οδηγό για περίπου 30 δευτερόλεπτα ανά γύρο (ή σύμφωνα με μία άλλη αναφορά, 20% επιπλέον ιπποδύναμη για λίγο παραπάνω από 20 δευτερόλεπτα).
* Και τέλος τρίτον, μετρητές από την FIA για να καταγράφονται τα δεδομένα της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και της εκπομπής ρύπων. Αυτό το μέτρο θα έρθει “πακέτο” με την επαναφορά των ανεφοδιασμών, όχι όμως όπως τους είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες σεζόν. Οι ανεφοδιασμοί θα γίνονται με μία στάνταρ ποσότητα καυσίμου που θα καθορίζει η FIA
1. Για να μην γυρνάνε τα μονοθέσια με πολλά κιλά καύσιμο από την αρχή του αγώνα και
2. Για να “αναγκάσει” τους κατασκευαστές κινητήρων σε χαμηλές καταναλώσεις.
Επιπλέον η FIA εξετάζει τον περαιτέρω περιορισμό τον διαθέσιμων ανά οδηγό κινητήρων, από 8 που είναι τώρα σε 5 για όλη τη χρονιά και πιέζει τους κατασκευαστές κινητήρων να μειώσουν το κόστος του προϊόντος τους ώστε να γίνει πιο προσιτό στις μικρότερες ομάδες.
Όμως η αποδοτικότητα ενός τόσο πολύπλοκου μηχανήματος όπως είναι ένα μονοθέσιο F1 δεν εξαρτάται μόνο από τον κινητήρα. Τεράστιο ρόλο παίζει και η αεροδυναμική αλλά και το σασί και τα υποσυστήματα του. Με αυτά θα ασχοληθούμε στο δεύτερο και τελευταίο μέρος αυτού του αφιερώματος. Προς το παρόν το section των σχολίων προσφέρεται για συζήτηση.
Υ.Γ. Παραθέτω την συνέντευξη του Tom Routsis, διευθύνοντος συμβούλου στην Cosworth Engineering στον James Allen για το μέλλον στην F1 -το σημείο που μας ενδιαφέρει ξεκινάει από το 2:22.
Μετά από σχεδόν δυο χρόνια στην Pole Position η Ferrari
Έπρεπε να περιμένουμε σχεδόν δυο χρόνια για να δούμε πάλι το κόκκινο μονοθέσιο της Scuderia Ferrari να παίρνει την pole position. Ο Fernando Alonso έκανε έναν εκπληκτικό γύρο σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:21.962 έχοντας διαφορά σχεδόν 3 δέκατα από τον ανταγωνισμό.
Και στα 3 σκέλη του προκριματικού η Ferrari δεν βρήκε αντίπαλο. Οι Trulli, Kovalainen, Liuzzi, Glock, di Grassi, Senna και Yamamoto δεν κατάφεραν να περάσουν στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας. Στο δεύτερο σκέλος είχαμε την αρνητική έκπληξη με τον Schumacher στην 12η θέση, ενώ και οι Sutil, Kobayashi, Buemi, Petrov, Alguersuari και de la Rosa δεν τα κατάφεραν.
Στον τελικό τα μονοθέσια που κατέλαβαν τις 3 πρώτες θέσεις είχαν το f-duct, ενώ η McLaren που έδωσε στους οδηγούς της την ευχέρεια να αποφασίσουν είχαν τον Button στην 2η με το σύστημα στο μονοθέσιο και τον Hamilton στην 5η χωρίς αυτό.
Η κατάταξη έχει ως εξής :
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Q1
Q2
Q3
Γύροι
1
Fernando Alonso
Ferrari
1:22.646
1:22.297
1:21.962
23
2
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:23.085
1:22.354
1:22.084
21
3
Felipe Massa
Ferrari
1:22.421
1:22.610
1:22.293
25
4
Mark Webber
RBR-Renault
1:23.431
1:22.706
1:22.433
26
5
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:22.830
1:22.394
1:22.623
17
6
Sebastian Vettel
RBR-Renault
1:23.235
1:22.701
1:22.675
23
7
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:23.529
1:23.055
1:23.027
23
8
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:23.516
1:22.989
1:23.037
23
9
Robert Kubica
Renault
1:23.234
1:22.880
1:23.039
18
10
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:23.695
1:23.142
1:23.328
26
11
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:23.493
1:23.199
16
12
Michael Schumacher
Mercedes GP
1:23.840
1:23.388
19
13
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:24.273
1:23.659
17
14
Sebastien Buemi
STR-Ferrari
1:23.744
1:23.681
19
15
Vitaly Petrov
Renault
1:24.086
1:23.819
17
16
Jaime Alguersuari
STR-Ferrari
1:24.083
1:23.919
19
17
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:24.442
1:24.044
16
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:25.540
10
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:25.742
11
20
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:25.774
3
21
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:25.934
11
22
Lucas di Grassi
Virgin-Cosworth
1:25.974
10
23
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:26.847
11
24
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:27.020
10
Μετά από την λήξη της διαδικασίας επιβλήθηκε ποινή 5 θέσεων στον Petrov για μπλοκάρισμα του Glock, ο οποίος και αυτός έχει ποινή 5 θέσεων.
Forza Ferrari!
Το όνειρο των Ιταλών έγινε πραγματικότητα. Σε ένα συναρπαστικό αγώνα που είδαμε στην Monza o Fernando Alonso αναδείχθηκε νικητής του Ιταλικού GP έχοντας τον Button στην 2η θέση και τον Massa στην 3η θέση.
Ο αγώνας ξεκίνησε δύσκολα για τον Alonso ο οποίος έχασε την πρωτοπορία από τον Button στην πρώτη στροφή. Ο Ισπανός χτύπησε λίγο τον Βρετανό και του τραυμάτισε τον διαχύτη, ενώ και ο ίδιος δεν έφυγε αλώβητος. Υπήρχε όμως και η δεύτερη στροφή που ο Hamilton έπεσε πάνω στον Massa καταστρέφοντας την εμπρός δεξιά ανάρτηση και εγκαταλείποντας τον αγώνα.
Το τρίο Button, Alonso και Massa ήταν σε διαφορά 3 δευτερολέπτων σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Ο Alonso δεν μπορούσε να περάσει και περίμενε κάποιο λάθος του Button. Ο αγώνας κρίθηκε στο τέλος του 35ου γύρου όταν ο Button μπήκε για την υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών. Ο Alonso έμεινε ένα γύρο ακόμα στην πίστα και κατάφερε να περάσει τον Button στα πιτ. Από τους χρόνους φάνηκε ότι οι άνθρωποι της Ferrari ήταν κατά 8 δέκατα πιο γρήγοροι στην αλλαγή των ελαστικών. Ο Massa κρατήθηκε στην 3η θέση.
Ο Vettel κατάφερε να πάρει την 4η θέση έχοντας αναφέρει πρόβλημα στον κινητήρα του νωρίτερα, ενώ έκανε την αλλαγή των ελαστικών στον τελευταίο κυριολεκτικά γύρο και μπόρεσε να μείνει μπροστά από τους Rosberg και Webber. Την βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισαν οι Hulkenberg, Kubica, Schumacher και Barrichello.
Αναλυτικά :
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Χρόνος
Εκκίνησε
Βαθμοί
1
Fernando Alonso
Ferrari
1
25
2
Jenson Button
McLaren-Mercedes
+2.9 δευτ
2
18
3
Felipe Massa
Ferrari
+4.2 δευτ
3
15
4
Sebastian Vettel
RBR-Renault
+28.1 δευτ
6
12
5
Nico Rosberg
Mercedes GP
+29.9 δευτ
7
10
6
Mark Webber
RBR-Renault
+31.2 δευτ
4
8
7
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
+32.8 δευτ
8
6
8
Robert Kubica
Renault
+34.0 δευτ
9
4
9
Michael Schumacher
Mercedes GP
+44.9 δευτ
12
2
10
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
+64.2 δευτ
10
1
11
Sebastien Buemi
STR-Ferrari
+65.0 δευτ
14
12
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
+66.1 δευτ
19
13
Vitaly Petrov
Renault
+78.9 δευτ
20
14
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
+1 Γύροι
16
15
Jaime Alguersuari
STR-Ferrari
+1 Γύροι
15
16
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
+1 Γύροι
11
17
Timo Glock
Virgin-Cosworth
+2 Γύροι
24
18
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
+2 Γύροι
18
19
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
+2 Γύροι
23
20
Lucas di Grassi
Virgin-Cosworth
+3 Γύροι
21
Εγκ
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
17
Εγκ
Bruno Senna
HRT-Cosworth
22
Εγκ
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
5
Εγκ
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
13
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών:
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Βαθμοί
1
Mark Webber
RBR-Renault
187
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
182
3
Fernando Alonso
Ferrari
166
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
165
5
Sebastian Vettel
RBR-Renault
163
6
Felipe Massa
Ferrari
124
7
Nico Rosberg
Mercedes GP
112
8
Robert Kubica
Renault
108
9
Michael Schumacher
Mercedes GP
46
10
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
45
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
31
12
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
21
13
Vitaly Petrov
Renault
19
14
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
13
16
Sebastien Buemi
STR-Ferrari
7
17
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
6
18
Jaime Alguersuari
STR-Ferrari
3
Ενώ στους κατασκευαστές έχουμε :
Θέση
Ομάδα
Βαθμοί
1
RBR-Renault
350
2
McLaren-Mercedes
347
3
Ferrari
290
4
Mercedes GP
158
5
Renault
127
6
Force India-Mercedes
58
7
Williams-Cosworth
47
8
BMW Sauber-Ferrari
27
9
STR-Ferrari
10
Σελίδα 4 από 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Σελίδα 4 από 5
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης